رئیس جمهور آمریکا گفت که اقدام روسیه در تعلیق معاهده کنترل تسلیحات هجومی راهبردی (استارت نو) را دلیلی بر آماده شدن جهت استفاده از سلاح هسته ای نمی داند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا می‌گوید که رئیس جمهور کنونی این کشور در حال آماده‌سازی ارتش آمریکا برای جنگ با روسیه در خاک اوکراین است.
رسانه های آمریکا از برگزاری جلسات دولت «بایدن» درباره رویدادهای روسیه خبر می دهند.
نماینده کنگره آمریکا خواستار تصویب قانونی برای تحریم شرکت های چینی کمک کننده به روسیه شد.
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا که در لهستان با رهبران ۹ کشور عضو فرمت بخارست دیدار کرده، به آن‌ها گفته است که واشنگتن قصد ندارد حکومت روسیه را تغییر دهد.
اولیانوف در حساب کاربری‌اش در توییتر «جو بایدن» و «دونالد ترامپ»، روسای جمهور فعلی و سابق آمریکا را باعث پیشروی برنامه هسته‌ای ایران دانسته است.
روسیه موشک قاره‌پیمای سنگین سارمات آراس-۲۸ معروف به شیطان را برای بار دوم در اواخر سال ۲۰۲۲ آزمایش و سپس وارد خدمت خواهد کرد. شیطان نامی است که غربی‌ها به موشک سارمات داده‌اند، موشکی که عنوان قدرتمندترین موشک قاره‌پیمای جهان را در اختیار دارد.
رئیس جمهور آمریکا امروز سه شنبه در لهستان در کنفرانسی مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: آمریکا و اروپا به دنبال نابودی روسیه نیستند.
کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که آمریکا به روسیه سفر امروز «بایدن» به کی یف را اطلاع داده بود.
رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه از اتحاد ناتو در مقابل روسیه در جنگ اوکراین نیز سخن به میان آورد و گفت که واشنگتن کشور‌های ناتو را متحد کرده و ائتلافی برای مقابله با عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین ایجاد کرده است.
بایدن: بعید است روسیه عامل حمله موشکی به لهستان باشد
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید گفت: فکر نمی‌کنم جنگ (در اوکراین) تا زمانی که ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) از اوکراین خارج نشود، حل و فصل شود.
رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گاف‌ها و لغزش‌های زبانی‌اش، عقب‌نشینی نیروهای ارتش روسیه از شهر خرسون اوکراین را عقب‌نشینی از شهر فلوجه عراق بیان کرد.
سخنگوی کاخ کرملین شرط فراهم شدن زمینه برای مذاکرات میان رؤسای جمهور روسیه و آمریکا را اعلام کرد.
رئیس جمهور آمریکا گفت که اگر روسیه در اوکراین از سلاح هسته ای تاکتیکی استفاده کند مرتکب اشتباه بسیار بزرگی خواهد شد.
کاخ کرملین درپی گفتگوی تلفنی بین وزرای دفاع آمریکا و روسیه اعلام کرد که برنامه ای برای گفتگوی تلفنی بین روسای جمهور دو کشور مطرح نیست.
رئیس جمهور آمریکا به حملات تلافی جویانه امروز روسیه علیه اوکراین واکنش نشان داد.
بایدن گفت: می‌خواهم شفاف بگویم، آمریکا هرگز، هرگز، هرگز ادعای ارضی روسیه در قلمرو حاکمیتی اوکراین را به رسمیت نخواهد شناخت.
رئیس جمهور آمریکا در سخنانی گفت که این کشور همه پرسی هایی را که روسیه در مناطق شرق و جنوب اوکراین برای الحاق آنها به خاک خود برگزار کرد، به رسمیت نخواهد شناخت.
رئیس جمهور آمریکا در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل ادعا کرد: جنگ روسیه علیه اوکراین بی‌رحمانه است!
رئیس جمهور آمریکا مدعی شد اگر روسیه به سلاح اتمی در جنگ اوکراین روی بیاورد، با واکنش جهانی مواجهه می شود.
رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به این پرسش خبرنگاران در کاخ سفید که آیا روسیه باید به عنوان کشور حامی تروریسم معرفی و شناخته شود؟ گفت: خیر.
علی‌رغم ادعای برخی قانونگذارن آمریکا و رئیس‌جمهور اوکراین که تلاش دارند دولت روسیه را دولتِ «حامی تروریسم» معرفی کنند، رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید نباید چنین اقدامی را انجام داد.
آوریل هاینس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا اظهار کرد: رهبران دیپلماتیک، اطلاعاتی و نظامی ارشد آمریکا به جو بایدن و کامالا هریس، رئیس جمهور آمریکا و معاونش اطلاعات بسیار محرمانه‌ای را درباره آرایش و مواضع، تسلیحات و استراتژی ارتش روسیه ارائه کرده بودند.
«تولسی گابارد» نماینده سابق کنگره و نامزد ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گفت که جو بایدن از درگیری در اوکراین برای مهندسی «تغییر رژیم در روسیه» و تغذیه مجتمع نظامی-صنعتی استفاده می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ