توافق نامه همکاری استراتژیک عراق و فرانسه توسط السودانی و مکرون در پاریس به امضا رسید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر اطلاعات با اشاره به نقش آمریکا در شکل گیری داعش و ارتباط عوامل آن‌ها با رژیم صهیونیستی گفت: حدود ۲۰۰ نفر از آن‌ها که وارد کشور شده، به دنبال تحرکات ایذایی و بی‌ثبات‌سازی در سطح کشور، منطقه و در ایام اربعین در عراق بودند، اما با برخورد‌ها و دستگیری‌های اخیر، شاهد خنثی‌سازی اکثریت آن‌ها هستیم.
بیداری رهبران کشورهای آفریقایی در برابر توطئه چینی‌های فرانسه و همچنین تدارک آمریکا برای یک کودتای سیاسی در عراق از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
منابع عراقی اعلام کردند که عراق و شرکت فرانسوی توتال، قراردادی کلان برای اجرای چند پروژه نفت، گاز و انرژی های تجدید پذیر به امضا رساندند.
مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه مدعی شد: حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق هلیکوپترهایی را از فرانسه دریافت کرده و آن را در اختیار «پ ک ک» قرار داده است و آمریکا نیز از این موضوع اطلاع دارد.
مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه مدعی شد: حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق هلیکوپترهایی را از فرانسه دریافت کرده و آن را در اختیار «پ ک ک» قرار داده است و آمریکا نیز از این موضوع اطلاع دارد.
نخست وزیر عراق میزبان سفیر فرانسه در بغداد بود و درباره روابط کلی عراق و فرانسه، راه های توسعه آن، مسیرهای همکاری دوجانبه میان دو کشور با او رایزنی کرد.
فرانسه خود را واجد شرایط‌ترین شریک غربی برای تعامل با عراق می‌داند، زیرا بار ایالات متحده از تهاجم سال ۲۰۰۳ را به دوش نمی‌کشد و بریتانیا هم اتحادیه اروپا را ترک و بیشتر بر خلیج فارس تمرکز کرده است.
منابع وابسته به اقلیم کردستان عراق اعلام کردند که بارزانی پس از شرکت در نشستی در دبی، عازم فرانسه خواهد شد.
محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه در پاریس دیدار کرد.
السودانی گفت: تمایل کشورمان به تحکیم همکاری‌های نظامی و امنیتی با طرف فرانسوی با هدف ما برای ارتقای توان رزمی نیرو‌های امنیتی مطابقت دارد و اکنون در حال دستیابی به این هدف است که باعث می‌شود عراق نیازی به نیرو‌های نظامی خارجی نداشته باشد بلکه به نیرو‌های مستشاری برای پاسخگویی به نیاز‌های ارتش از نظر آموزشی و تجهیزاتی نیاز است
نخست وزیر عراق امروز در اظهاراتی پیش از سفر به فرانسه از عزم بغداد برای نزدیک نمودن دیدگاه های تهران و ریاض خبر داد.
سخنگوی جنبش نجباء عراق در بیانیه ای اقدام توهین آمیز نشریه شارلی ابدو فرانسه را به شدت محکوم و تاکید کرد که امام خامنه‌ای بزرگترین شخصیت اسلامی روزگار است.
مشاور امنیت ملی عراق و سفیر فرانسه در بغداد با هم دیدار و درباره مسائل منطقه ای و بین المللی رایزنی کردند.
روزنامه اعتماد چاپ تهران، در گزارشی با عنوان «پروژه حذف ایران» نوشت که اجلاس هفته گذشته کنفرانس درباره عراق موسوم به «بغداد۲» که در اردن برگزار شد، غافلگیری تازه برای جمهوری اسلامی داشت. فرانسه و کشور‌های منطقه تلویحا از عراق خواستند از نفوذ جمهوری اسلامی دوری کند.
رئیس جمهوری عراق حمله به مرکز فرهنگی کردها در پاریس، پایتخت فرانسه را محکوم کرد و خواستار تسریع در مجازات عاملان آن شد.
رئیس جمهور فرانسه گفت که نقشه راهی برای همکاری تنظیم شده که از ماه آینده آغاز می‌شود و شامل پروژه‌های مهمی در عرصه آب و برق و گاز و توسعه اقتصادی است که همه این‌ها به کاهش وابستگی عراق به ایران می‌انجامد.
رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد که به پایبندی خود در حمایت از امنیت و حاکمیت کشور عراق تاکید می کنیم و به این تعهد وفادار خواهیم ماند.
واشنگتن علاوه بر اینکه با این همکاری موافق است، خواهان گسترش و توسعه ساختار دفاعی مشترک میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، اسرائیل، عراق، اردن و مصر است.
امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه طی پیامی از محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق برای سفر به پاریس دعوت کرد.
۱۴ مهر ۵۷ امام‌خمینی(ره)، عراق را به مقصد فرانسه ترک کرد. در این باره اسناد جدیدی از تعاملات ساواک و سرویس اطلاعاتی عراق با موضوع خروج حضرت روح الله از این کشور منتشر شده است.
وزیر دفاع عراق در مراسم افتتاح سامانه راداری جدید خریداری شده از فرانسه به موعد دریافت دیگر سامانه ها از پاریس اشاره کرد.
رئیس جریان حکمت ملی عراق با سفرای فرانسه و آمریکا در بغداد دیدار و درباره تحولات کشورش و روابط خارجی آن گفتگو کرد.
منابع عراقی از رایزنی رئیس شورای عالی قضایی عراق با سفیر فرانسه در بغداد خبر دادند.
رئیس ستاد کل ارتش عراق از نقش فرانسه در ایستادگی در کنار عراق برای مقابله با گروه تروریستی داعش تقدیر کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ