در پی اظهارات مداخله جویانه رئیس جمهور کره جنوبی در امارات، سفیر این کشور به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید کشورمان توسط معاون حقوقی و بین الملل وزارت خارجه به وی ابلاغ شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفیر آنگولا گفت: دستور کار واضح و مشخصی برای تلاش در راستای گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران دارم
سفیر آکردیته اکوادور، ایران را کشوری مهم در منطقه و جهان توصیف و تصریح کرد: اکوادور علاقمند است همکاری در زمینه‌های پزشکی، صنعتی، فناوری و علمی را با ایران گسترش دهد.
سفیر جدید آکردیته جمهوری آنگولا در ایران رونوشت استوارنامه خود را تسلیم امیرعبداللهیان کرد.
روسیه در توسعه جنگنده‌های نسل پنجم از سایر کشورهای جهان جلوتر است و نزدیک ترین رقیب آن، کره‌جنوبی با برنامه KF-۲۱ است.
سفیر ایران در آذربایجان در صفحه توییتری خود نسبت به توییت سفیر انگلیس در ایران واکنش نشان داد.
بهرام قاسمی گفت: این وضعیت سیاست‌خارجی قابل دوام نیست و باید تغییر کند. نیاز به تغییرات مشخصی دارد که باید ابزارهایش را پیدا کرد. ابزارهای فعلی منافع ملی ایران را تامین نمی‌کنند. تا الان اقتصاد به سیاست‌خارجی یارانه داده و ما اقتصاد را در خدمت سیاست خارجی گذاشتیم و هزینه کردیم. منابع کشور را عمدتاً در خدمت سیاست‌خارجی و اهداف سیاست‌خارجی استفاده کردیم. این روند دیگر قابل ادامه دادن نیست.
سفیر جدید پادشاهی تایلند در جمهوری اسلامی ایران در آغاز مأموریت خود با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.
نخست وزیر عراق در دیدار سفیر آمریکا با او، گفت: عراق به اجرای برنامه های اصلاحات در سطوح مختلف و تلاش برای ایجاد شراکت سازنده و مفید با کشورهای دوست و برادر ادامه می دهد.
معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه گفت: آیا سفیر انگلیس جسارت دارد تا نسبت به وضعیت خبرنگاران در کشور خودش ابراز نگرانی کند.
در پی انتشار محتوای مداخله جویانه سفیر انگلیس در تهران در یکی از شبکه‌های اجتماعی همزمان با روز خبرنگار، نامبرده عصر امروز چهارشنبه توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.
ناصر کنعانی در خصوص تکرار هتک حرمت به قرآن کریم گفت: سفیر دانمارک در تهران در اعتراض به تکرار هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم به وزارت امور خارجه احضار شد.
ناصر کنعانی در خصوص تکرار هتک حرمت به قرآن کریم گفت: سفیر دانمارک در تهران در اعتراض به تکرار هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم به وزارت امور خارجه احضار شد.
وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که از نوامبر سال جاری میلادی، «نایجل کیسی» جانشین «دبورا برونرت» به‌عنوان سفیر لندن در مسکو خواهد بود.
سفیر جمهوری خلق چین در تهران نوشت: آمریکا و کشور‌های غربی در تلاش هستند تا جایگاه چین را به عنوان کشوری در حال توسعه انکار کرده و شایعات گوناگون نادرستی را منتشر کنند. قصد واقعی آن‌ها فشرده کردن فضای توسعه چین، انداختن مسئولیت اضافی بر دوش چین و ایجاد اختلاف بین چین و کشور‌های در حال توسعه است.
گویا تحفه سفر رئیس کل بانک مرکزی به واشنگتن، ورود ارز به مبلغ ۲۴ میلیارد دلار است. بخشی از آن از محل آزادسازی ارز‌های بلوکه‌شده ایران در دو کشور کره‌جنوبی و عراق است و بخش دیگر نیز از صندوق بین‌المللی پول خواهد بود.
آنچه اهمیت این سفر را مضاعف می‌کند، انتشار برخی اخبار از آزادسازی درآمدهای بلوکه‌شده ایران در دو کشور کره‌جنوبی و عراق است که در صورت اجرایی شدن می‌تواند فضا را در روابط ایران و غرب تلطیف کند و زمینه‌ای برای بازگشت مجدد طرفین به میز مذاکرات باشد.
برای نخستین بار پس از ۵ سال، نخست‌وزیر ژاپن به منظور پیگیری اهداف امنیتی و اقتصادی به کره‌جنوبی سفر کرده است.
«جو بایدن» و «یون سوک یول» رؤسای جمهور آمریکا و کره‌جنوبی هم اکنون در کاخ سفید دیدار کردند.
«سان ویدونگ» معاون وزیر خارجه چین امروز از احضار سفیر کره جنوبی در این کشور به دلیل اعتراض به موضع گیری رئیس جمهور کره جنوبی در خصوص جزیره تایوان خبر داد.
در پی بروز تنش لفظی میان پکن و سئول بر سر تایوان، کره جنوبی مراتب اعتراض شدید خود را به سفیر چین در این کشور اعلام کرد.
رئیس جمهور کره جنوبی در سفر به ابوظبی با اتخاذ موضعی خصمانه ادعا کرد: دشمن و بزرگ ترین تهدید امارات ایران است! در حالی که دشمن ما کره شمالی است.
سفارت کشورمان در سئول اعلام کرد: پیکر‌های ۵ هموطن کشورمان که در حادثه هالووین جان باختند، با حضور و ادای احترام سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول و معاون مدیر کل وزارت امور خارجه کره جنوبی، به مقصد کشورمان بدرقه شدند.
برخی مقامات کره‌جنوبی می‌گویند قرار است پس از برگزاری نشست گروه ۲۰، ولیعهد عربستان به سئول سفر کند.
دفتر ریاست جمهوری کره‌ جنوبی در بیانیه ای از سفر هفته آینده «یون سوک یول» به انگلیس، آمریکا و کانادا خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ