چین پیشتر اعلام کرده بود که بالون‌های آمریکایی بر فراز حریم هوایی این کشور بدون اجازه بیش از ۱۰ بار از مه ۲۰۲۲ به پرواز درآمدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد گروه کشورهای «بریکس» متعهد به حمایت از چندجانبه‌گرایی و اصلاح نظم جهانی هستند.
از سال ۲۰۱۸ که فضاپیمای Chang'e-۴ در ماه فرود آمد، شروع به نمونه‌برداری از مواد معدنی گوشته ماه کرد و حال امروز سرنشینان این فضاپیما توانستند که لایه‌هایی از ماه را که تا عمق ۳۰۰ متری این سیاره را تشکیل می‌دهد، با جزئیات بیشتر بررسی کنند.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: امروز روسیه در مقابل توسعه طلبی پیمان آتلانتیک شمالی ایستاده و چین هم به دنبال تقویت توان نظامی خود برای مقابله با آمریکا است.
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که آمریکا برای حفظ منافع سلطه‌جویانه خود تهدیدهای جعلی علیه خود مطرح می‌کند.
مؤسسه کپلر اعلام کرد چین به‌عنوان بزرگترین واردکننده نفت دنیا حدود ۱.۵میلیون بشکه در روز نفت خام ایران را در ماه جاری میلادی وارد کرده است که بالاترین رقم از ۲۰۱۳ را نشان می‌دهد.
محققان چینی به دستاوردی عظیم در فناوری لیزر با قدرت بالا دست یافته اند.  لیزرهای چینی با کمک یک سیستم خنک کننده جدید می توانند گرمای اضافی را حذف و به طور مداوم کار کنند.
وزیر خارجه چین اعلام کرد که اقدامات واشنگتن علیه پکن، آمریکا را به بزرگ‌ترین منبع بی‌ثباتی در جهان بدل کرده است.
رگولاتور امنیت فضای سایبری چین دستورالعمل هایی را برای مقابله با اظهار نظرهای (کامنت) اهانت آمیز علیه کسب وکارها در شبکه های اجتماعی صادر کرد.
وزارت دفاع چین اعلام کرد که این کشور به حفظ حق حاکمیتی خود در دریای چین جنوبی پایبند است.
وزارت خارجه چین اعلام کرد برای حل بحران اوکراین با تمام طرف‌های شرکت‌کننده در نشست جده رایزنی می‌کند و در این زمینه به اجماع بین‌المللی دست یافته است.
میخاییل کوبیاک، کاپیتان سابق و جنجالی تیم ملی والیبال لهستان فصل آینده در لیگ چین توپ خواهد زد.
چین اعلام کرد که در نشست اوکراین که در عربستان سعودی برگزار خواهد شد، شرکت خواهد کرد.
سفیر چین در روسیه از کشورهای عضو ناتو خواست تا ذهنیت جنگ سرد را کنار گذاشته و از برنامه‌های خود برای گسترش این ائتلاف نظامی به سمت شرق دست بکشند.
از سوم ماه مه، باران‌های سیل آسا بسیاری از بخش‌های استان جیانگشی در شرق چین را دربرگرفته و باعث جاری شدن سیل شده است.
بال‌توری‌ها نوعی از حشرات با بال‌های بزرگِ شفاف هستند که پهنای بالِ برخی از آن‌ها به ۶۵ سانتی‌متر می‌رسد. آن‌ها اغلب در آمریکای شمالی و اروپا زندگی می‌کنند. تحقیقات قبلی نشان داده بودند که آن‌ها در بخش‌های بزرگی از آسیا نیز می‌زیسته‌اند. آن‌ها درحالِ حاضر در زمره قدیمی‌ترین نوروپتران‌هایی طبقه‌بندی می‌شوند که قدمتِ آن‌ها به ۱۶۵ میلیون سال قبل باز می‌گردد.
وزیر حمل و نقل انگلیس می‌گوید که چین یک کشور متخاصم است و مدعی شد ممکن است بالن‌های جاسوسی چین از آسمان انگلیس هم عبور کرده باشد.
کاخ سفید امروز در بیانیه ای به موضع گیری درباره بالون‌های متجاوز آمریکایی در چین پرداخت.
سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به ادعاهای واشنگتن درباره پرواز اشیاء پرنده بدون سرنشین بر فراز حریم هوایی آمریکا، این کشور را به اعزام بالون جاسوسی به حریم هوایی چین متهم کرد.
ایالات متحده آمریکا تحریم‌هایی علیه کشتی‌های هوایی، بالون‌های چین و مواردی از این دست وضع کرده است.
در حالی که در قالب یک گزارش به شکل مفصل به بررسی ماجرای پرواز این بالون جنجالی بر فراز آمریکا پرداخته‌ایم، اکنون در این گزارش درمی‌یابیم که چگونه برخی از بالون‌های جاسوسی چین توانسته‌اند از زیر نظر رادار‌های آمریکا بگریزند و به حریم هوایی ایالات متحده دست پیدا کنند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که توضیح چین درباره ورود بالون‌های این کشور به حریم هوایی آمریکا کافی بوده است.
فرمانده واحد دفاع هوافضای آمریکای شمالی تایید کرد که بالون‌های چین در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، دست کم سه بار بر فراز آمریکا به پرواز درآمده بودند.
سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (جمعه) ضمن خواستار "آرامش" گفت که در حال بررسی گزارش‌هایی مبنی بر پرواز یک "بالون نظارتی چینی" در حریم هوایی آمریکا است.
عربستان سعودی نگران است که اهمیت فزاینده ایران در چنین بلوک‌های تجاری و امنیتی جایگزینی به آن کشور کمک کند تا تحریم‌های اعمال شده از سوی غرب را دور بزند و ایران بتواند به فعالیت‌های منطقه‌ای خود ادامه دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ