پیروزی مخالفان اردوغان در انتخابات ممکن است سیاست خارجی آنکارا را تغییر داده و ترکیه را به اتحادهای قبلی خود با غرب بازگرداند، امری که موجب می‌شود آنکارا از سیاست نزدیکی به روسیه دور شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قیمت نفت امروز با قیمت 84 دلار در هر بشکه وارد بازار شد. تازه‌ترین بررسی‌ها از کاهش ذخایر نفت در برخی مناطق جهان خبر می‌دهد. گزارشی که در  تعیین روند صعودی قیمت نفت در آینده حمایت می‌کند.
حسینی درباره توافق موقت آمریکا با ایران و آنچه در عمان رخ داد، اظهار کرد: «طرفین جزئیاتی از این توافق منتشر نکردند و صرفاً یک توافق شفاهی بود که جزئیات آن برای کسی مشخص نیست، اما زمانی که سخن از توافق نانوشته مطرح می‌شود بدین معنا است که چشم‌انداز رسیدن به توافق مکتوب ولو موقت وجود ندارد و این نوع توافق نانوشته پایین‌ترین سطح یک توافق سیاسی است که تعهد و الزام ایجاد نمی‌کند و هیچ دستاوردی محسوب نمی‌شود؛ هرچند اگر خروجی این توافق کاهش تنش‌ها بود، می‌توانست مفید باشد.»
صاحبنظران اقتصادی پیش‌بینی کردند که رشد تشکیل سرمایه در سال ۱۴۰۲ در سطح یک درصد و در حدود سال گذشته خواهد بود. با توجه به عدم سرمایه‌گذاری کافی در یک ­دهه گذشته، بخشی از زیرساخت‌های کشور با استهلاک بسیار زیادی روبه‌رو بوده و به مرحله فرسودگی رسیده‌اند. فراهم شدن زمینه‌های ثبات اقتصادی و وجود تصویر روشن از آینده اقتصادی، تسهیل فضای کسب‌وکار، ثبات قوانین و مقررات، حکمرانی مطلوب اقتصادی، مبارزه با فساد اقتصادی و... می‌تواند باعث افزایش نرخ رشد تشکیل سرمایه از پیش‌بینی فعلی شود.
در پیش‌گفتار لایحه برنامه هفتم توسعه که برای سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶ تدوین و دارای ۲۲ فصل و ۷ بخش شامل اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی، اجتماعی، علمی، فناوری، آموزشی، سیاست خارجی، دفاعی، امنیتی، اداری، حقوقی و قضایی است، آمده: «برنامه هفتم توسعه چهارمین برش از سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور و اولین برنامه در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که برای تحقق عدالت و با رویکرد مسئله‌محوری بر موضوعات انسانی و مهم کشور تمرکز نموده است. این برنامه با اتکا به اسناد بالادستی از جمله؛ سند تحول دولت مردمی برنامه‌های اولویت‌دار مشخصی را براساس پیشران‌های توسعه‌محور انتخاب و مبنای حرکت توسعه مستمر و باثبات در جامعه تنظیم و تدوین نموده است.»
سلطان هیثم بن طارق به دستور سلطان قابوس مسوولیت کمیته «سند چشم‌انداز عمان ۲۰۴۰» و برنامه‌ریزی برای آینده عمان را برعهده داشت. جوانگرایی یکی از مهم‌ترین شعار‌های او پس از تکیه زدن بر کرسی سلطنت در عمان بود. او پس از ادای سوگند قانونی بر ادامه راه سلطان قابوس به ویژه در سیاست خارجی در حکومت تاکید کرد و در ابتدای حاکمیت خود به قطر، عربستان و بریتانیا سفر کرد. هیثم بن طارق آل سعید یک هفته پیش از سفر به تهران به قاهره، پایتخت مصر نیز سفر کرده بود.
صف‌آرایی جدید، جلیلی‌ها را برای انتخاباتی پرشور آماده می‌کند تا قبل از هر صف‌بندی سیاسی، سربازان جبهه جلیلی‌ها در جای خود قرار گیرند. جلیلی که به‌خوبی دریافته شناخت و هدایت افکارعمومی، رمز موفقیت پیروزی در انتخابات است، با چشم‌انداز انتخابات مجلس ۱۴۰۲، افراد موسوم به «دولت در سایه» خود را در صداوسیما سازماندهی کرده است. چه آن‌که ابزاری قدرتمند هم‌چون صداوسیما در اختیار جناح سیاسی خاص هم‌چون برادران جلیلی، به ابزاری مهم برای آن‌ها تبدیل خواهد شد تا برای اولین بار از پله‌های ساختمان پارک وی به بهارستان بروند.
با آغاز سال جدید (۱۴۰۲) این پرسش جدی قابل طرح است که آینده اقتصاد ایران به چه سمتی پیش خواهد رفت؟ کشور در سال جدید با چه چالش‌هایی در زمینه اقتصادی مواجه خواهد شد و مدیران اقتصادی می‎بایست چه تصمیماتی را اتخاذ کنند؟ چشم انداز اقتصاد ایران در ۱۴۰۲، شاید بیش از هر زمان دیگری برای عموم جامعه ایرانی مساله باشد.
شمخانی امارات متحده عربی و شیخ‌نشین دوبی را از جمله بازیگران موثر در تحولات اقتصادی و تجاری منطقه خواند و گفت: دولت سیزدهم با اتخاذ راهبرد همسایه‌محوری مصمم به عبور از موانع تصنعی و تحمیلی است که در مسیر توسعه روابط کشور‌های منطقه ایجاد شده است. گفتگو‌های انجام‌شده در این سفر با مقامات عالی سیاسی، اقتصادی، بانکی و امنیتی امارات، چشم‌انداز بسیار روشنی را در زمینه ایجاد جهش در روابط دو جانبه و چند جانبه نوید می‌دهد.
چشم‌انداز رشد اقتصادی چین اصلاح شد
علی ربیعی نوشت: به نظرم این ناآرامی‌ها و تداوم تحریم‌ها، فقر را عمیق‌تر خواهد کرد. بیکاران رانده شده از فضای مجازی، عدم ایجاد طرح‌های توسعه‌ای و فقدان سرمایه‌گذاری جدید، ورود سالانه بیش از ۷۰۰ هزار نفر - عمدتا دارای تحصیلات دانشگاهی- به بازار کار با ظرفیت محدود ایجاد اشتغال، فقدان سیاست و توان کمک به صنعتگران و احتمال کوچک شدن بنگاه‌ها، به خصوص بنگاه‌های زیر ۵۰ نفر و... چشم‌اندازی از ظرفیت‌های ناشی از فقر اعتراضی را نشان می‌دهند.
این وظیفه همه ما است که در برابر خطا‌ها و ضعف‌ها سکوت نکنیم و نظرات اصلاحی خود را بدهیم. این رفتار شکنندگی را بیشتر می‌کند. با این نیرو‌های مدیریتی، با این رسانه ناکارآمد، با این شکاف سیاسی و نبود چشم‌انداز، راه به جایی برده نخواهد شد. این‌گونه یکدندگی در برابر وضعیت جاری شکننده است و هر لحظه آبستن رویدادی است. باید ثبات و پایداری را جایگزین آن کرد.
چشم‌انداز اقتصاد ژاپن رو به سیاهی
طی سال جاری عوامل متعددی می‌تواند بازار طلا را تحت شعاع قرار دهد که از جمله آنها می‌توان به رکود در اقتصاد جهانی، موج شیوع کرونا در چین و تغییر در سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا اشاره کرد.
مهدی زارع کارشناس محیط زیست گفت: دولت اولین کاری که می‌تواند برای کنترل بحران آب انجام دهد آن است که ریسک جدید ایجاد نکند و موجب گسترش بحران نشود. برای مثال دولت می‌خواهد شهر و شهرک‌های جدید بسازد، اولین مسئله‌ای که در اینباره باید جدی گرفته شود آب است. متاسفانه در پروژه‌هایی که به اسم خانه‌سازی انجام می‌شود کمتر می‌شنویم که اولویت مصرف آب برایشان مطرح باشد.
عابد اکبری کارشناس ارشد مسائل اروپا گفت: به نظر می‌رسد با توجه به شرایط پیش روی ایران و به‌رغم خاتمه یافتن ناآرامی‌ها در ایران طرف اروپایی طی ۴ ماه نخست سال جدید میلادی کماکان از موضعی انتقادی رفتار کرده و روابط غیر‌سازنده‌ای را بین ایران و اروپا شاهد باشیم.
اینکه چشم‌انداز چنین رویکرد و فضایی، ایران و اتحادیه اروپا را در چه مسیری قرار می‌دهد، پرسشی است که پاسخ آن با ابهامات و پیچیدگی‌های زیادی همراه است. با توجه به نقش کلیدی آلمان و فرانسه در اتحادیه اروپا به‌ویژه از لحاظ اقتصادی و سیاسی، الگوی رفتاری در حال ظهور از این دو قدرت می‌تواند تسری بخش به دیگر دولت‌های عضو اتحادیه شود.
نبود یک چشم‌انداز مشخص در حوزه احیای برجام و لغو تحریم‌ها موجب شده دولت چین - که یک سیاست خارجی اقتصاد‌محور و تجارت‌محور دارد - انگیزه چندانی برای نزدیک‌تر شدن به ایران نداشته باشد. همین بی انگیزگی نیز دولت چین را مستعد کرده تا برای تحکیم روابط خود با کشور‌های عربی - برای خوش‌آمد آن‌ها - بعضاً مواضع ضد ایرانی اتخاذ کند
نبود یک چشم‌انداز مشخص در حوزه احیای برجام و لغو تحریم‌ها موجب شده دولت چین - که یک سیاست خارجی اقتصاد‌محور و تجارت‌محور دارد - انگیزه چندانی برای نزدیک‌تر شدن به ایران نداشته باشد. همین بی انگیزگی نیز دولت چین را مستعد کرده تا برای تحکیم روابط خود با کشور‌های عربی - برای خوش‌آمد آن‌ها - بعضاً مواضع ضد ایرانی اتخاذ کند
چشم‌انداز اقتصادی روسیه از نگاه پوتین
ماسک در توییت دیگری در مورد انتشار محتوای ویدئویی و صوتی گفت این شبکه اجتماعی به زودی امکان انتشار محتوای ویدئویی تا سرحد ۴۲ دقیقه را با کیفیت ۱۰۸۰ برای کاربران بلو فراهم می‌کند و امیدوار است در آینده این محدودیت زمانی به طور کامل برداشته شود.
«در حال حاضر بازار مسکن با تورم بسیار افسار گسیخته‌ای روبرو بوده، که بیشتر آن ناشی از افزایش انتظارات تورمی است، با توجه به اینکه چشم انداز روشن و امیدبخشی نسبت به آینده اقتصادی کشور وجود ندارد، بازار مسکن به صورت سنتی کم ریسک‌ترین بازار برای سرمایه گذاری است و به همین خاطر، سیل سرمایه‌های سرگردان است که به این بازار سرازیر می‌شود، طبعا در این وضعیت قیمت‌ها با توجه به شرایط موجود تا پایان سال با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.»
جنگ سه روزه میان رژیم صهیونیستی و جهاد اسلامی فلسطین فضای داخلی در رژیم صهیونیستی را به سوی امنیتی شدن و حمایت بیشتر از ائتلاف حاکم سوق داد.
جنگ سه روزه میان رژیم صهیونیستی و جهاد اسلامی فلسطین فضای داخلی در رژیم صهیونیستی را به سوی امنیتی شدن و حمایت بیشتر از ائتلاف حاکم سوق داد.
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید که قصد دارد کمربند امنیتی «انتها به انتها» در امتداد مرزهای جنوبی ترکیه با سوریه و عراق ایجاد کند چشم‌اندازی که با توجه به شرایط سیاسی و توپوگرافی مناطق مورد بحث بسیار بلندپروازانه به نظر می‌رسد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ