واشنگتن با اقدامات کنترلی به دنبال جلوگیری از صادرات تراشه‌ها به چین است.چین در مقابل تلاش می کند تا قابلیت‌های فناوری خود را تقویت کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جنگ اوکراین علاوه بر درگیری‌های گسترده نظامی به صحنه تقابل اقتصادی روسیه و کشورهای غربی تبدیل شد.
جنگ اوکراین علاوه بر درگیری‌های گسترده نظامی به صحنه تقابل اقتصادی روسیه و کشورهای غربی تبدیل شد.
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اهدای خون در بین ایرانیان ریشه در فرهنگ عاشورایی دارد، تصریح کرد: تلاش‌های اهداکنندگان و کارکنان سازمان انتقال خون در دوران جنگ تحمیلی و دیگر مقاطع کمت
این روزها برخی باشگاه‌های بزرگ اروپایی و در راس آنها بارسلونا و رئال‌مادرید در حال چانه‌زنی با باشگاه فنرباغچه بر سر خرید پدیده این فصل این باشگاه ترکیه‌ای هستند.
سخنگوی کرملین می‌گوید که سلاح‌های ارسالی غرب برای اوکراین هر روز پیشرفته‌تر شده و این موضوع تنش را وارد مرحله تازه‌ای خواهد کرد.
رئیس جمهور با اشاره به جنگ روایت‌ها و تلاش‌های دشمنان اسلام برای وارونه‌سازی حقایق با استفاده از ظرفیت امپراطوری رسانه‌ای غرب، گفت: عالمان دینی راویان صادق حقیقت برای تاریخ باشند.
با تساوی غیرمنتظره سپاهان مقابل ملوان، جنگ قهرمانی در عرض ۲۴ ساعت و انجام دو مسابقه سرنوشت‌ساز شکل تازه‌ای به خود گرفت.
وزیر خارجه عراق به موضع گیری درباره جنگ اوکراین پرداخت و گفت: سفر وزیر خارجه اوکراین به بغداد مهم است و جهان نگاهش به این سفر است.
وزیر خارجه عراق به موضع گیری درباره جنگ اوکراین پرداخت و گفت: سفر وزیر خارجه اوکراین به بغداد مهم است و جهان نگاهش به این سفر است.
این گروه همچنین وارد خاک ناتو شد و در ماه فوریه مخفیانه با «رابط‌های ترکیه‌ای» در تلاش برای دریافت سلاح برای جنگ در اوکراین ملاقات کرد؛ اما مشخص نیست که آیا آنها توانستند به تسلیحات دست پیدا کنند یا خیر؟ اما همچنین بخشی از این اسناد نشان می‌دهند که کشور مالی در غرب آفریقا به‌عنوان یک جایگاه دریافت تسلیحات از ترکیه مطرح بوده است. در این اسناد از قول یکی از کارمندان واگنر نقل شد که این شرکت بیش از ۱۶۴۵پرسنل در مالی دارد.
ایران شیفته زیبایی است. این وسواس تقاضای زیادی برای جراحی زیبایی ایجاد می‌کند. جنگ ایران و عراق در دهه ۱۹۸۰ میلادی منجر به ظهور جراحان برجسته‌ای شد که به آموزش جراحی ادامه دادند و تکنیک‌های تازه‌ای را خلق کردند. این وضعیت باعث شکل گیری جمعی از متخصصان حرفه‌ای در ایران شد که اکنون قادر هستند جراحی زیبایی انجام دهند. با این وجود، این صنعت موفق بدون مشکل نیست.
اهداف محدود و عدم‌تعهد کامل، تلاش‌های جنگ واشنگتن را محکوم به شکست کرد. ایالات متحده توانایی محاصره با زیردریایی‌های تهاجمی و نیروی هوایی را دارد. چنین جنگ اقتصادی‌ای بی تردید به ایالات متحده آسیب می‌رساند؛ اما در طولانی مدت چین را ویران می‌کند. این جوهر بازدارندگی است.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: از جمهوری اسلامی، انتظار اینست که حتی از سازمان ملل نیز سبقت گرفته و برای پایان دادن به جنگ اوکراین که صلح جهانی را به خطر انداخته و مشکلات جدی زیادی برای اقتصاد جهان به وجود آورده، تلاش‌های بی‌وقفه نماید نه آنکه به چنین قطعنامه‌ای رأی ممتنع بدهد!
کارخانه جدید TSMC در منطقه فونیکس، نمایشگاهی برای آن‌هایی است که از تایوان‌زدایی می‌ترسند؛ کارخانه‌ای با گستره‌ای بزرگ در صحرای آریزونا که شبیه یک قلمرو امپراتوری است. این کارخانه قرار است جایی باشد که در سال آینده تراشه‌های چهار نانومتری در آن ساخته شوند و به عنوان پیشرفته‌ترین تراشه‌های ساخته‌شده در آمریکا، برتری چشمگیری در مقابل اینتل ایجاد می‌کنند.
تمام تلاش‌های بایدن موفقیت‌آمیز نبوده است. خروج آمریکا از افغانستان در سال ۲۰۲۱ یک فاجعه بود، حتی اگر باعث شد جنگ ۲۰ ساله‌اش پایان یابد. واقعیت‌های جبر جغرافیایی، با وجود تاکید‌های اولیه تیم بایدن بر دموکراسی و حقوق بشر، آن‌ها را به مسیر تعاملات ناخوشایندی هدایت کرده است.
رابرت مالی ضمن تکرار این ادعا که از پهپادهای ایران در جنگ اوکراین برای کشتن غیرنظامیان استفاده شده و ایران «معترضان مسالمت‌آمیز را در خیابان‌ها کشته» گفت: «بنابراین تمرکز ما بعد از آن تلاش‌های سخت برای بازگشت به برجام تغییر کرده است.»
قهرمان‌پور در پاسخ به این سوال که تلاش‌های غرب برای هزینه‌دار کردن روابط تهران و مسکو را چقدر باید جدی بگیریم؟ در این رابطه چقدر می‌توانیم به روسیه اعتماد داشته باشیم؟ در صورت افزایش فشار‌ها چقدر احتمال دور زدن ایران توسط مسکو وجود دارد، گفت: در اینکه این فشار‌ها جدی است، هیچ تردیدی نیست. در واقع بعضی نظریه‌پرداز‌ها که از ظهور جنگ سرد جدید حرف می‌زنند، حتی مساله را فراتر از فشار سیاسی می‌دانند. بلکه معتقدند جنگ نانوشته جدیدی شروع شده و دو طرف کاملا در این جنگ جدی هستند.
بن‌گویر به منظور نشان دادن اقتدار خود در مقام وزیر امنیت داخلی اسرائیل از یک‌سو و تحریک گروه‌های مسلح فلسطینی به‌خصوص حماس از سوی دیگر، از مسجدالاقصی دیدار کرده است. او خواهان آن است که حماس در واکنش به این حادثه، از نوار غزه به سمت اسرائیل راکت پرتاب کند تا زمینه برای جنگ تازه‌ای بین دو طرف فراهم شود؛ جنگی که بن‌گویر و همفکرانش، شدت عمل بی‌سابقه در برابر آن و «پیروزی نهایی» را وعده می‌دهند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: باید از تبیین تلاش‌های دشمن برای ضربه زدن به کشور به یک مسیر عقلانی برسیم چرا که این خسارت ها و رودررو قرار دادن مردم هیچ سودی برای کشور ندارد.
وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در دستورالعمل تازه‌ای از گردشگران خارجی خواست تا درصورت جدی شدن رابطه‌شان با ساکنان کرانه باختری، مراتب را به این وزارت اطلاع دهند.
دوازده ساعت پس از انتشار نامه سرگشاده مهدی تاج به رئیس صدا و سیما موج تازه‌ای از حملات علیه او آغاز شد.
در حالی که غرب به پیشبرد روایت خسته و کهنه دموکراسی در برابر استبداد ادامه می‌دهد کشور‌های خاورمیانه از چشم‌انداز عصر تازه‌ای از جایگزین‌ها لذت می‌برند.
از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۹۰ شرکت موفق به برگزاری مجامع عادی سالیانه خود شده اند و برخی شرکت‌ها تقسیم سود داشتند و برخی دیگر ترجیح دادند یا سودی تقسیم نکنند یا به دلیل زیان ده بودن سودی نداشتند که تقسیم کنند. در ادامه به بررسی آمار جالبی از سود تقسیمی شرکت‌ها خواهیم پرداخت.
رهبر انقلاب با اشاره به ایستادگی عشایر در مقابل تلاش‌های پرشمار بیگانگان در طول دو سه قرن گذشته، گفتند: هدف از این تلاش ها، وادار کردن عشایر به خیانت به کشور و اقداماتی همچون تجزیه و جنگ داخلی بود که هرگز موفق نشدند؛ بنابراین، عشایر ایران جزو وفادارترین قشرهای ملت هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ