کاخ سفید اعلام کرد که ارتش آمریکا یک شی ء پرنده را بر فراز آب های آلاسکا ساقط کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک تحلیلگر آمریکایی می‌گوید که دست آمریکا و ناتو در اوکراین بیش از حد بسته شده است و در نتیجه تهدید مستقیم نیجر به حمله و سرنگونی حکومت نظامی جدید این کشور، موثق و معتبر نیست.
طبق اسناد فاش‌شده وزارت دفاع آمریکا در ماه سپتامبر گذشته جنگنده‌های روسی تلاش داشتند یک هواپیمای جاسوسی انگلیس در جزیره کریمه را سرنگون کنند.
اس-۷۵ دوینا نخستین موشک سطح‌به‌هوای تاریخ است که موفق به انهدام یک هواپیمای دشمن شد.
شب گذشته، یائیر نتانیاهو، پست توئیتری یک کارشناس صهیونیست روابط بین‌الملل در این خصوص را مجدد پست کرد که نوشته بود: «مارک لوین گزارش می‌دهد که وزارت امور خارجه آمریکا با هدف سرنگونی نتانیاهو، احتمالا ًبه منظور بستن توافق با ایرانیان، پشت اعتراضات کنونی در اسرائیل قرار دارد».
پنتاگون با انتشار ویدئویی، لحظات پایانی پرواز پهپاد MQ-۹ Reaper و ادعای سرنگونی آن با جنگنده سوخو۲۷ روسیه را به تصویر کشید.
آنتونوف با اشاره به سرنگونی پهپاد MQ-۹ آمریکایی در ۱۴ مارس افزود: برای کسانی که قدرت نگاه عینی به وضعیت را پیدا نکردند تکرار می‌کنم: جنگنده‌های ما با پهپاد آمریکایی تماس نداشتند. روسیه برای جلوگیری از چنین حوادثی هرکاری را انجام داده است.
هیچ ناظر جدی‌ای نمی‌تواند یک قضاوت اولیه در مورد جنگ عراق را رد کند: این یک شکست بود. دولت بوش تصمیم گرفت در فاصله سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ میلادی با صدام حسین مقابله کند تا تهدیدی فزاینده و غیرقابل تحمل برای امنیت آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر از بین برود. هدف او سرنگونی یک استبداد وحشیانه بود. استبدادی که منبع تجاوز و بی ثباتی در خاورمیانه از طریق مداخله‌ای کوتاه و کم هزینه بود. با این وجود، در نهایت کار‌ها بسیار کم طبق برنامه پیش رفتند.
مقام ارشد کره شمالی با هشدار به آمریکا اعلام کرد در صورتی که یکی از موشک‌های آزمایشی پیونگ‌یانگ سرنگون شود، کره شمالی آن را اعلام جنگ قلمداد خواهد کرد.
مسئول دفتر امنیتی گردان های حزب الله عراق ضمن تأکید بر مقابله با اشغالگری آمریکا در کشورش، با «پهلوان پنبه» خواندن ولیعهد سعودی گفت که ساقط شدن او قطعی است.
پرواز بی‌سابقه اشیاء پرندهِ رمزآلود از جمله یک بالون چینی بر فراز آمریکا در روزهای اخیر، تنش‌های سیاسی و البته نگرانی‌های امنیتی را برای واشنگتن ایجاد کرده؛ اما از این اشیاء چه می‌دانیم؟
بنا به گزارش‌ها دلیل بسته شدن حریم هوایی ایالت مونتانا و سپس دریاچه میشیگان در روز‌های شنبه و یکشنبه پرواز همین «شیء ناشناس» بود. علت بسته شدن حریم هوایی ایالت مونتانا «اختلال در رادار» ذکر شده بود.
«جک برگمن»، نماینده کنگره آمریکا از میشیگان بامداد دوشنبه به وقت تهران در حساب توئیتری خود تائید کرد که جنگنده‌های آمریکایی یک شی پرنده ناشناس دیگر را این بار بر فراز دریاچه هورون در نزدیکی مرز با کانادا سرنگون کردند.
فرماندهی پدافند هوایی آمریکای شمالی (Norad) بامداد یکشنبه از کشف یک شیء مبهم دیگر در ارتفاع بالا بر فراز شمال کانادا خبر داد.
کربی گفت که آمریکا نمی‌داند که این شیئ که امروز سرنگون شده متعلق به دولت بوده یا اینکه شخصی بوده است. این مقام کاخ سفید گفت: «ما هدف کامل را نمی‌دانیم و پنتاگون جزئیات را امروز منتشر خواهد کرد».
وزیر دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: بایدن دستور سرنگونی بالون چینی را به شرط به خطر نیفتادن جان آمریکایی‌ها صادر کرده بود. بالون چینی بر فراز سواحل کارولینای جنوبی با اقدام موفق یک جنگنده، سرنگون شد. پنتاگون چندین گزینه برای سرنگونی ایمن بالون چینی بر فراز آب‌های سرزمینی در نظر داشت.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به خبرنگاران گفت که روز چهارشنبه خواستار سرنگونی بالون چینی از سوی پنتاگون شده بود، اما به او توصیه شده که صبر کند تا بالون بر فراز آب‌ها سرنگون شود.
وزارت امور خارجه چین به سرنگونی بالون این کشور توسط ایالات متحده آمریکا واکنش نشان داد.
منابع خبری شامگاه شنبه از اقدام آمریکا در سرنگونی بالون چینی مقابل سواحل کارولینا خبر دادند.
یک مقام ارشد امریکایی اعلام کرد ایالات متحده احتمالا بالون چینی را بر فراز اقیانوس اطلس سرنگون خواهد کرد
برخی منابع آمریکایی از آماده باش جنگنده های این کشور برای سرنگونی بالون جاسوسی چینی خبر داده اند.
آمریکا با تائید شناسایی بالن جاسوسی چین گفته است که در حال حاضر سرنگونی آن در دستور کار قرار ندارد.
محمدجواد لاریجانی رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی می‌گوید: ۴ هفته پیش خانم کلینتون یک سخنرانی داشت، کلینتون یکی از تاثیرگذاران در سیاستگذاری دموکراتیک در آمریکا است در اظهارات اخیرش گفته است باید تماسمان را با جامعه روحانیت در ایران بیشتر کنیم و به آن‌ها بگوییم که شما نترسید ما اصلاً قصدی برای اسلام نداریم فقط شما بر اعمال برخی از احکام اسلامی در ایران اصرار نکنید.
منابع خبری از سرنگونی یک پهپاد در منطقه سبز بغداد و به صدا درآمدن آژیر خطر در سفارت آمریکا خبر دادند.
معاون وزیر خارجه کوبا، تأکید دارد که طرح‌های آمریکا با عنوان «پیشبرد دموکراسی در کوبا»، غیرقانونی و مداخله‌جویانه و هدف از آنها، سرنگونی دولت این کشور است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ