معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به اینکه باتوجه به اظهارات دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر، داروی بوپره‌نورفین که اکنون در مراکز تحت نظارت سازمان زندان‌ها به صورت آزمایشی برای افراد تجویز شده است چه تاثیر و نتایجی داشته است؟ گفت: براساس مطالعات دانشگاهی این روش درمان می‌تواند تاثیرگذار باشد، اما هنوز پژوهشی در این خصوص منتشر نشده تا بتوان درمورد پایداری در درمان آن‌ها اظهارنظر کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دستگاه تونل باد مادون صوت در آزمایشگاه تخصصی ایرودینامیک دانشکده فناوری‌های نوین و مهندسی هوافضای دانشگاه شهیدبهشتی راه‌اندازی شد.
یکی از شرکت‌های حوزه فناوری‌نانو از شرکت مینترونیکس مدیکال خواسته است تا دستگاه مادون قرمز ویژه‌ای را بسازد تا بتوان از آن برای درمان سرطان استفاده کرد.
برابر اظهارات والدین متوفی، امیر سه ساله از روی کنجکاوی و غفلت والدین شربت متادون را که در مکانی قابل دسترس بوده، برداشته و مقداری از آن را خورده است. پسربچه به علت مسمویت شدید قبل از رسیدن به بیمارستان فوت کرده است.
کریمی درباره سهمیه متادون مراکز گفت: در حال حاضر یک سهمیه ۱۰۰ تایی به مراکز درمان اعتیاد داده می‌شود. زیرا معمولا ۱۰۰ بیمار دارند. با این حال بعد از راه‌اندازی سامانه الکترونیک، به راحتی میزان مصرف مراکز احصاء شده و سهمیه بر اساس میزان مصرف به مراکز داده می‌شود.
کورنت از سیگنال‌های رادیویی برای تصحیح مسیر یا هدفگیری مادون قرمز استفاده نمی‌کند و به همین خاطر امکان اختلال یا جمینگ در آن وجود ندارد. این موشک هر ثانیه ۲۵۰ متر طی کرده و حدود ۲۲ ثانیه طول می‌کشد تا به حداکثر برد خود که ۵،۵۰۰ متر است برسد.
بوید معتقد است که ایده نیروی دریایی آمریکا برای شناسایی امواج فراصوت با بهره‌گیری از هواپیما‌ها و پهپاد‌های مجهز به مادون قرمز، ایده بهتری خواهد بود. آن‌ها به جای آنکه مانند ماهواره در بخش خارجی فضا قرار بگیرند، در اتمسفر فعالیت می‌کنند و به موشک نزدیکتر خواهند بود و در نتیجه سیگنال‌های مادون قرمز قوی‌تری خواهند داشت.
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: معتاد متجاهر، دستگیر و به مراکز ماده ۱۶ فرستاده می‌شود. دو، سه ماه آنجا می‌ماند و دوباره به خیابان بر می‌گردد. سیکل ما معیوب است. مرکز ماده ۱۶ که ۳۲ کیلومتر از تهران دورتر است، به‌طور ناگهانی معتاد را بدون پول، بدون متادون و بدون هیچ حرفه‌ای رها می‌کند. معتاد با جیب خالی و بدون غذا چه می‌کند؟ دوباره بر می‌گردد به پاتوق.
این کشف جدید مبتنی بر فناوری‌های غیرتهاجمی و دانش بنیان مانند ترموگرافی مادون قرمز، شبیه سازی‌های سه بعدی و تصویربرداری با استفاده از پرتو‌های کیهانی است که از این ابزار‌ها برای مشاهده درون این ساختار باستانی استفاده شده است.
بررسی‌های اولیه کارآگاهان حاکی از این بود که یک پدر سنگدل به وسیله خوراندن متادون به کودک ۱۹ ماهه اش او را به حالت بیهوشی در آورده و پس از انتقال او به بیمارستان قصد فروش اعضای بدن او را داشته است.
در حالی که تسلکوپ‌های فضایی مادون قرمز قبلی، مانند اسپیتزر (Spitzer)، قبلاً به گنجینه‌های فروسرخ پنهان شده در این ابر‌ها اشاره کرده بودند، اما اکنون جیمز وب تصاویری با وضوح فوق‌العاده‌ای از داخل آن‌ها ارائه کرده است.
چندی پیش یک دختربچه ۵ ساله که به دلیل مصرف اشتباه شربت متادون دچار مسمویت دارویی شده بود، بعد از این که دو بار در آمبولانس احیا شد، توانست از مرگ حتمی نجات پیدا کند. این در حالی است که مسمومیت کودکان بر اثر مصرف اشتباه شربت متادون در تهران نسبتا شایع است و به گفته فریبا فرنقی، پزشک بخش مسمومیت اطفال بیمارستان لقمان حکیم، به طور متوسط هر شب یک یا دو کودک با چنین مشکلی در این بیمارستان بستری می‌شوند.
دادستان تهران بیان کرد: در این عملیات کارگاه فرآوری دارو‌های تقلبی ترک اعتیاد شناسایی شد که طی آن بیش از ۴ میلیون حبه قرص متادون و مقادیر زیادی شربت تریاک و شربت متادون کشف و ضبط شد.
طراحی و پیاده‌سازی اتاق آکوستیک جهت اندازه گیری شدت صوت نازل‌های پایه و شورون جت مادون صوت توسط دانش آموخته مهندسی هوافضا دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی انجام شد.
علاوه بر این، نور مادون قرمز مورد استفاده در TBIRD تفاوت زیادی با امواج رادیویی سنتی دارد، زیرا داده‌ها را در امواج بسیار فشرده‌تری ارسال می‌کند.
اوایل دهه ۸۰ پس از شکل‌گیری مراکز درمان اعتیاد در کشور، دارو‌های ترک‌اعتیاد از سوی این مراکز میان معتادان در حال درمان، توزیع می‌شد، اما از دو سال پیش، داروخانه‌ها بر این نکته پافشاری کردند که متادون هم نوعی داروست و محل توزیع آن باید در داروخانه باشد، درحالی که کانون سراسری انجمن‌های صنفی مراکز سرپایی درمان اعتیاد کشور تأکید می‌کنند که براساس پروتکل‌های درمان اعتیاد، دارو‌های درمان اعتیاد باید تحت نظارت درمانگران اعتیاد مصرف شود
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از کشف بیش از ۲ هزار قرص متادون در جنوب تهران خبر داد.
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ سارقان گوشی خود را در محل سرقت جا گذاشتند/ اقدامات هولناک ۲ برادر بعد از قتل/ کینه ۱۰ ساله با خون پایان یافت/ خودکشی با سلاح در بازار مرمر/ پسر نوجوان قربانی سرقت از موزه شد/ ابعاد جدید از ماجرای همسرکشی با متادون!/ کشف گنج مادر با اسلحه دست ساز
ابعاد جدید از ماجرای همسرکشی با متادون!
متهم گفت: تصمیم به جدایی گرفتم، ولی همسرم مرا طلاق نمی‌داد. در همین روز‌ها بود که وارد فضای مجازی شدم و با جوانی اهل یکی از روستا‌های ملایر آشنا شدم. آن جوان که ادعا می‌کردبه تازگی خدمت سربازی اش را به پایان رسانده است، به درد دل‌های من گوش می‌داد و مدعی بود خودش نیز افسرده است و قبلا دارو‌های مخدردار مانند «متادون» استفاده می‌کرده. وقتی سفره دلم را گشودم و تاکید کردم که می‌خواهم از دست شوهرم خلاص شوم او مرا راهنمایی کرد که چگونه همسرم را به قتل برسانم!
امسال، تعرفه دوره یک ماهه درمان نگهدارنده با متادون برای مراکز خصوصی درمان اعتیاد ۴۵۳ هزار و ۲۰۰ تومان و دوره یک ماهه درمان نگهدارنده با بوپرونورفین، ۳۹۹ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین و مصوب شده و طبق گفته برخی صاحبان مراکز درمان اعتیاد، همچنان کفه ترازو با مراجعان دریافت‌کننده داروی متادون سنگین‌تر است.
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ کلاهبرداری با فروش ارز دیجیتال/ کشف جسد در دریاچه سد شیان/ سوء ظن خیانت در سومین ازدواج!/ کلاهبرداری با فروش ارز دیجیتال/ بازار وکیل شیراز طعمه حریق شد/ زن اسیدپاش: پول پرداخت دیه را ندارم/ راز جنایت با متادون!/ پایان شوم یافتن گنج در خانه قدیمی
تیمی از محققان دانشگاه منچستر مشغول توسعه یک کت استتار حرارتی هستند که انسان را در مقابل دوربین مادون سرخ نامرئی می کند.
محققان موفق به ابداع شارژر بی سیم لیزری شده‌اند که قادر است وسایلی را که تا فاصله ۳۰ متری آن قرار گرفته‌اند شارژ کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ