«کجای این بارش برف خارج از عرف بوده؟ کجای آن بارش «برف وحشی » است؟ ببینید وقتی می گویند برف وحشی احتمالا منظورشان کولاک است. چون اصطلاح علمی بارش برف وحشی که نداریم. منظور اگر هم باشد، کولاک است. کولاک هم به برف همراه با باد شدید می گویند که دیگر کنترلش سخت می شود. من ساکن کرج هستم ، شما در تهران در ساعات گذشته چنین شرایطی را تجربه کردید؟»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هوای تهران در ۸۰۰۰ روز گذشته، ۲۱۸۱ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، ۲۲۳ روز ناسالم برای عموم شهروندان، ۱۵ روز بسیار ناسالم و سه روز خطرناک بود.
سرمربی تیم ملی در یک بازی خیرخواهانه در شرق تهران شرکت کرده است.
اگر شورای نگهبان انتخابات تناسبی را تایید کند، برای اولین بار این شیوه انتخابات در تهران برگزار خواهد شد و آنگاه می‌توان مزایای و معایب این انتخابات را در عمل بررسی کرد. اگر احزاب قوی و لیست‌های محدودی وجود داشته باشند، شناخت مردم از نامزد‌ها و انتخاب آن‌ها راحت‌تر می‌شود، ولی تجربه سال‌های اخیر نشان داده است که در روز‌های منتهی به انتخابات شاهد لیست‌های متعدد و متنوع خواهیم بود که برای خیلی‌ها شناخته شده نیستند.
رئیس دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۲ تن از سران کشورهای مختلف بود. امیر قطر، روسای جمهور سوریه، تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان، ونزوئلا، روسیه، ترکیه و بلاروس و نخست‌وزیران عراق (دو بار) و ارمنستان در این سال به تهران سفر و با رئیس قوه مجریه ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.
امیر کویت به مقامات ایران و عربستان به سبب امضای توافق آشتی میان دو کشور تبریک گفت.
دکتر بهلول علیجانی استاد دانشگاه خوارزمی و اقلیم شناس گفت: بارش‌ها کاملا نرمال است و کاش این شانس نصیب کشورمان می‌شد که در طول فصل بارشی بیش از دو تا سه بار شاهد چنین بارش‌های پر برکتی می‌شدیم.
شهردار تهران تاکید کرد: در شهر تهران ۲۶ هزار نفر در بارش برف اخیر در صحنه خدمت به مردم بودند و با شن پاشی و تلاش خود معابر بزرگ و در مرحله بعد سایر معابر را بازگشایی کردند. در این میان ۱۶ هزار نفر نیرو‌های فضای سبز و ۱۰۰۰ نفر نیرو‌های شهربان نیز تلاش کردند.
شهردار تهران با اشاره به تصمیم پارلمان اروپا مبنی بر تروریستی نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پیش از اروپایی‌ها ترامپ نیز همین مسیر را رفته بود و چیزی عایدش نشد و اروپایی‌ها نیز مانند ترامپ در نهایت دستشان خالی خواهد بود؛ آن‌ها در حوادث اخیر اطمینان داشتند که انقلاب اسلامی از بین می‌رود اما بار دیگر توطئه‌شان علیه انقلاب توسط مردم شکست خورد.
سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در جریان بارش اخیر گفت: شهرداری مدیریت بحران انجام داده بود و غافلگیر نشد.
رئیس شورای شهر تهران گفت: قفل شدن شهر در روزهای اخیر به دلیل برف و یخبندان بود و زمانی که برف می بارد روند شن پاشی کُند و مشکلات ایجاد می‌شود.
سابقه تاریخی‌مسافرت‌های اتوبوسی در تهران خودمان به بیش از ۸۰ سال پیش بر می‌گردد. وقتی خودروهای جمعی با آن شکل و شمایل عجیب برای اولین ‌بار در خیابان چراغ برق(امیر کبیر) به راه افتادند مردم هاج و واج می‌ماندند که این غول آهنی چیست؟!
داستان حجاب‌نداشتن ورزشکاران ایرانی برای سومین بار است که در قریب به سه ماه اخیر خبرساز شده است. بین دو ماجرای الناز رکابی و سارا خادم‌الشریعه، پارمیدا قاسمی، عضو تیم ملی تیر و کمان ایران در رشته ریکرو هم در مراسم اختتامیه لیگ تیروکمان جام خلیج فارس در تهران، در حالی روی سکو ظاهر شد که حجابی بر سر نداشت. گو اینکه او هم اندکی بعد با انتشار یک مصاحبه تصویری افتادن روسری‌اش را به وزش باد ربط داد و گفت آن اتفاق سهوی بوده است.
امام جمعه تهران گفت: در ماجرای فتنه‌انگیزی‌های سه ماهه اخیر از میان آسیب‌های مادی و معنوی که به جامعه ما وارد شد ۲ آسیب مهمتر و برجسته تر است. اولین آن شکستن قداست‌ها و بی‌حرمتی به مقام زن به ویژه با شکستن حریم عفاف و حجاب است.
گزارش آسوشیتد پرس می‌افزاید: هیات ایران در سازمان ملل متوقف شدن این مذاکرات را تایید کرد اما هیچ توضیحی در این باره نداد. در بیانیه هیات ایران در سازمان ملل آمده است که «مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی پیش از تحولات اخیر در ایران و به دلایل متعددی متوقف شد». عربستان سعودی به درخواست ارائه توضیحاتی در این باره پاسخ نداد.
روزنامه نگار لبنانی پس از سفر یک هفته ای به تهران و مشهد، در مقاله ای به بیان دیدگاه خود درباره تحولات چند وقت اخیر در ایران پرداخت.
فرمانده کل سپاه در جریان مراسم بزرگداشت شهید تهران مقدم با اشاره به هراس دشمنان از پاسخ ایران به شیطنت‌های اخیر گفت: دشمنان چند شبانه روز است که ترسیده و به حالت آماده باش درآمده‌اند و از طریق کشور‌های مختلف پیغام می‌فرستند که پاسخ ندهید.
فرمانده کل سپاه در جریان مراسم بزرگداشت شهید تهران مقدم با اشاره به هراس دشمنان از پاسخ ایران به شیطنت‌های اخیر گفت: دشمنان چند شبانه روز است که ترسیده و به حالت آماده باش درآمده‌اند و از طریق کشور‌های مختلف پیغام می‌فرستند که پاسخ ندهید.
گفته بودند بعد از جان باختن «آرمان علی‌وردی» در حوادث اخیر، نام شهرک اکباتان تغییر می‌کند. اولین‌بار این خبر را علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای ششم شهر تهران به خبرنگاران داد و تعدادی از ساکنان اکباتان و کاربران شبکه‌های اجتماعی، آن را واکنشی در برابر اعتراضات اخیر در این شهرک دانستند. سخنگوی شورا در این باره گفته است: «پس از شهادت آرمان علی‌وردی، هزاران تماس با کمیسیون تعیین نام و کمیسیون فرهنگی شورای شهر برقرار شد و عمده مطالبات نیز تغییرنام شهرک اکباتان به شهرک آرمان بود.»
رسانه‌های امریکایی در پوشش گزارش‌های مربوط به ادعای وجود خطر حمله ایران به عربستان به موضع‌گیری‌ها و عملکرد اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سخنان حسین سلامی، فرمانده سپاه اشاره کردند. سپاه پاسداران در چند هفته اخیر حداقل دو بار مواضع گروه‌های مخالف را در اقلیم کردستان عراق هدف قرار داده است و دشمن و از جمله عربستان سعودی را به دست داشتن و تحریک در ناآرامی‌های اخیر، به ویژه پوشش اعتراضات توسط شبکه تلویزیونی فارسی زبان مستقر در لندن (ایران اینترنشنال) که تهران آن را وابسته به ریاض می‌داند، متهم کرده است. فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تازگی هشدار داده بود که عربستان باید در انتظار پاسخ ایران باشد.
روانپزشک مرکز مشاوره دانشگاه تهران در دی ماه ۱۴۰۰ با تشخیص مشکلات روانشناختی برای این دانشجو تشکیل پرونده داده و از اواخر سال ۱۴۰۰ تحت نظر مرکز مشاوره دانشگاه تهران بوده. طی ۹ ماه اخیر، ۱۹ بار تحت مشاوره و معاینه روانپزشک مستقر در مرکز مشاوره دانشگاه تهران قرار گرفته است.
شهردار تهران در خصوص جمع‌آوری مخازن زباله در برخی نقاط شهر تهران گفت: بالغ بر ۶۰۰ مخزن زباله در حوادث روز‌های اخیر آتش زده شده است. در برخی نقاط مرکزی شهر برای اینکه از این مخازن برای راهبندان استفاده نشود تمهید شد که این مخازن جمع‌آوری شوند. در حقیقت این کار برای مدیریت رفت و آمد انجام شده و قطعا در آینده بار دیگر این مخازن به سطح شهر بازگردانده خواهد شد.
رییس پلیس راه البرز گفت: تردد وسیله از ساعت ۱۳ الی ۲۴ روزجمعه اول مهرماه جاری از میدان امیر کبیر و آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع و با اعلام ماموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا تخلیه بار ترافیکی از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یکطرفه خواهد بود.
روسای جمهور ایران و ترکیه در دیدار با یکدیگر، ضمن مرور توافقات صورت گرفته در سفر اخیر رئیس جمهور ترکیه به تهران و برگزاری هفتمین شورای‌عالی همکاری‌های اقتصادی دو کشور، بار دیگر بر تسریع در اجرای این توافقات تاکید کردند.
شهردار تهران گفت: در ۱۰ روز اول حضور خود اعلام کردیم که از تنش مالی خارج شده ایم و تا به امروز محتاج قرض نشده ایم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ