وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه نفوذ واشنگتن بر کی‌یِف تمام مرزهای ممکن را رد کرده اعلام کرد آمریکا به‌تدریج به یکی از طرف‌های مستقیم جنگ اوکراین بدل می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که واشنگتن در حال فرو رفتن در اعماق جنگ با روسیه است و انتظار دارد که جنگ اوکراین مدت زمانی طولانی ادامه پیدا کند.
سفارت روسیه در واشنگتن امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: استفاده از سلاح‌های خوشه‌ای توسط رژیم کی‌یف علیه غیرنظامیان نشان می‌دهد که آمریکا در حال از دست دادن کنترل بر دست نشانده‌های خود است.
آکسیوس در خبری فوری اعلام کرد که واشنگتن در حال مذاکره با تهران برای عدم غنی‌سازی اورانیوم بالای ۶۰ درصد در ازای آزاد کردن بخشی از وجوه توقیف شده‌اش است.
روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که دیپلمات‌های واشنگتن در حال بررسی پیشنهادی برای «بازنگری» شورای امنیت سازمان ملل هستند که ممکن است در نشست سپتامبر مجمع عمومی ارائه شود.
رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند سئول و واشنگتن در حال مذاکره درباره راه‌هایی برای آزادسازی پول‌های مسدودشده در کره جنوبی هستند.
در حالی که کاخ سفید و کنگره بر سر سقف بودجه پرداخت دولت در حال مناقشه‌اند، صندوق بین المللی پول هشدار داده که با وضعیت افزایش معوقات مالی کنونی، آمریکا به بحران اقتصادی بدتری دچار خواهد شد.
آمریکا ممکن است برای محافظت از خود در برابر دعاوی آینده، قوانین و دستورات اجرایی روسای‌جمهور را برای رسیدگی به مسائلی که دیوان بین‌المللی کیفری مطرح کرده، اصلاح کند. رای دیوان بین‌المللی دادگستری متنوع و ترکیبی است از نکات منفی و مثبت برای طرفین. این رای اجازه می‌دهد که از اموال بانک مرکزی ایران برداشت کند، اما در عین حال، راه‌های دریافت خسارت از کشور‌های متخاصم را که از نظر قانونی مسئول آسیب‌های غیرقابل درک هستند، محدود می‌کند.
وبگاه آمریکایی آکسیوس به نقل از منابع خود اعلام کرد: واشنگتن برای توافق موقت با تهران در تلاش است؛ اما ایران این پیشنهاد آمریکا را در حال حاضر رد کرده است.
نشست خبری فؤاد حسین وزیر خارجه عراق درباره نتایج سفر اخیرش به واشنگتن نیمه‌کاره رها شده و او به علت کسالت نشست مطبوعاتی را ترک کرد. وی در حین سخنرانی، در حالی که پشت تریبون ایستاده بود، قبل از اینکه چند ثانیه سکوت کند، مقداری آب نوشید، سپس به سرعت محل برگزاری کنفرانس مطبوعاتی را ترک کرد.
در حالی که بایدن در ویدئویی در جریان یک نشست انتخاباتی در پاییز این توافق را «مرده» خواند، مقامات دولت از اعلام مرگ آن خودداری کردند و فقط تا آنجا پیش رفتند که گفتند در حال حاضر تمرکز ما روی این توافق نیست. به گفته دولت بایدن، عدم همراهی تهران بر سر میز مذاکره در طول سال ۲۰۲۱، تلاش‌های ایران برای تامین پهپاد و سامانه‌های دیگر به ارتش روسیه و اعتراض‌های جاری در سراسر کشور، مذاکرات هسته‌ای را متوقف کرده است.
وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که سیاست توازن واشنگتن در مورد روابط با آنکارا و آتن در حال به هم خوردن است.
رئیس‌جمهور پیشین بولیوی در تشریح تحولات اخیر در آمریکای لاتین اعلام کرد واشنگتن در حال انجام کودتا در کشورهای این منطقه است.
مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که توافق هسته ای با ایران در حال حاضر در اولویت واشنگتن قرار ندارد.
دولت بایدن تکرار می کند که تنها اوکراین می تواند در مورد جنگ، صلح و مذاکره تصمیم بگیرد. با این حال، واقعیت پیچیده‌تر است و طرف اوکراینی تقریباً به طور کامل به تجهیزات و سلاح آمریکا متکی است
نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، بار دیگر اعلام کرد که دستیابی به توافق در خصوص احیای برجام، در حال حاضر اولویت واشنگتن نیست. وی با ادعای این‌که آمریکا مسیر دیپلماسی هسته‌ای را باز نگه می‌دارد، گفت که در شرایط فعلی، توافق در دستور کار ما نیست.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اذعان کرد که در حال حاضر تمرکز واشنگتن بر روی مذاکرات هسته‌ای نیست، بلکه متمرکز بر حمایت از اغتشاشگران در ایران است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اذعان کرد که در حال حاضر تمرکز واشنگتن بر روی مذاکرات هسته‌ای نیست، بلکه متمرکز بر حمایت از اغتشاشگران در ایران است.
هماهنگ‌ کننده ارتباطات شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز در سخنانی اعلام کرد: «جو بایدن» در حال بازبینی در روابط میان واشنگتن- ریاض است.
دولت آمریکا در واکنش به تازه‌ترین آزمایش موشکی کره شمالی اعلام کرد که واشنگتن در حال رایزنی با متحدان خود برای پاسخ «قاطع» به پیونگ‌یانگ است.
مقامات آمریکایی آگاه اعلام کردند که دولت واشنگتن در حال آماده‌سازی بسته تسلیحاتی ۱.۱ میلیارد دلاری برای ارسال به اوکراین است، بسته‌ای که به گفته منابع مطلع به زودی اعلام خواهد شد.
اگرچه واشنگتن اصرار دارد که علاقه‌ای به درگیری نظامی مستقیم با مسکو ندارد روسیه مدعی است که ایالات متحده در واقع به طور مستقیم درگیر است. کدام طرف حقیقت را می‌گوید؟
کوروش احمدی گفت: هم عدم توافق میان تهران و واشنگتن بر سر چند موضوع باقیمانده و هم یک سری وقایع جنبی مانند انتخابات آمریکا و حتی انتخابات در اسرائیل باعث شده که کار به حالت تعلیق دربیاید و این تعلیق می‌تواند تا اواسط نوامبر یعنی حدود ۱۰ هفته دیگر ادامه داشته باشد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن همچنان در حال بررسی پاسخ ایران است و با شرکای اروپایی خود در این زمینه رایزنی خواهد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن همچنان در حال بررسی پاسخ ایران است و با شرکای اروپایی خود در این زمینه رایزنی خواهد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ