رئیس جدید سازمان حج و زیارت هوشمند سازی سیستم‌های اجرایی، توجه به آینده پژوهی و تلاش در جهت افزایش اعتماد و رضایتمندی زائران را از اقدامات انجام شده در این سازمان عنوان کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رافا یوسته، معاون باشگاه بارسلونا، تایید کرد که خرید ژوائو فلیکس و ژوائو کانسلو به تصمیم ژاوی هرناندز و دکو بستگی دارد.
بر اساس مطالعه دانشمندان موسسه پژوهش اسکریپس و دانشگاه نورث وسترن در ایالات متحده، این سیستم موسوم به EWAD می‌تواند به ما در مورد ظهور انواع خطرناک ویروس‌ها در همه‌گیری‌های آینده هشدار دهد.
معاون پژوهش و فناوری جهادانشگاهی از رونمایی چهار طرح جهاد دانشگاهی در روز ۱۶ مرداد مصادف با چهل و سومین سالگرد تشکیل این نهاد خبرداد.
معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت موظف است جمعیت هلال احمر را پیش از وقوع حوادث و با رویکرد دانش پژوهی و آینده نگری تقویت کند و تجهیزات و پشتیبانی لازم را در اختیار این سازمان خدوم قرار دهد.
تولیت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با بیان اینکه خودمان را نباید گرفتار بحث‌های بیهوده فضای مجازی بکنیم گفت: متدینین باید برای هوش مصنوعی آینده پژوهی کنند.
نخستین همایش آینده‌پژوهی در علوم و فناوری‌های زیستی، در سالروز تأسیس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی برگزار می شود.
اولین نشست علمی آینده پژوهی قضائی با حضور رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه در حالی برگزار شد که به گفته حجت الاسلام هادی ایجاد تمدن نوین اسلامی مصداق بارز آینده پژوهی و آینده نگاری است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اولین شورای تخصصی فرآیندنگاری این سازمان، از انجام فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی و استانداردسازی فرآیندهای ثبتی کشور در آینده نزدیک خبر داد.
این پژوهش که شامل تبدیل کروموزوم‌های جنسی XY به کروموزوم‌های XX ماده می‌شود، می‌تواند (در آینده) درمان اشکال شدید ناباروری را بهبود بخشد.
مدیرکل تحقیقات، تدوین ضوابط و آینده پژوهی سازمان مدیریت بحران کشور جزئیات تازه از رویداد مدیریت بحران ایران قوی را تشریح کرد.
روزنامه دولت نوشت: بانک کانادا به تازگی نتایج پژوهشی را فاش کرده است که نشان می‌دهد مردم با چشم‌انداز افزایش تورم در حال حاضر شیوه‌های مختلفی برای مدیریت هزینه‌هایشان پیش گرفته‌اند. همچنین نتایج این پژوهش حاکی از آن است که اکثر کانادایی‌ها انتظار رکود ملایم تا متوسط اقتصادی را در ۱۲ ماه آینده متصور هستند.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه آینده ایران درخشان است، گفت: ما می توانیم به اندازه کل چین و اروپا، صنایع پتروشیمی داشته باشیم.
او درباره شیوه کسب اطلاع از او می‌گوید که تا جای ممکن او را در حصار کار پژوهشی نگه می‌داشتند «اما در میانه بحثهای علمی از من سئوالهایی می کردند؛ مثلا در مورد سفرهای رهبری یا افرادی که در نظام هستند اطلاعات جمع می کردند . یا عکسی را نشان من می‌دادند از سفیر انگلیس می‌پرسیدند آینده روابط چه می شود و اینجا چه گذشت. در حقیقت ارائه اطلاعات در مورد آخرین تغییر و تحولات داخل ایران انجام می شد.»
در آیین گرامیداشت هفته پژوهش که با حضور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و نماینده تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد، ۱۷ تفاهم‌نامه و قرارداد پژوهشی با شرکت‌های دانش‌بنیان به امضا رسید.
معاون پژوهشی وزیر علوم با اشاره به اقدام برخی ناشران دنیا برای پولی کردن دسترسی نشریات، گفت: تا ۳ یا ۵ سال دیگر به ازای چاپ هر مقاله نویسنده باید پول بدهد.
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از تعریف ۷۱ پروژه پژوهشی اکتشاف در بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: اطلاعات این پروژه‌ها هفته آینده روی وبگاه این مدیریت قرار می‌گیرد.
همزمان با هفته پژوهش، نشست تخصصی هوش مصنوعی، فرهنگ و حکمرانی آینده در دانشگاه علم و صنعت برگزار و مرکز نوآوری حکمرانی هوشمند این دانشگاه افتتاح می شود.
یک پژوهش جدید از جانب ناسا نشان می‌دهد که انتظار می‌رود سطح دریا‌ها در اطراف ایالات متحده سریع‌تر از آنچه قبلا تصور می‌شد، افزایش یابد. این مطالعه نشان می‌دهد که سطح دریا‌ها احتمالا سریع‌تر از آنچه قبلاً تصور می‌شد، افزایش می‌یابد، به این معنی که شهر‌های ساحلی کم‌ارتفاع در ایالات متحده ممکن است در دهه‌های پیش رو به مراتب بیشتر در معرض سیل قرار گیرند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی توضیحاتی درباره نحوه تغییر برخی کتب درسی ارائه داد.
یک پروژه پژوهشی هشدار می‌دهد که استفاده بیش از حد از فناوری می‌تواند ناهنجاری‌هایی در بدن ما ایجاد کند. پژوهشگران با یک طراح سه‌بعدی برای ساختن تصاویری از «انسان آینده» همکاری کردند که مشکلات مربوط به فناوری را در استفاده روزانه از آن نشان می‌دهد. پژوهشگران نام این مدل سه بعدی را میندی (Mindy) گذاشتند.
رئیس اتاق ایران گفت: بر اساس پژوهش انجام شده در سازمان ملل ۲۰ سال آینده تصور موجود زنده در کشور محال است اما بر اساس همان پژوهش گفته شده که ایران ۱۰ سال فرصت دارد تا از بحران جلوگیری کند.
نود و چهارمین نشست علمی-تخصصی مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری با موضوع" برنامه ملی جهش مسکن (مسائل، چالش‌ها و راهکارها)"، برگزار می‌شود.
در راستای تشکیل میز‌های مطالعاتی در دانشگاه‌های سراسر کشور با هدف حمایت از نظام حکمرانی در نگاه به مسائل کنونی و آینده کشور و تشکیل گروه‌های مسأله‌محور و رصد این مسائل با استفاده از ظرفیت علمی اساتید علمی دانشگاه‌ها، نشست هم‌اندیشی رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری با سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز علمی، پژوهشی و آموزشی در محل این سازمان برگزار شد.
به دنبال تعدد سوال‌های مشترک بسیاری از مردم مبنی بر اینکه با توجه به شرایط فعلی بازار سکه و طلا و تغییرات بازار ارز و قیمت طلای جهانی آیا سرمایه‌گذاری در بازار سکه و طلا اقدامی درست است یا خیر؟ دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن منع سرمایه‌گذاران به حضور در بازار طلای آب شده، ورود به بازار سکه و مصنوعات طلا را ایمن‌ترین سرمایه‌گذاری دانست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ