وزیر اطلاعات با اشاره به نقش آمریکا در شکل گیری داعش و ارتباط عوامل آن‌ها با رژیم صهیونیستی گفت: حدود ۲۰۰ نفر از آن‌ها که وارد کشور شده، به دنبال تحرکات ایذایی و بی‌ثبات‌سازی در سطح کشور، منطقه و در ایام اربعین در عراق بودند، اما با برخورد‌ها و دستگیری‌های اخیر، شاهد خنثی‌سازی اکثریت آن‌ها هستیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر اطلاعات گفت: امروز قدرت دستگاه‌های اطلاعاتی کشور به نحوی است که جاسوس‌هایی از فرانسه، سوئد، انگلیس و کشورهای متعدد دیگری را در اختیار دارند.
وزیر اطلاعات با قدردانی از اقدام مستقلانه آلبانی و دیگر کشورهای اروپایی، به همه کشورهایی که در مورد جمهوری اسلامی ایران خیال خام در سر می‌پرورانند و در اغتشاشات اخیر نقش داشتند، هشدار داد و گفت: امنیت موضوعی نیست که ایران بر سر آن معامله کرده و یا نسبت به آن کوتاه بیاید.
خطیب با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن برای قرار دادن کشور در شرایط اجتماعی و ایجاد تقابل و قطبی‌سازی در جامعه یادآور شد: مسئولان این موضوع را باهدف خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در تصمیم‌گیری‌ها موردتوجه قرار دهند.
وزیر اطلاعات با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: باید طراحی‌ها و راهبردهای مشترکی برای مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت در نظام انتخاباتی کشور را اتخاذ کرد، چراکه انتخابات باید پیام‌آور اقتدار و وحدت عمل برای همه قرار گیرد و مشارکت حداکثری باید صورت گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات گفت: دشمن قطعاً به دنبال براندازی است و اساساً از براندازی هم کوتاه نخواهد آمد و براندازی را در تغییر ماهیت جمهوری اسلامی دنبال می‌کند که با عنایات خداوند منان، رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، همراهی مردم و هم‌گرایی و هم‌افزایی نیرو‌های مسلح و جامعه اطلاعاتی دشمن در رسیدن به مقاصد خود با شکست مواجه شده است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: وزیر اطلاعات با تشریح اقدامات دستگاه امنیتی کشور تاکید کرد که با اشراف جامعه اطلاعاتی، اکنون ناآرامی به محیط داخلی دشمنان ایران منتقل شده است.
وزیر اطلاعات روز ارتش را به امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش تبریک گفت.
وزیر اطلاعات یادآور شد: دشمن با ناامید شدن از اغتشاشات اخیر تلاش دارد از راه‌های دیگر‌ی همچون فشار‌های بین‌المللی، حقوق بشر، افزایش تحریم، جنگ رسانه‌ای و اقداماتی علیه نماد اقتدار و امنیت کشور یعنی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، به کشور و نظام ضربه بزند.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه بیش از ۱۲ تیم تروریستی توسط سربازان گمنام در مدت کوتاهی دستگیر شده‌اند، گفت: ریشه این تیم‌ها که قصد خرابکاری در داخل کشور را داشتند به رژیم صهیونیستی متصل بود.
نماینده مردم علی آباد در مجلس گفت: از وزیر اطلاعات و سربازان مخلص امام زمان تقاضا داریم به نوسانات ارزی و تهدیدات امنیت اقتصادی کشور ورود کنند.
خطیب تاکید کرد: هجمه اخیر صورت گرفته به آقای دکتر شمخانی غیرمنصفانه بود و وی در حوزه امنیت ملی تلاش‌های ویژه‌ای داشته است.
وزیر اطلاعات از دستگیری ۲۰ نفر از اخلال گران بازار خبر داد و گفت: روند برخورد با اخلالگران بازار ارز ادامه خواهد داشت.
وزیر اطلاعات با خانواده شهید سلمان امیر احمدی دیدار کرد و ضمن آن خبر دستگیری قاتل شهید را به خانواده وی ابلاغ کرد.
وزیر اطلاعات تصریح کرد:‌ ما هرگز مثل انگلیس، پشتیبان اقدامات تروریستی و ناامن‌سازی سایر کشورها نخواهیم بود، ولی تعهدی برای ممانعت از بروز ناامنی در این کشورها هم نخواهیم داشت، لذا کشور انگلیس هزینه اقدامات خود را برای ناامن‌ ساختن کشور بزرگ ایران خواهد پرداخت.
وزیر اطلاعات تصریح کرد:‌ ما هرگز مثل انگلیس، پشتیبان اقدامات تروریستی و ناامن‌سازی سایر کشورها نخواهیم بود، ولی تعهدی برای ممانعت از بروز ناامنی در این کشورها هم نخواهیم داشت، لذا کشور انگلیس هزینه اقدامات خود را برای ناامن‌ ساختن کشور بزرگ ایران خواهد پرداخت.
وزیر اطلاعات اعلام کرد: در این روز‌ها نیز توطئه‌ای از پیش طراحی شده توسط استکبار جهانی، صهیونیسم غاصب و رژیم‌های وابسته و ارتجاعی منطقه با بهره‌کشی از عناصر خودفروخته و جمعی ناآگاه در ایجاد اغتشاشات خیابانی و هتک حرمت به حرم حضرت احمدبن موسی (علیهماالسلام)، عمق جنایت پیشه‌گی و ددمنشی دشمنان درنده خوی این مرز و بوم الهی را بیش از پیش آشکار می‌سازد.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه اغتشاشات خیابانی و هتک حرمت به حرم حضرت احمدبن موسی (ع)، عمق جنایت پیشه‌گی و ددمنشی دشمنان درنده خوی این مرز و بوم الهی را بیش از پیش آشکار می‌سازد، گفت: این آتش‌افروزی‌ها و جنایت‌های ددمنشانه بی‌پاسخ نخواهد ماند.
حجت الاسلام و المسلمین خطیب با بیان این‌که «ما توان و اقتدارمان را مدیون مردم هستیم»، اظهار کرد: شب گذشته موفق شدیم عامل دوم تروریستی شاهچراغ را شناسایی کنیم.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس از حضور وزیر اطلاعات در نشست این کمیسیون برای ارائه گزارشی پیرامون ابعاد امنیتی اغتشاشات اخیر خبر داد.
وزیر اطلاعات گفت: پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر نیرو‌های مقتدر و مصمم اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی، به تفرقه افکنی‌ها و جنایات مزدوران پاسخ قاطع خواهند داد.
ابعاد انتظامی و امنیتی وقایع اخیر در کشور با حضور فراجا، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس بررسی خواهد شد.
وزیر اطلاعات نوشت: سربازان گمنام امام زمان قویاً اطمینان می‌دهند که با هوشمندی و هوشیاری همه‌جانبه، مترصد نقشه و بازی‌سازی‌های ابلهانه‌ی دشمنان خبیث و خنثی‌سازی و مهار توطئه‌های شوم آنان خواهد بود؛ و اجمالاً به فتنه‌گران داخلی و خارجی هشدار می‌دهد که هرگز خواب‌های آشفته و شوم آنان علیه ارزش‌های دینی و دستاورد‌های سترگ انقلاب اسلامی تعبیر نخواهد شد.
وزیر اطلاعات گفت: درباره آقای مکارم از اعضای وزارت راه هم اقدام صورت گرفته و پرونده در دستگاه قضایی در حال پیگیری است و بر اساس گفته آقای رئیسی، دولت پیش قدم مبارزه با فساد است و نسبت به این مسأله کوتاهی نخواهیم داشت.
وزیر اطلاعات گفت: موفقیت در اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها، موفقیت در مقابله با بیماری منحوس کرونا، موفقیت در عرصه بین‌الملل و منطقه‌ای (نشست سه جانبه)، سفر‌های استانی رئیس جمهور محترم و آثار با برکت آن از جمله دستاورد‌های دولت مردمی و انقلابی در این مدت است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ