اتحادیه اروپا امروز از اضافه کردن شرکت صنایع هواپیماسازی ایران به فهرست تحریم های خود به بهانه همکاری با روسیه خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برنامه Threads شرکت متا پلتفرم در اتحادیه اروپا ارائه نخواهد شد، زیرا این شرکت در حال بررسی نحوه اشتراک گذاری داده بین پلتفرم جدید و برنامه اینستاگرام است.
مذاکرات مایکروسافت با ناظر اتحادیه اروپا برای اجتناب از تحقیق آنتی تراست به بن بست رسیده و این شرکت آمریکایی احتمالا در ماه های آینده با تحقیقاتی روبرو خواهد شد.
قانونگذاران و کشورهای اروپا درباره قوانین ناظر بر استفاده شرکت های بزرگ فناوری از داده های مشتریان و موسسات به توافق نهایی رسیدند.
سم آلتمن مدیر اوپن آ آی تهدید کرده در صورتیکه اتحادیه اروپا قوانین زیادی وضع کند، در این منطقه فعالیت نخواهدکرد.
چت‌بات بارد گوگل، رقیب چت‌بات متنی به نام "چت‌جی‌پی‌تی" محصول شرکت نو‌آفرین "اوپن‌ای‌آی" محسوب می‌شود که در کنار محبوبیت روزافزون خود به بحث‌ها و مناقشات حقوقی نیز دامن زده بود.
آمازون و گوگل و دیگر تهیه کنندگان سرویس ابری غیر اروپایی که خواهان برچسب امنیت سایبری اتحادیه اروپا هستند تا داده های حساس را کنترل کنند، فقط باید با یک شرکت اروپایی همکاری کنند.
دو شرکت آلمانی به شرکت های فناوری آمریکایی پیوسته و از پیش نویس قانون اتحادیه اروپا درباره شیوه استفاده از داده های مربوط به گجت های هوشمند انتقاد کرده اند.
در ادامه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، کشورهای این اتحادیه قصد دارند در تازه‌ترین بسته تحریمی علیه مسکو، چند شرکت چینی را تحریم کنند.
از امروز قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا اجرا می شود و پلتفرم های دروازه بان اینترنت مشمول قانونی جدید می شوند که محدودیت ها و مسئولیت های مختلفی را برای آنها دارد.
طبق یک توافق نامه در اتحادیه اروپا شرکت های توسعه دهنده ابزارهای هوش مصنوعی مولد مانند چت جی پی تی باید محتوای شامل قانون کپی رایت را که برای توسعه سیستم هایشان به کار می برند اعلام کنند.
به گفته یک مقام عالی اتحادیه اروپا ۵ زیرمجموعه آلفابت، ۲ واحد متا، ۲ واحد مایکروسافت، توئیتر جزو ۱۹ شرکتی هستند  که  باید  قوانین مربوط به  محتوای آنلاین این منطقه را رعایت کنند.
تیک‌تاک با اتهاماتی از قبیل جمع‌آوری اطلاعات کاربران روبه‌روست؛ این شرکت متهم است این اطلاعات را در اختیار دولت چین قرار می‌دهد و برخی از سازمان‌های اطلاعاتی نگران هستند که اطلاعات حساس با نصب این برنامه در دستگاه‌های دولتی افشا شود.
اتحادیه اروپا تاکید مدعی شده است که ارتباط مستقیم میان شرکت‌های ایرانی تولید کننده پهپاد با مجتمع‌های صنعتی و نظامی روسیه خطر بزرگی است به همین دلیل چند نهاد و شرکت ایرانی در لیست تحریم‌های جدید قرار گرفته‌اند.
شرکت Open AI‌توسعه‌دهنده ‌Chat GPT، در وب‌سایت خود اعلام کرد هدفش ایجاد نوعی هوش مصنوعی است که برای بشر سودمند است و سعی در ساخت نوع ایمن و مفید از این فناوری است.
اتحادیه اروپا با متهم کردن شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.
ناظر آنتی تراست اتحادیه اروپا احتمالا به مایکروسافت برای خرید شرکت «اکتیویژن بلیزارد» به قیمت ۶۹ میلیارد دلار هشدار می دهد.
در دیدار مدیر ارشد اجرایی تیک تاک با مقامات ارشد اتحادیه اروپا در بروکسل، اتحادیه به این شرکت هشدار داده تا از قوانین منطقه پیروی و ایمنی داده های کاربران را تضمین کند.
کمیسیون اتحادیه اروپا می خواهد قبل از ارائه لایحه قانونی برای اجبار شرکت های فناوری به پرداخت سهم خود از هزینه توسعه شبکه سوالاتی درباره میزان سرمایه گذاری آنها و طرح هایشان بپرسد.
رگولاتورهای اتحادیه اروپا خواهان قوانین وسیع تر برای تعریف قدرت شرکت ها در بازار با تاکید بر روی نوآوری هستند.
اپراتورهای تله کام به اتحادیه اروپا فشار می آورند تا با اجرای قوانین جدید شرکت های بزرگ فناوری را وادار کنند هزینه های توسعه شبکه را پرداخت کنند.
رگولاتورهای آنتی تراست اتحادیه اروپا تصمیم دارند تیمی ۴۰ نفره تشکیل دهند و کارشناسان فناوری را استخدام کنند تا قوانین جدیدی را برای کنترل شرکت های بزرگ فناوری وضع کنند.
شرکت های ارتباطاتی اتحادیه اروپا طی بیانیه ای خواستار همکاری شرکت های فناوری آمریکایی در پرداخت هزینه های شبکه اینترنت در این منطقه شده اند.
شرکت های ارتباطاتی اتحادیه اروپا طی بیانیه ای خواستار همکاری شرکت های فناوری آمریکایی در پرداخت هزینه های شبکه اینترنت در این منطقه شده اند.
در حالی که تحریم زغال سنگ روسیه توسط اتحادیه اروپا از ۱۰ اوت ۲۰۲۲ اجرایی شده است، شرکت روسی تولید کننده زغال سنگ نسبت به خطر شوک‌های اجتماعی برای میلیاردها نفر هشدار داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ