وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد گروه کشورهای «بریکس» متعهد به حمایت از چندجانبه‌گرایی و اصلاح نظم جهانی هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
از سال ۲۰۱۸ که فضاپیمای Chang'e-۴ در ماه فرود آمد، شروع به نمونه‌برداری از مواد معدنی گوشته ماه کرد و حال امروز سرنشینان این فضاپیما توانستند که لایه‌هایی از ماه را که تا عمق ۳۰۰ متری این سیاره را تشکیل می‌دهد، با جزئیات بیشتر بررسی کنند.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: امروز روسیه در مقابل توسعه طلبی پیمان آتلانتیک شمالی ایستاده و چین هم به دنبال تقویت توان نظامی خود برای مقابله با آمریکا است.
رئیس‌جمهور چین به منظور شرکت در نشست گروه بریکس به آفریقای جنوبی سفر خواهد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که آمریکا برای حفظ منافع سلطه‌جویانه خود تهدیدهای جعلی علیه خود مطرح می‌کند.
مؤسسه کپلر اعلام کرد چین به‌عنوان بزرگترین واردکننده نفت دنیا حدود ۱.۵میلیون بشکه در روز نفت خام ایران را در ماه جاری میلادی وارد کرده است که بالاترین رقم از ۲۰۱۳ را نشان می‌دهد.
محققان چینی به دستاوردی عظیم در فناوری لیزر با قدرت بالا دست یافته اند.  لیزرهای چینی با کمک یک سیستم خنک کننده جدید می توانند گرمای اضافی را حذف و به طور مداوم کار کنند.
وزیر خارجه چین اعلام کرد که اقدامات واشنگتن علیه پکن، آمریکا را به بزرگ‌ترین منبع بی‌ثباتی در جهان بدل کرده است.
رگولاتور امنیت فضای سایبری چین دستورالعمل هایی را برای مقابله با اظهار نظرهای (کامنت) اهانت آمیز علیه کسب وکارها در شبکه های اجتماعی صادر کرد.
برگزاری کنفرانس ایران و بریکس در تهران با حضور سفرای پنج کشور عضو بریکس از جمله هند، چین، برزیل، روسیه و آفریقای جنوبی نشان دهنده اشتیاق اعضای اصلی این گروه برای پیوستن ایران به بریکس است.
وزارت دفاع چین اعلام کرد که این کشور به حفظ حق حاکمیتی خود در دریای چین جنوبی پایبند است.
وزارت خارجه چین اعلام کرد برای حل بحران اوکراین با تمام طرف‌های شرکت‌کننده در نشست جده رایزنی می‌کند و در این زمینه به اجماع بین‌المللی دست یافته است.
میخاییل کوبیاک، کاپیتان سابق و جنجالی تیم ملی والیبال لهستان فصل آینده در لیگ چین توپ خواهد زد.
چین اعلام کرد که در نشست اوکراین که در عربستان سعودی برگزار خواهد شد، شرکت خواهد کرد.
سفیر چین در تهران درباره اینکه آیا چین به سیاست خود همانند حمایت از ایران برای عضویت در سازمان‌هایی مانند شانگهای ادامه می‌دهد؟ گفت: حتما، چین از عضویت ایران در سازمان بریکس هم حمایت می‌کند، سال گذشته شی جین پینگ رئیس جمهور چین از رئیس جمهور ایران دعوت کرد تا در گفت‌و گوی عالی توسعه شرکت کند.
نزدیکی به شرق در قالب تلاش برای عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای، بریکس، توافقنامه استراتژیک ۲۵ ساله با چین و روسیه و یا افزایش همکاری‌های نظامی با مسکو، در شرایطی می‌تواند منطقی باشد که همزمان با آن منافع ارتباط با غرب نیز مورد لحاظ قرار بگیرد
شرایط کنونی منطقه کاملا متفاوت است، روابط جدیدی در دنیا در حال شکل‌گیری است، مثلاً سازمان همکاری شانگ‌های که ما در آن عضو هستیم و سازمان بریکس (چین، روسیه، هند، برزیل و جنوب آفریقا) و امکانات آن‌ها، همگی نشانه ظهور یک نظم جهانی جدید و متفاوت است، از سوی دیگر توانایی‌های آمریکا و غرب مدام در حال کاهش است، نقش آن‌ها در کل جهان کمرنگ، تضعیف و در حال عقب‌نشینی شده است
عربستان سعی دارد با کشورهایی مختلف از جمله کشورهای بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) رابطه برقرار کند تا داد و ستد نفت و غیره را به ارزهایی غیر از دلار یا در صورت امکان به طلا انجام دهد تا به این ترتیب اجازه ندهد که دلار ارز جهانی غالب باشد.
گزارش‌ جدید بانک جهانی حاکی از آن است که کشورهای عضو بریکس از کشورهای عضو گروه جی هفت، در میزان مشارکت در رشد اقتصادی جهان پیشی گرفته‌اند.
یک متخصص گفت: «برعکس چیزی که معمولاً مراجعه کننده‌ها انتظار دارند استفاده از کرم‌ها و روش‌های جوانسازی راه‌های پیشگیری از چین و چروک پوست نیستند، بلکه فقط می‌توانند پوست را به شکل موقت شاداب و جوان‌تر نشان دهند.»
ریاست گروه «بریکس» در دوره جدید از چین به آفریقای جنوبی واگذار شد.
سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری امروز خود تصریح کرد: فاصله گرفتن چین از روسیه کاملاً نادرست است؛ برعکس این موضوع صحیح است.
همزمان با نزدیک شدن هند به ایالات متحده و متحدان سنتی امریکا روابط آن کشور با چین و گروه‌های مورد حمایت روسیه متوقف شده است. بحران مرزی محدودیت‌های نهاد‌ها و سازمان‌هایی مانند بریکس (شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی)، سازوکار مثلث روسیه – هند - چین موسوم به ریک و سازمان همکاری شانگهای را آشکار ساخته است.
گروه بریکس متشکل از کشورهای روسیه، چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی بر ضرورت احترام به حاکمیت کشورها، حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات و اصلاح ساختار سازمان ملل تاکید کرد.
مجیدرضا حریری رییس اتاق تجارت ایران و چین اهمیت بریکس را تششریح می‌کند که در این فیلم مشاهده می‌کنید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ