بیداری رهبران کشورهای آفریقایی در برابر توطئه چینی‌های فرانسه و همچنین تدارک آمریکا برای یک کودتای سیاسی در عراق از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ولادیمیر زلنسکی روز سه شنبه در پیام ویدئویی عصرگاهی خود از آماده‌ شدن برای حملات جدید به خاک روسیه خبر داد.
علی دایی به تازگی در کنار رونمایی از برند اختصاصی‌اش، با سلفی‌های جدید خود خبرساز شد. یکی از این عکس‌های یادگاری با خواننده موسیقی رپ ایرانی بود.
یک رسانه معتبر آمریکایی گفت: همزمان با نشست سازمان ناتو در لیتوانی، زلنسکی در توییتی جنجالی با طعنه به کشورهای غربی در عدم جدیت در پیوستن کی‌یف به ناتو، خشم و آشفتگی مقامات غربی را برآشفت.
نخست‌وزیر سابق اوکراین هشدار داد که رئیس‌جمهور آن از این کشور افغانستان جدید می‌سازد.
نخست‌وزیر انگلیس بسته جدید حمایت نظامی برای اوکراین را در دیدار امروز (دوشنبه، ۱۵ مه) با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اعلام خواهد کرد.
زلنسکی در توصیف سفر دبیر کل ناتو به کی‌یف اظهار کرد: این سفر ینس استولتنبرگ اولین سفر از زمان شروع جنگ است. ما آن را به عنوان نشانه‌ای تفسیر می‌کنیم که ناتو آماده شروع یک فصل جدید در روابط با اوکراین است؛ یک فصل از تصمیم‌های بلند پروازانه.
پرایس اشاره کرد، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به زودی تحریم‌های جدیدی علیه افراد و شخصیت‌های روس به دلیل نقش‌شان در جنگ علیه اوکراین اعلام خواهد کرد.
زلنسکی گفت: روسیه می‌خواهد این جنگ را طولانی و نیرو‌های ما را خسته کند، بنابراین ما باید از تسلیحات خود استفاده کنیم و به اقداماتمان سرعت ببخشیم. همچنین باید در زمان سریع‌تری تسلیحات جدیدی را دریافت کنیم.
در ادامه افزایش تنش بین صربستان و منطقه جدایی‌طلب کوزوو، رئیس‌جمهور صربستان تأکید کرد که کوزوو بخشی جدایی‌ناپذیر از این کشور است.
ولودیمیر زلنسکی در سخنرانی شبانه خود از کیف گفت روسیه می‌خواهد با موج ممتد حملات پهپادی اوکراین را فرسوده کند: «ما باید مطمئن شویم ما که این هدف تروریست‌ها مثل دیگر برنامه‌هایشان شکست بخورد.»
فارغ از آنچه بیان شد در آن سو موضع‌گیری‌های متناقض تهران درباره ارسال پهپاد در شکل‌گیری اتهام و تقابل علیه ایران نقش داشته است؛ در مقطعی برخی رسانه‌ها در داخل کشور از حضور جدی پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین گفتند، بعد دستگاه سیاست خارجی از اساس آن را تکذیب کرد و با گذشت مدتی تهران پذیرفت که برخی تسلیحات مانند پهپاد‌ها را به روسیه فروخته است؛ اما این مسئله به قبل از جنگ اوکراین بازمی‌گردد.
نشریه «هیل» در گزارشی مدعی شد که مقامات آمریکایی قصد دارند با تصویب لایحه‌ای، روسیه را به دلیل عملیات نظامی در اوکراین، «دولت متجاوز» قلمداد کنند.
ژنرال والری زالوژنی، فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین، پیشتر گفته بود که روسیه می‌تواند در فوریه (بهمن) حمله جدیدی را آغاز کند. وی تاکید کرد: «در بهترین حالت این حمله در ماه مارس (اسفند) و در بدترین حالت در پایان ژانویه (اوایل بهمن) رخ می‌دهد».
رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که روسیه در حال آماده‌سازی حملات موشکی جدید علیه این کشور است.
منابع رسانه ای از حذف بند عدم مذاکره با ولادیمیر پوتین در شروط رئیس جمهور اوکراین برای آغاز مذاکره با روسیه خبر داده و اعلام کردند این تغییر با دستور العمل دولت آمریکا صورت گرفته است.
رئیس جمهور اوکراین از گفتگوی تلفنی خود با ریشی سوناک نخست وزیر جدید انگلیس خبر داد.
ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با یک شبکه کانادایی ضمن تکرار ادعاها درباره فروش پهپادها به روسیه، اظهارات تندی علیه ایران مطرح کرد.
رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: استفاده گسترده مسکو از پهپاد‌های ساخت ایران در حملات جاری علیه اوکراین نشان‌دهنده ورشکستگی نظامی و سیاسی کرملین است.
کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» وعده داد: کمک نظامی ۶۲۵ میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین می‌دهیم.
زلنسکی گفت که روسیه منشور سازمان ملل را تحقیر کرده و هرگونه پیشنهاد برای گفتگو را با «وحشی‌گری» جدید در میدان نبرد و دست زدن به تهدید‌های بزگ‌تر علیه اوکراین و جهان پاسخ می‌دهد.
سرهی نیکیفوروف سخنگوی رئیس جمهور اوکراین بامداد پنجشنبه در پستی در فیس بوک اعلام کرد که خودروی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در یک سانحه رانندگی در کی ف تصادف داشته است، اما وی آسیب جدی ندید.
رئیس جمهور اوکراین ضمن درخواست از کشورهای اروپایی برای اعمال بسته تحریمی جدید علیه روسیه مدعی شد که نیروهای اوکراینی شش هزار کیلومتر مربع از خاک این کشور را از روسیه پس گرفته اند.
بلافاصله پس از این فرمان، رئیس جدید سرویس امنیت ملی در کی یف منصوب شد، اما جایگزین دو تن دیگر در لویو و ترنوپل هنوز مشخص نشده اند.
زلنسکی گفت: دیپلمات‌های اوکراینی و نمایندگان شرکای اوکراین هر کار بتوانند برای تضمین اینکه تحریم‌های جدید علیه روسیه صنعت هسته‌ای این کشور را هدف گیرد، انجام خواهند داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ