رئیس جریان حکمت ملی عراق با سفرای فرانسه و آمریکا در بغداد دیدار و درباره تحولات کشورش و روابط خارجی آن گفتگو کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رهبر معظم انقلاب اسلامی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی را را به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاورت سیاسی رهبری منصوب کردند.
رئیس سازمان حشد شعبی با اشاره به اینکه این سازمان از دولت عراق در زمینه توسعه‌گرایی و مبارزه با فساد حمایت می‌کند، گفت حشد شعبی یک نماد وحدت‌بخش برای عراق و مدافع نخست نظام سیاسی آن است.
رئیس سازمان حشد شعبی با اشاره به اینکه این سازمان از دولت عراق در زمینه توسعه‌گرایی و مبارزه با فساد حمایت می‌کند، گفت حشد شعبی یک نماد وحدت‌بخش برای عراق و مدافع نخست نظام سیاسی آن است.
وزیر امور خارجه عراق در دیدار با همتای عربستانی خود، روابط دو جانبه و راه های تحکیم آن در زمینه های مختلف را بررسی و بر اهمیت و ضرورت هماهنگی مشترک سیاسی، نظامی و امنیتی تاکید
یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همه کسانی که در مساله انتخابات نقش دارند باید به این مساله مهم فکر کنند که چطور عمل کنند تا بتوانند نظر مردم را برای امدن پای صندوق رای جلب کنند.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: در نگاه دین نظام سیاسی و دولت بارزترین نقش را در تعادل حوزه‌های متنوع زندگی دارد و زندگی جمعی انسان‌ها با نظام سیاسی پیوند خورده است.
برخی از تحلیلگران از این بیم دارند که کمپین آزار و اذیت آنلاین، برای هموار کردن راه برای حمله طراحی شده باشد. واعظ می‏گوید: «در آستانه جنگ عراق، جامعه مهاجر عراق موقعیت خوبی در تلاش برای اضافه کردن جزئیات به بحث سیاست نداشت یا طرفدار مداخله نظامی ایالات متحده بود. در میان ایرانیان خارج از کشور هنوز این موضوع صادق نیست.» واعظ نگران است که ممکن است این تحول به‌زودی رخ دهد.
سعیدی خطیب جمعه قم گفت: رهبر معظم انقلاب با قاطعیت بیان کردند کشف حجاب و ترویج فرهنگ برهنگی حرام شرعی و سیاسی است. یعنی اینکه نظام در سطح شرعی و سیاسی ذره‌ای از مسئله حجاب کوتاه نخواهد آمد.
نظرسنجی جدید در آمریکا نشان داد با گذشت بیست سال از آغاز تهاجم نظامی آمریکا به عراق، افکار عمومی این کشور همچنان مخالف مداخلات نظامی واشنگتن در امور سیاسی کشورهای جهان است.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در خصوص سفر شمخانی به امارات و عراق در صفحه توییتر خود نوشت: «سفر دریابان شمخانی به امارات و عراق در چارچوب مناسبات موجود امنیتی انجام می‌شود. پدیده جدیدی نیست. نماینده وزارت خارجه در سفر‌ها همراه ایشان است. در سیاست خارجی هماهنگی وجود دارد. همه چیز در چارچوب نظام و زیر نظر رئیس جمهور است. هماهنگی وجود دارد. دشمنان بدانند، اختلافی نیست.»
طیبه تنها اینفلوئنسر زنی در عراق نیست که زن‌کشی به دلایل "ناموسی" و همچنین انگیزه‌های سیاسی، جان آن‌ها را گرفته است. ایمان سامی مغدید -که با نام ماریا نیز شناخته می‌شود- در اسفند/ مارس سال گذشته توسط بستگانش به ضرب گلوله کشته شد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: نظام چمهوری اسلامی ایران مبتنی بر ایدیولوژی اسلامی است و اقدامات ما باید با افعال عبادی و سیاسی همچون نماز جمعه همراه باشد.
ریاض به دنبال تضعیف به اندازه کافی تهران برای گرفتن امتیازات ژئوپولیتیک کلیدی از آن کشور است. این موارد ممکن است مصالحه ایران در مورد برنامه هسته‌ای خود، عدم مداخله آن کشور در امور کشور‌های عربی و قطع حمایت ایران از متحدان منطقه‌اش مانند حزب الله لبنان، انصارالله یمن و حماس در فلسطین را شامل شوند.
در سیاست خارجی درگیر دائم با اسرائیل را رقم می زنید، آقای سیستانی در عراق را برای دستگیری روح الله زم می رنجانید و رابطه‌تان را با او را بهم می زنید. با عربستان سعودی هم به ته خط می رسید در حدی که متحدین شما تاسیسات نفتی او را می زنند، و او هم ایران اینترنشنال را برای شما تجهیز می کند تا در خیابان‌های خودتان جنگ شود، با اروپا هم تمام عیار درگیر می شوید و خودتان را نفر دوم جنگ اوکراین می‌کنید و با امریکا هم تکلیف معلوم است؛ چه کسی گفته اتخاذ چنین سیاست‌هایی عاقلانه است؟‌ در آن واحد درگیری با سیاسیون داخلی، و رنجاندن همه از خودتان ، خون به دل کردن مردم در حوزه اقتصادی، چه دستاوردی برای نظام تا کنون داشته است. در مسائل فرهنگی، سخت گیری‌های زیادی را اعمال می‌کنید. مسئولان مربوطه در این حوزه همه ضعیف هستند. این همه بی تدبیری برای چیست؟
رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: راه دومی نداریم به غیر از اینکه پیوند علم و نظام سیاسی و تصمیم گیری کشور را ایجاد کنیم.
رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: راه دومی نداریم به غیر از اینکه پیوند علم و نظام سیاسی و تصمیم گیری کشور را ایجاد کنیم.
احمد زیدآبادی نوشت: چنانچه دولت چین راه مشارکت سیاسی را در ادارۀ امور کشور نگشاید، چه‌بسا با بی‌ثباتی بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شود.
سکوت معنادار محافل مذهبی به این رخداد نیز گرچه ممکن است به‌ خاطر جو ناآرامی‌های اخیر صورت گرفته باشد، اما ادامه همین سکوت، کاملا بخردانه بوده و موجب لجاجت و تحریک نشده است.
رهبر انقلاب: روز به روز بیشتر واضح میشود که نقشه‌ی سیاسی دنیا در حال تغییر است. آن مسئله‌ی یک قطبی بودن و زورگویی کردن یک قدرت یا دو قدرت بر کشور‌ها و ملت‌ها مشروعیت خودش را از دست داده، یعنی ملت‌ها بیدار شدند. نظام تک قطبی مطرود شده است، به تدریج دارد مطرودتر می‌شود. نظام تک قطبی یعنی چه؟ یعنی اینکه مثلاً فرض کنید آمریکا بنشیند برای عراق یا برای سوریه یا برای ایران یا برای لبنان یا برای فلان طراحی کند: «باید این کار را بکنید، باید این بشود، باید این نشود» گاهی بگوید، گاهی هم نگوید، اما عمل کند. امروز این جوری است.
بر اساس توافقنامه اتاوا که عراق یکی از اعضای آن است، زمین‌های این کشور باید تا سال ۲۰۱۸ از مین پاکسازی می‌شد، اما به دلایل سیاسی و نظامی و همچنین مبارزه با داعش محقق نشد. این مدت تا سال ۲۰۲۸ تمدید شده است.
اهواز- جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا گفت: در تمامی فرآیند برگزاری مراسم باشکوه اربعین میان مسئولان نظامی، انتظامی و سیاسی بر سه اصل کرامت، امنیت و سلامت زوار تاکید شده است.
رئیس هیئت علمای عراق از مرجعیت دینی به عنوان سدی رفیع در برابر همه فتنه ها نام برد و به تحرکات مذبوحانه برای بهره برداری از بحران سیاسی این کشور اشاره کرد.
بنابر این گزارش، طبق برخی خبرهای درز یافته، دو حزب دموکرات و اتحاد میهنی کردستان بر سر انتخاب یکی از شخصیت‌های سیاسی برای پست ریاست‌جمهوری به توافق رسیده‌اند، هرچند هنوز نام این فرد در رسانه‌ها منتشر نشده است.
صدر به دنبال تحمیل چیزی است که با اجماع نمی‌تواند به دست آورد. برای دو دهه، نخبگان سیاسی عراق صدر را تحت کنترل داشتند. با این وجود، در سراسر طیف سیاسی بغداد، امروز تنها اتفاق نظر این است که نظم شکل گرفته عراق در دوره پس از ۲۰۰۳ میلادی شکست خورده است. سیستم در حال فروپاشی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ