وزارت خارجه چین اعلام کرد برای حل بحران اوکراین با تمام طرف‌های شرکت‌کننده در نشست جده رایزنی می‌کند و در این زمینه به اجماع بین‌المللی دست یافته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد تاکید کرد که تنها یک توافق سیاسی می‌تواند جنگ اوکراین را حل و فصل کند.
مولفه‌هایی چون اعتبار بین‌المللی، مسالمت‌جویی، بی‌طرفی، توان اقتصادی‌نظامی،از چین بازیگری میانجی‌گر ساخته‌ اما برخلاف نقش پکن در حل اختلافات ایران وعربستان، میانجیگری برای اوکراین دشوار است.
وزیر خارجه چین اعلام کرد این کشور برای کمک به حل بحران افغانستان و بازسازی این کشور آمادگی دارد.
مولفه‌هایی چون اعتبار بین‌المللی، مسالمت‌جویی، بی‌طرفی، توان اقتصادی‌نظامی،از چین بازیگری میانجی‌گر ساخته‌ اما برخلاف نقش پکن در حل اختلافات ایران وعربستان، میانجیگری برای اوکراین دشوار است.
مولفه‌هایی چون اعتبار بین‌المللی، مسالمت‌جویی، بی‌طرفی، توان اقتصادی‌نظامی،از چین بازیگری میانجی‌گر ساخته‌ اما برخلاف نقش پکن در حل اختلافات ایران وعربستان، میانجیگری برای اوکراین دشوار است.
این کارشناس بین الملل گفت: چین آمریکا را بحران ساز می‌داند و می‌خواهد بحران را از جامعه بین الملل کنار بگذارد و روابط بین الملل را بر پایه اقتصادی ایجاد کند. چین در حال حاضر دارد به عنوان قدرت اقتصادی عمل می‌کند و مانورنظامی اطراف تایوان پیام مهمی برای آمریکایی‌ها داشت که نشان می‌دهد از انزوای بین المللی خارج شده و قصد دارد نقش پررنگ تری در جهان داشته باشد. اروپایی‌ها هم این موضوع را فهمیده اند و به همین دلیل است که به سمت پکن گام برمی‌دارند تا در حل تعارضات به کمکشان بیاید.
وزرای امور خارجه چین و فیلیپین درباره حل اختلافات در دریای چین جنوبی از طریق گفت‌وگو رایزنی کردند.
دیپلمات ارشد چین می‌گوید هرچقدر که چین به حل بحران اوکراین کمک می‌کند، همانقدر آمریکا آتش جنگ را شعله‌ور می‌کند.
جوسپ بورل با بیان اینکه «ما برای حل چالش‌های جهانی به چین نیاز داریم» افزود: می‌خواهیم تعامل سازنده‌ای را با چین ایجاد کنیم. اما انتظار داریم که این کشور به عنوان یک بازیگر مثبت و سازنده جهانی، به ویژه در مقابل تجاوز روسیه به اوکراین، که نقض منشور سازمان ملل بشمار می‌رود، رفتار کند.
علی‌رغم مخالفت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، دولت هلند می‌گوید طرح صلح چین را بررسی کرده و نکات خوبی برای حل بحران اوکراین دارد.
وزارت امور خارجه چین ضمن تأکید بر تلاش برای دستیابی به راه حل سیاسی بحران در شبه جزیره کره، از آمریکا خواست به سوء استفاده از مفهوم امنیت ملی پایان دهد.
روسای جمهور چین و بلاروس در دیدار با یکدیگر در پکن، بر برقراری آتش بس و آغاز مذاکرات برای حل و فصل بحران اوکراین تاکید کردند.
وزارت امور خارجه کشورمان در بیانیه‌ای تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، از موضع چین در مورد حل و فصل سیاسی بحران اوکراین مورخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۳ حمایت می‌کند.
وزیر دفاع آلمان نسبت به طرح ۱۲ ماده ای که چین برای حل و فصل بحران اوکراین ارائه داد، ابراز تردید کرد.
وزارت امور خارجه روسیه از تمایل چین برای ایفای نقش در حل و فصل بحران اوکراین از طریق مسالمت آمیز استقبال کرد.
رئیس جمهور آمریکا در سودمندی طرح چین برای پایان جنگ و حل و فصل بحران اوکراین ابراز تردید کرد.
استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد از طرح چین برای حل و فصل بحران اوکراین به عنوان «یک سهم آفرینی مهم» یاد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه چین بر ضرورت حل و فصل بحران میان روسیه و اوکراین تاکید کرد.
چین پیشنهادات خود را درباره حل بحران اوکراین منتشر کرد.
شبکه تلویزیونی ان. بی. سی NBC بامداد امروز، یکشنبه، به نقل از چهار مقام آمریکایی گزارش داد: واشنگتن بر این باور است که چین ممکن است کمک‌های نظامی "غیرکشنده" برای استفاده در اوکراین به روسیه ارائه کند. دولت ایالات متحده حتی نگران است که پکن در حال بررسی ارسال کمک‌های مرگبار به روسیه نیز باشد.
یک مقام ارشد وزارت خارجه چین می گوید کشورش به موضع بی طرفی و منصفانه در قبال بحران اوکراین پایبند است.
رئیس جمهور چین بر ضرورت حل و فصل بحران اوکراین از طریق مذاکره و گفتگو تاکید کرد.
وزارت خارجه چین در واکنش به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا علیه مقامات ایرانی، تاکید کرد که پکن با هرگونه تحریم غیرقانونی و یک‌جانبه ایران مخالف است.
سخنگوی وزارت خارجه چین مذاکره را تنها راه حل بحران کنونی انرژی میان روسیه و غرب اعلام کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ