سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تصمیم آمریکا به ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین، گویای عزم واشنگتن بر استمرار جنگ است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا می‌گوید که تامین جنگنده اف-۱۶ برای کی‌یف نه تنها اوکراین را نجات نمی‌دهد بلکه هم برای این کشور و هم برای بشریت تهدید است.
به نظر می‌رسید کیلیان امباپه پیامی برای پاری سن ژرمن ارسال کرده و به تمایلش برای پیوستن به رئال مادرید اشاره کرده است.
دبیر شورای امنیت ملی روسیه ارسال بمب خوشه‌ای از سوی آمریکا برای اوکراین را تلاشی برای جلوگیری از پایان بحران کی‌یف توصیف کرد.
رئیس جمهور سابق آمریکا به دولت کنونی این کشور درباره ارسال بمب خوشه‌ای به کی‌یف هشدار دارد.
رئیس جمهور آلمان به‌رغم موضع اخیر وزارت خارجه این کشور درباره تصمیم آمریکا برای ارسال بمب خوشه‌ای به اوکراین، گفت که برلین نمی‌تواند و نمی‌بایست در تصمیم واشنگتن مداخله کند!
نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا با هشدار به واشنگتن، گفت که کاخ سفید با دور زدن کنگره و ارسال بمب‌های مرگبار خوشه‌ای به اوکراین، آمریکا را وارد جنگ با روسیه می‌کند.
دولت کانادا اعلام کرد این کشور متعهد به پایان دادن به اثرات مهمات خوشه ای برغیر نظامیان است.
به‌دنبال تصمیم مناقشه‌انگیز رئیس جمهور آمریکا برای ارسال بمب خوشه‌ای به اوکراین، اظهارات سخنگوی مطبوعاتی پیشین کاخ سفید در یک کنفرانس خبری به سوژه داغ رسانه‌ها بدل شد.
آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن تصمیم ارسال بمب های خوشه ‏ای برای برای ارتش اوکراین را اقدامی از روی «ناامیدی و عجز» کاخ سفید خواند.
کاخ سفید اعلام کرد دولت آمریکا در حال بررسی امکان ارسال بمب خوشه‌ای به اوکراین است.
مقامات امریکایی: هدف از ارسال بمب‌هایی با بیشترین قدرت تخریب، نابود کردن انبار‌های مهمات و دیگر پایگاه‌های گروه‌های نزدیک به ایران در سوریه و عراق است.
نخست وزیر کره جنوبی تاکید کرد که کشورش برنامه ای برای دستیابی به سلاح هسته ای ندارد.
وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که ایالات متحده یک بمب افکن B-۵۲ را برای رزمایش مشترک با کره جنوبی در برابر تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی ارسال کرد.
پلیس اسپانیا یک مرد را به ظن دست داشتن در ارسال بسته حاوی بمب به سفارت اوکراین و همچنین سوءقصد به نخست وزیر اسپانیا، بازداشت کرد.
در بحبوحه گزارش‌ها درباره برنامه آمریکا برای ارسال تجهیزات پیشرفته جهت تبدیل بمب‌های هدایت‌ناپذیر به بمب هدایت‌شونده به اوکراین، اسپوتنیک به سازوکار این بمب‌ها نگاه دقیق‌تری انداخته است.
به دنبال کشف چند بمب در اسپانیا به ویژه ارسال بمبی برای دفتر «پدرو سانچز»، تدابیر امنیتی در این کشور افزایش یافت.
«یک مقام بلندپایه» در پنتاگون گزارش داد: «پرواز دو بمب افکن B-۵۲ بر فراز خاورمیانه، پیامی برای ایران بود، زیرا مقامات آمریکایی و عربستانی تهدیدی قریب الوقوع برای عربستان سعودی را پیش بینی می‌کنند».
وزارت امنیت داخلی ایالات متحده اشاره می‌کند که بعید است یک بمب کثیف بتواند دوز‌های بالایی از تشعشعات را ارسال کند تا "بر تعداد زیادی از مردم از نظر سلامتی یا مرگ و میر تاثیر فوری داشته باشد".
روسیه با ارسال نامه‌ای از دبیرکل سازمان ملل خواسته است تا از تحرکات اوکراین برای استفاده از بمب کثیف جلوگیری کند.
رسانه‌های هند اعلام کردند ساعاتی پیش یک هواپیمای ایرانی وارد آسمان این کشور شده و با ارسال پیام «تهدید به بمب‌گذاری»، خواستار فرود اضطراری در فرودگاه دهلی نو شده است.
رسانه‌های هند اعلام کردند ساعاتی پیش یک هواپیمای ایرانی وارد آسمان این کشور شده و با ارسال پیام «تهدید به بمب‌گذاری»، خواستار فرود اضطراری در فرودگاه دهلی نو شده است.
رسانه‌های هند اعلام کردند ساعاتی پیش یک هواپیمای ایرانی وارد آسمان این کشور شده و با ارسال پیام «تهدید به بمب‌گذاری»، خواستار فرود اضطراری در فرودگاه دهلی نو شده است.
ایالات متحده پاسخ خود را به نظرات ایران در مورد متن پیش‌نویس روز چهارشنبه ارسال کرد و اگر ایران با این شرایط موافقت کند می‌توان به سرعت به توافق دست یافت. از سوی دیگر، اگر مذاکره کنندگان ایرانی خواسته‌های جدیدی را مطرح کنند یا از عقب نشینی از خطوط قرمز آمریکا خودداری ورزند همه چیز ممکن است بدون هیچ گونه توافقی از بین برود.
وزارت دفاع چین از ارسال جنگنده و بمب افکن های این کشور به تایلند به منظور شرکت در رزمایش مشترک خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ