وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که سیاست توازن واشنگتن در مورد روابط با آنکارا و آتن در حال به هم خوردن است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشاور ریاست جمهوری ترکیه از مقدمه‌چینی کشورش برای میزبانی از رئیس‌جمهور روسیه خبر داد.
رابطه ترکیه و چین برگرفته از رویکرد شرق گرایی آنکارا مقابل دولت های غربی نیست، این دو کشور بیشتر در پی توسعه مناسبات اقتصادی هستند.
سیاست گفتاری و رفتاری ترکیه متفاوت از هم است و رویکرد ترکیه همانند موضوع سوئد به سرعت می تواند تغییر کند.
ترکیه در موضوع سوریه به روابط مطلوب با روسیه نیاز دارد و آنکارا سیاست موازنه خود را ادامه خواهد داد و برای همگرایی با غرب از مسکو فاصله نخواهد گرفت.
سفر قریب الوقوع عبدالفتاح سیسی به آنکارا به منزله پایان یک تنش ۱۰ ساله بین مصر و ترکیه و عقب نشینی اردوغان از برخی سیاست های منطقه ای است.
وزیر امور خارجه ترکیه هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد و چشم‌پوشی نسبت به این مسئله علی‌رغم هشدارها را غیرقابل قبول خواند و آن را به‌شدت محکوم کرد.
سخنگوی مجلس ترکیه با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز سوئد در هتک‌ حرمت قرآن، هشدار داد که در صورت تداوم این روند، پیوستن استکهلم به ناتو، یک خیال خام باقی خواهد ماند.
ترکیه به دنبال خرید ۲۰ میلیارد دلار اف-۱۶ و نزدیک به ۸۰ کیت مدرنیزاسیون از ایالات متحده بود. با این حال، این برنامه فروش به دلیل مخالفت‌های کنگره ایالات متحده بر سر امتناع آنکارا از دادن چراغ سبز به گسترش ناتو، سابقه حقوق بشر آن و سیاست سوریه متوقف شده است.
سخنگوی دولت ترکیه می‌گوید رسانه‌های غربی در پوشش انتخابات این کشور مغرضانه رفتار کردند.
وزیر کشور ترکیه امروز در سخنانی از دخالت‌های رییس‌جمهور آمریکا در انتخابات آتی کشورش پرده برداشت.
دکترین نوعثمانی‌گرایی در سال‌های گذشته نه تنها در راستای منافع و نفوذ منطقه‌ای ایران نبوده، بلکه زمینه‌ای برای اصطکاک تهران و آنکارا در منطقه بوده است. منافع ملی ایران به هیچ‌عنوان در هم‌خوانی با نئوعثمانی‌گرایی قرار ندارد. در قاموس این دکترین، ترکیه به عنوان نقطه ثقل و اردوغان به عنوان رهبر سیاسی – مذهبی مسلمانان تعریف می‌شود. همچنین، آنکارا سرزمین‌های سابق امپراتوری عثمانی را کانون‌های نفوذ مستمر خود می‌پندارد و حتی نیم‌نگاهی به الحاق بخش‌هایی از خاک ایران به ترکیه دارد
پیروزی مخالفان اردوغان در انتخابات ممکن است سیاست خارجی آنکارا را تغییر داده و ترکیه را به اتحادهای قبلی خود با غرب بازگرداند، امری که موجب می‌شود آنکارا از سیاست نزدیکی به روسیه دور شود.
منابع ترکیه ای از کشته شدن یک عضو ارشد پ ک ک در شمال عراق خبر دادند.
در ۳۰ آوریل، خبرگزاری دولتی آذرتاج چندین تفسیر درباره سفر علی‌اف به استانبول منتشر کرد که در آن از دستاورد‌های ترکیه در دولت اردوغان و اتحاد بین دو کشور «تحت رهبری خردمندانه» رؤسای جمهور دو کشور تمجید کرد. طغرل اسماعیل، تحلیلگر مسائل سیاسی مستقر در آنکارا، به آذرتاج گفت که سفر علی‌اف به استانبول نشانه حمایت از اردوغان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ۱۴ ماه مه بود.
مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان با معاون وزیر خارجه سوریه دیدار و بر عزم جمهوری اسلامی ایران در تداوم حمایت از گفتگوهای شکل گرفته برای حل و فصل سیاسی مسائل میان دمشق و آنکارا اشاره کرد.
در حالی که محافل سیاسی در سوریه از توافق قریب‌الوقوع با آنکارا صحبت می‌کنند، دمشق اصرار دارد تا زمانی که ارتش ترکیه به‌عنوان نشانه‌ای از حسن نیت، از تمام سرزمین‌های تحت اشغالش عقب‌نشینی نکند، سوریه با همسایه شمالی خود وارد مذاکره نخواهد شد.
وزیر امور خارجه کشورمان برای دیدار و گفتگو با مقامات ترکیه، صبح امروز در رأس هیئتی سیاسی عازم آنکارا شد.
وزیر امور خارجه برای دیدار و گفتگو با مقامات ترکیه، صبح امروز در رأس هیئتی سیاسی عازم آنکارا شد.
دمشق تا زمانی که تغییر سیاست های راهبردی ترکیه را راستی آزمایی نکند بسیار بعید است در تله انتخاباتی اردوغان گرفتار شود.
وزیر امور خارجه ترکیه امروز در گفتگو با یک روزنامه محلی گفت: باید گام هایی در روند سیاسی برای خروج نیروهای ما (از سوریه) برداشته شود.
وزیر سابق امور خارجه ترکیه با اشاره به تاثیر سیاست خارجی آنکارا در انتخابات ۲۰۲۳ گفت: رویکرد حزب عدالت و توسعه بعد از بهار عربی دستخوش تغییرات بسیاری شد.
وزارت امور خارجه ترکیه گزارش کمیسیون اتحادیه اروپا درباره این کشور را «اتهامات نادرست درباره نظام سیاسی، مقامات، تصمیمات قضایی و اقدامات ضدتروریسم» توصیف کرد.
وزیر امور خارجه ترکیه امروز در سخنانی اعلام کرد: آنکارا سیاست خارجی خود را مطابق با منافع ملی اش تطبیق می‌دهد.
رجب طیب اردوغان در میانه بحران اقتصادی فراگیر ترکیه، در چند وقت اخیر، سیاست تنش‌زدایی در مناسبات با اسرائیل را در پیش گرفته که نمود بارز آن موافقت با از سرگیر روابط دیپلماتیک و پهلو گرفتن کشتی جنگی متعلق به آنکارا در بندر حیفا بوده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ