معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی گفت: کودکان ناشنوا باید در ۳ سال اول تولد شناسایی و فوری درمان شوند، هر چه دیرتر تشخیص داده شود توان و موفقیت عمل کمتر می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در طول تاریخ از خواص سیر استفاده‌های درمانی گوناگونی شده است. سیر دارای ترکیبی به نام آلیسین (Allicin) است که تاثیر آنتی‌باکتریال بسیار قوی دارد. برای درمان دندان درد با سیر باید یک حبه سیر تازه را خرد کرده و به آن نمک اضافه کنید؛ سپس ترکیب به دست آمده را روی دندانی که درد می‌کند قرار دهید.
نتیجه گیری یک مقاله علمی نشان داد که اگزوزم‌ها به دلیل تاثیر قابل توجه بر رگزایی می‌توانند ابزار ایده آلی برای درمان بیماری‌های ایسکمیک باشند.
رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت بیان کرد: شهرستان‌های زابل، نیمروز، هیرمند، زهک و هامون در شمال استان بیشترین درگیری را با طوفان‌های گرد و غباری داشته‌اند؛ به گونه‌ای که از ابتدای تیرماه سال جاری تاکنون ۵۳۰ هزار نفر از جمعیت را تحت تاثیر قرار داده‌اند و بر اساس آخرین آمار ثبت شده توسط مرکز عملیات اضطراری استان سیستان و بلوچستان تاکنون در این استان شاهد ۱۸۳۸ مورد مراجعه به مراکز درمانی، ۸۸ مورد بستری و ۱۷۴۹ مورد درمان و ترخیص بوده‌ایم.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه گرم شدن هوا شرایط را برای رشد میکروب «وبا» فراهم می‌کند، گفت: در صورت ابتلا به این بیماری سریعا به پزشک مراجعه کنید؛ چرا که تاخیر در روند درمان خطر جانی به دنبال دارد.
لیکن اسکلروزوس اختلالی است که می‌تواند روی پوست ناحیه بیرونی واژن، مقعد یا آلت تناسلی تاثیر بگذارد و باعث تغییر رنگ، نازک شدن، تحریک و خارش پوستی شود. معمولا در اثر خارش مداوم امکان ایجاد تاول و زخم نیز روی اندام تناسلی بیمار وجود دارد. گفتنی است که این علائم به ندرت در سایر قسمت‌های بدن تظاهر می‌یابند.
گروهی از پژوهشگران در یک مقاله مروری، چشم‌انداز آینده درمان‌های مبتنی بر سلول‌های شبه‌هپاتوسیتی مشتق از سلول‌های بنیادی پرتوان را برای درمان بیماری‌های کبدی مورد بررسی قرار دادند.
اثرات مصرف جوانه گندم برای پیشگیری یا کمک به درمان برخی از بیماری‌ها و کمبود‌های تغذیه‌ای روز به روز بیشتر مورد توجه پژوهشگران واقع شده است.
سرانجام مصوبه‌ای ابلاغ گشت که در آن تاکید شده، «تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال ۱۴۰۲» در جلسه مورخ ۶ فروردین ماه ۱۴۰۲ به تصویب رسیده است! مصوبه‌ای که به تاریخ ۲۹ فروردین ابلاغ گردیده، در ۳۱ فروردین در سایت دولت اطلاع رسانی شده، در یکم اردیبهشت توسط وزیر بهداشت رسانه‌ای شده و هنوز روند اجرای آن در بسیاری از مناطق کشور طی نشده است!
نداشتن تغذیه مناسب می‌تواند بر تشدید بی‌خوابی نیز تاثیر داشته باشد؛ بنابراین باید کمبود برخی مواد معدنی و ویتامین‌ها را برای رفع مشکلاتی، چون بی‌خوابی جبران کرد.
بیماری پارکینسون ۱۰ میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد و علائم آن شامل لرزش انگشتان و دست ها، از دست دادن بویایی، مشکلات راه رفتن، سرگیجه و ... است.
درمان دیابت نوع ۲ ممکن است به کاهش خطر افزایش زوال عقل کمک کند.
درد‌های زانو با مراقبت و استراحت به طور کامل برطرف می‌شوند، اما بعضی درد‌ها هم نیاز به پیگیری‌های جدی‌تر و حتی مراجعه به پزشک دارند. با این حال برخی گزینه‌های غذایی نیز هستند که درست مانند دارو‌های بدون نسخه، می‌توانند تاثیر زیادی در کاهش درد زانو داشته باشند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موج هشتم کرونا در روزهای پایانی اسفند ماه امسال با تاخیر وارد کشور شده است.
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به اینکه باتوجه به اظهارات دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر، داروی بوپره‌نورفین که اکنون در مراکز تحت نظارت سازمان زندان‌ها به صورت آزمایشی برای افراد تجویز شده است چه تاثیر و نتایجی داشته است؟ گفت: براساس مطالعات دانشگاهی این روش درمان می‌تواند تاثیرگذار باشد، اما هنوز پژوهشی در این خصوص منتشر نشده تا بتوان درمورد پایداری در درمان آن‌ها اظهارنظر کرد.
این درمان به نوبه خود به کاهش تاثیر طیف وسیعی از عارضه‌های مرتبط با یائسگی مانند گرگرفتگی، اضطراب، درد مفاصل، اختلال در خواب، تعریق شبانه و خشکی واژن کمک می‌کند.
فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند اظهار کرد: با توجه به بارش سنگین برف، ادارات شهرستان دماوند به جز بانک‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی امروز سه‌شنبه ۱۱ بهمن‌ماه، با دو ساعت تاخیر کار خود را آغاز می‌کنند.
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که درمان با کمک امواج فراصوت می‌تواند روند پیری را به تاخیر انداخته، متوقف کرده یا حتی معکوس کند.
سیاتیک معمولا یک طرف بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد، از قسمت پایین کمر یا باسن شروع می‌شود و تا یک پا گسترش می‌یابد که البته گاهی این عارضه در هر دو پا بروز می‌کند.
در این بسته سلامت نظر متخصصان درباره تاثیر مصرف آنتی‌بیوتیک بر عفونت ادارای زنان و انتقاد به روش‌های جدید جوان‌سازی پوست را ببینید.
محققان موفق به انجام پژوهشی شدند که نتیجه آن نشان داد گیاه خرنوب در درمان ناباروری مردان موثر است و می توان از این گیاه برای تولید داروی درمان سرطان استفاده کرد.
یکی از روش‌های درمان انواع زخم، استفاده از عسل برای سرعت بخشیدن به روند التیام بافت آسیب دیده است؛ مطالعات جدید نیز اثرات ترمیمی عسل روی زخم‌ها را به اثبات رسانده است.
محققان کشور تحقیقاتی در راستای درک بهتر ساز و کار داروی «تاموکسیفن» بر سرطان سینه انجام دادند تا نحوه اثرگذاری آن در درمان را مشخص کنند.
تخمین زده می شود که آکنه تا ۸۵ درصد از افراد جوان بین ۱۲ تا ۲۵ سال را تحت تاثیر قرار می دهد بنابراین شایع ترین بیماری پوستی در سراسر جهان هست.
در حال حاضر، هیچ درمان مؤثری برای بیماری کبدچرب غیرالکلی وجود ندارد، اما یک مطالعه جدید نشان داد که ویتامین B ۱۲ و فولات می‌توانند به کاهش التهاب و زخم در افراد انسانی و مدل‌های حیوانی کمک کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ