وقتی ولادیمیر پوتین در ویدیویی شبیه سازی شده که نشان می‌دهد موشک هایپرسونیک این کشور، سواحل فلوریدا را هدف قرار می‌دهد از موشک Kh-۴۷M۲ Kinzhal رونمایی کرد. اگر چه این ویدیو به اندازه ویدیو رونمایی آیفون‌های جدید باشکوه و پرزرق و برق نبود، اما پیام آن کاملاً واضح بود: دوره سلاح‌های هایپرسونیک یا مافوق صوت فرا رسیده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس قوه قضاییه در گفت‌وگو با شبکه المیادین، گفت: دست جنایتکارانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در بسیاری از ترورها، جنایت‌ها و تخریب‌ها که در سطح کشورهای منطقه ما به وقوع می‌پیوندد، آشکار است.
تیم زنان سوئد با پیروزی برابر ژاپن راهی نیمه نهایی جام جهانی زنان شد و در این مرحله باید به مصاف اسپانیا برود.
رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که این کشور پس از ۵ سال دوباره به صورت رسمی به سازمان آموزشی، علمی، و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) ب برگشت.
در بیانیه نیروی دریایی آمریکا ادعا شده است که در هر دو مورد، شناورهای نیروی دریایی ایران پس از واکنش نیروی دریایی آمریکا عقب نشینی کردند و هر دو کشتی تجاری به سفرهای خود ادامه دادند.
آمریکا حمله به کنسولگری خود در جده عربستان را تائید کرد و همزمان گفت که هیچ کس در این تیراندازی آسیب ندیده است.
وزیر دفاع چین از اقدام نیروی دریایی این کشور در مسدود کردن مسیر ناوهای آمریکایی و کانادایی در تنگه تایوان با یک ناوجنگی، دفاع کرد.
مرندی گفت: اگر اختلاف حیاتی بود آقای بورل بعد از وین نمی‌گفت خواسته ایران منطقی است. پس اختلافات حیاتی نیست؛ بنابراین نیازمند اراده سیاسی آمریکا هستیم. اگر امریکایی‌ها متن را بپذیرند طبیعتاً بحث آژانس راه حل پیچیده‌ای ندارد.
مایکل دی هیگینز، رئیس‌جمهوری ایرلند در جریان دیدار با جو بایدن در حال نشان دادن باغ در اقامتگاه رسمی خود به رئیس جمهور آمریکا بود که یکی از سگ‌های رئیس جمهور ایرلند بلافاصله با نزدیک شدن جو بایدن شروع به پارس کرد و باعث عقب نشینی او شد. مایکل دی هیگینز سعی کرد این سگ را به داخل باغ ببرد، اما او دوباره بازگشت.
وزیر دفاع آمریکا با همتای کره جنوبی خود درباره افشای اسناد محرمانه پنتاگون گفتگو کرد.
منابع خبری از تحرکات جدید آمریکا در قبال یمن پس از توافق میان ایران و عربستان خبر دادند.
پس از برگزاری نشست امنیتی اخیر در عقبه، این بار قرار است نشستی دیگر طی روزهای آینده تحت فشارهای آمریکا در شرم الشیخ برگزار شود.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که واشنگتن یک شرکت اصلی تولید کننده پهپاد ایرانی را به دلیل عرضه ادعایی پهپاد به روسیه تحریم کرده است.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آمریکایی‌ها خیلی زودتر از کشور اروپا فهمیدند در پس اغتشاشات ایران خبری نیست و زودتر پیام دادند و تاکید و اصرار برای بازگشت به برجام دارند.
اعتراضات خیابانی در واکنش به قتل یک فعال محیط زیست به دست پلیس آمریکا، به خشونت کشیده شد!
تیراندازی یک کودک ۶ ساله به سوی معلمش در مدرسه ای در ایالت ویرجینیا، مقامات پلیس آمریکا را شوکه کرده است.
قضاوت متئو لاهوس در بازی ایران و امریکا به قدری خوب بود که فیفا متقاعد شده داوری یکی از بازی های یک هشتم نهایی جام جهانی را به او واگذار کند.
شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرد که پنتاگون قصد دارد تا پس از دستکاری در پهپادهای پیشرفته «گری‌ایگل» و حذف قطعات حساس آن، این پهپادها را در اختیار اوکراین قرار دهد.
در صورتی که آمریکا تصمیم به تامین جنگنده اف ۱۶ برای اوکراین بگیرد، در بهترین حالت دو تا سه سال طول می‌کشد که این جنگنده‌ها به دست کی‌یف برسد.
براساس تایید سخنگوی طالبان، آمریکا بعد از دو دهه یکی از اعضای ارشد طالبان را از زندان گوانتانامو آزاد کرد.
ایالات متحده پاسخ خود را به نظرات ایران در مورد متن پیش‌نویس روز چهارشنبه ارسال کرد و اگر ایران با این شرایط موافقت کند می‌توان به سرعت به توافق دست یافت. از سوی دیگر، اگر مذاکره کنندگان ایرانی خواسته‌های جدیدی را مطرح کنند یا از عقب نشینی از خطوط قرمز آمریکا خودداری ورزند همه چیز ممکن است بدون هیچ گونه توافقی از بین برود.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن پس از پایان رایزنی با شرکای خود، جواب پاسخ ایران به پیشنهادات اروپا را خواهد داد.
«یک سال پس از سقوط کابل به دست طالبان و بازگشت این گروه به قدرت، افغانستان در تنگناهای وخیمی گرفتار شده و آمریکا و غرب نیز باید اقدام به اتخاذ سیاست های مناسب در قبال افغانستان پس از شکستشان در این کشورشان کنند. بدتر از همه اینکه اینطور به نظر می رسد که روسیه عقب نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان را به مثابه صدور دعوت نامه ای برای خود جهت آغاز جنگ اوکراین در نظر گرفته است.»
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که در نتیجه جنگ اتمی احتمالی بین آمریکا و روسیه، بیش از پنج میلیارد نفر به دلیل قحطی جان خود را از دست خواهند داد.
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات سابق و فعلی آمریکا نوشت که وضعیت آماده باش امنیتی در آمریکا پس از ترور شهید سلیمانی مخفی نگه داشته شد

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ