روسیه در توسعه جنگنده‌های نسل پنجم از سایر کشورهای جهان جلوتر است و نزدیک ترین رقیب آن، کره‌جنوبی با برنامه KF-۲۱ است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
استرالیا می‌خواهد جت‌های جنگنده F-35A لایتنیگ II را برای رادار دشمن، نامرئی کند و کارخانه‌ای با هزینه بیش از 65 میلیون دلار برای این فناوری بسازد.
شرکت "روس تک" نسل پنجم جنگنده سوخو-۵۷ را در قالب یک هیولای مکانیزه که یک ربات به شکل شاهین است به نمایش گذاشت.
این پهپاد دارای ۲۴ ساعت مداومت پرواز است و میتواند راکت هدایت شونده ۷۰ م م لیزری ، هر دو مدل موشک MAM و انواع بمب های هدایت ماهواره‌ای با برد ۲۸ تا ۷۰ کیلومتر حتی موشک کروز اس او ام را نیز حمل کند.
از آنجایی که Su-۳۵ یک هواپیمای رادارگریز نیست، F-۳۵ تقریباً مطمئن است که آن را رهگیری می کند. با این حال، آیا Su-۳۵ می تواند F-۳۵ را با استفاده از رادار خود شناسایی کند؟
در جنگنده‌های سوخو-۳۰ و سوخو-۳۵ از مدل بالاتر رادار ساخت فازاترون به نام Bars N-۰۱۱M استفاده شده‌است که این رادار جدید، دارای آنتن رهیاب الکترونیکی، برد بهبود یافته، قابلیت رهگیری هم‌زمان چند هدف و حساسیت بالا است.
تصویری از رویداد ۲۸ ژوئن، مقامات CAC را با بنری نشان می دهد که روی آن نوشته شده "-۱۵"، که نشان دهنده رویدادی است که به نصب موتور با J-۲۰ مرتبط است.
جنگنده جدید سوپر رافال به رادار جمینگ (joint jamming radars) مجهز خواهد شد و در کنار آن با استفاده از سیستم دفاعی جدید حبابی غیرقابل نفوذ دور هواگرد ایجاد خواهد کرد.
در جریان این عملیات بمب‌افکن‌های بسیاری قربانی پدافند هوایی ویتنام شمالی شدند که از آتشبارهای اس-۷۵ دوینا به‌طور گسترده برای دفاع از هانوی و هایفونگ استفاده می‌کردند.
شبه‌جنگنده‌ای مثل اکس-۵۹ ناسا، پاسخی شکیل و ارزان قیمت به مشکلی چالش برانگیز است.
لاکهید مارتین اِف-۲۲ رَپتور جنگنده تاکتیکی نسل پنجمِ تک‌سرنشین، دوموتوره و رادارگریز ساخت شرکت‌های لاکهید و بوئینگ است که برای نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا توسعه داده شده‌است. جنگنده اف-۲۲ یکی از گران‌ترین، جنگنده‌هایی است که تا به امروز تولید شده‌است.
چرا به رغم موفقیت‌های خیره‌کننده پهپاد جنگنده X-۴۷B، ارتش آمریکا تصمیم گرفت از این هواپیمای بدون سرنشین توانمند استفاده نکند؟
تصویر شکاری رهگیر F-۱۴ A تامکت با کد رجیستر ۶۰۷۹ آخرین تامکت تحویلی شرکت گرومن امریکا به نیروی هوایی ایران بود که در پایگاه "خاتم" اصفهان مستقر شد.
جدیدترین هواپیمای سری اکس (اکس-۵۹ فناوری فراصوت بی صدا) می‌خواهد به دستاوردی مشابه اولین هواپیمای اکس یعنی شکستن دیواره صوتی دست یابد.
ارتش رژیم‌صهیونیستی از سرنگونی یک پهپاد ناشناس مهاجم در مرزهای شمالی خبر داد.
سوخو سو-۵۷ یکی از خطرناک‌ترین جنگنده‌های رادارگریز خارج از مرزهای آمریکاست.
ترکیه پروژه ساخت جنگنده نسل پنجم خود را دنبال می‌کند و به تازگی تصاویری از آزمایش‌های اولیه آن روی باند فرودگاه منتشر کرده است.
پنتاگون با انتشار ویدئویی، لحظات پایانی پرواز پهپاد MQ-۹ Reaper و ادعای سرنگونی آن با جنگنده سوخو۲۷ روسیه را به تصویر کشید.
«قاهر۳۱۳» نام یک جنگنده باسرنشین بود که نمونه اولیه آن ۱۰ سال قبل در ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت و با مأموریت پشتیبانی نزدیک هوایی رونمایی شد.
چرا ارتش ایالات متحده برای مقابله با اشیاء ناشناس پرنده شامل بالن‌های جاسوسی چینی، جنگنده اف ۲۲ رپتور را انتخاب کرده است؟
جت جنگنده تی‌اف-اکس دارای رادار AESA، تجهیزات اپترونیک، سامانه های جنگ الکترونیک، کابین شیشه ای و تسلیحات طراحی ترکیه خواهد بود. الگوریتم های یادگیری و هوش مصنوعی نیز به خلبان کمک خواهند کرد.
جنگنده رهگیر سوخو ۱۵ پاسخی به نیازهای ارتش شوروی در آن دوران بود که سال ۱۹۶۲ طراحی شد و با چند سال تاخیر از سال ۱۹۶۷ به خدمت درآمد.
فالکروم با دو موتور توربوفن با نیروی رانش ۲۲ هزار پوندی می‌تواند به سرعت ۲.۳ ماخ برسد و از این نظر بهتر از اف ۱۶ است. اما وقتی صحبت از مانورپذیری به میان بیاید برگ برنده در اختیار میگ ۲۹ است که در بسیاری مانور‌ها بهتر از اف ۱۶ ظاهر می‌شود.
​این هواپیما که هنوز موتورش هماهنگ و یکپارچه نشده است، قرار است در سال ۲۰۲۳ اولین پرواز خود را انجام دهد.
مقامات کاخ کرملین اعلام کرده‌اند که نسخه ارتقایافته Su-۵۷ بالاخره اولین پرواز خود را انجام داده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ