براساس گزارش‌ها سالانه ۱۷ هزار نفر جان خود را در تصادفات جاده‌ای از دست می‌دهند. این یعنی ماهانه حدود ۱۴۱۶ و روزانه ۴۷ انسان جان خود را به علت تصادف از دست می‌دهند. سالانه حدود ۳۵ هزار نفر به همین علت نقص عضو می‌شوند. مرگ این تعداد از انسان‌ها در حالی‌ست که به گفته تیمور حسینی، جانشین پلیس راهور، ۵۰ درصد تصادفات اگر شرایط ایمنی خودرو مطلوب بود، اصلا اتفاق نمی‌افتاد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اگر نگاهی به نقشه مترو تهران ۱۴۰۲ بیندازید، متوجه خواهید شد که ایستگاه‌هایی که هنوز افتتاح نشده را با علامت دایره قرمز مشخص کرده‌اند. البته بیش از ۸۰ درصد ایستگاه‌های مترو شهر تهران فعال بوده و روزانه مسافران بسیاری از آن‌ها استفاده می‌کنند. به هر حال، در خط ۱ مترو، ایستگاه‌های واوان و شهر پرند غیرفعال هستند.
در تیرماه امسال بخش‌نامه‌هایی از سوی «اداره کل شهرسازی و طرح‌های شهری» و «اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه» به همه شهرداری‌های مناطق بیست‌ودوگانه شهر تهران ابلاغ شده که امکان احداث ساختمان‌های هفت طبقه (شش طبقه روی همکف) را در معابر هشت متری مجاز می‌داند.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران از ممنوعیت تبلیغ و ترویج زندگی مجردی در تبلیغات شهری خبر داد و گفت: همه ظرفیت‌ها و امکانات شهرداری تهران در راستای فرزندآوری و تبلیغات مرتبط با آن به کار گرفته خواهد شد.
در این گشت‌وگذار با ما همراه شوید تا در یک روز بهاری به شمال شهر سفر کنیم و قدم‌زنان مسیرباغ‌های دل‌انگیزی که روزگاری کوچه‌باغ‌های روستای سعدآباد شمیران بوده‌اند را طی‌کنیم و با تکه‌ای از طبیعت تهران و خانه‌باغ‌ها و کاخ‌های قاجار و پهلوی و از همه مهم‌تر آثار هنرمندان و جهانگردان ایرانی آشنا شویم.
سال ١٣٢٤ که تهران در حال گسترش به سمت شمال شهر بود. برای ایجاد فضای تنفسی و ریه‌گذاری در شهر ٣٠ هکتار از اراضی تهران حد فاصل تپه‌های عباس‌آباد تا میدان ونک برای این کار در نظر گرفته شد و طراحی و ساخت آن هم به مهندس ساعی، پدر جنگلبانی ایران، سپرده شد.
مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به توفان عصر امروز گفت: با توجه به هشدار هواشناسی همه عوامل خدمات شهری در آماده باش کامل هستند.
شهردار تهران با بیان اینکه همه پروژه‌های شهر را فعال کرده‌ایم، گفت: ۱۲ ایستگاه جدید مترو افتتاح می‌شود.
نشست خبری شهردار تهران با حضور اصحاب رسانه آغاز شد.
مجید باقری در ارتباط با انتشار یک فیش حقوقی با رقم ۵۰ میلیون تومانی یکی از اعضای شورای شهر اظهار کرد: قانون سقف حقوق را مشخص کرده است. برخی از فیش‌ها متعلق به گروه‌هایی هستند که آن‌ها استثناء هستند. تمام فیش‌های حقوقی با قیمت بالا که منتشر شده است استثناء بوده‌اند و همه بر اساس قوانین و مقررات هستند.
براساس قوانین شهری محتوای همه تابلو‌های تجاری و فرهنگی پایتخت در کمیته تبلیغات فرهنگی سازمان زیباسازی شهر تهران باید تایید و سپس اجازه اکران پیدا کند، اما گویا این قانون سفت و سخت، شامل حال این دیوارنگاره نیست و احتمالا درباره محتوای آن در اتاق فکر یا چیزی شبیه به آن در همان سازمان متولی تصمیم‌گیری انجام می‌شود.
ویلای نبش خیابان هشتم بخارست در حال تخریب است. دیرزمانی این گونه بنا‌ها هویت معماری مدرن تهران بودند و امروز با از دست دادن و عدم مستندنگاری علمی آنها، شاید تنها افسوس و دلسردی برای شهروندان شهر باقی می‌ماند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران گفت: بعد از حمله سایبری در خردادماه سال جاری تقریبا همه سامانه‌های شهری تحت تاثیر قرار گرفت از جمله سامانه فروش بلیت مترو که همان زمان یک نسخه برای این سامانه پیچیدیم تا حداقل بهره برداری دچار اختلال نشود.
رئیس شورای شهر تهران گفت: امیدواریم این توافق منجر به تغییر سیاست‌های عربستان در یمن شود.
طبق اطلاعیه‌های آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران با توجه به تداوم بارش برف، همه مراکز پیش‌دبستانی و مدارس مقطع ابتدایی رودهن و دماوند و همه مقاطع تحصیلی پردیس در نوبت صبح امروز دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ غیرحضوری شدند علاوه بر این، همه مدارس روستایی فیروزکوه در نوبت صبح امروز غیرحضوری هستند.
در پی آلودگی شدید هوای پایتخت، آموزش در همه مدارس شهر تهران در روزهای یکشنبه ۱۱ و دوشنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۱ به صورت مجازی برگزار می شود.
با توجه به استمرار آلودگی هوا در کلانشهر تهران و در راستای مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استانداری تهران، همه مقاطع تحصیلی پایتخت در روز‌های شنبه و یکشنبه نوزدهم و بیستم آذر ۱۴۰۱ به صورت مجازی برگزار می‌شود.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: تمامی مباحث مرتبط با حوزه محیط زیست احصاء و شاخص گذاری شوند.
شرایط پایداری هوا با توجه به پیش‌بینی‌ها، احتمالا تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت. بنا بر این گزارش، اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران نیز اعلام کرد، با توجه به استمرار آلودگی هوا در کلانشهر تهران و در راستای مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استانداری تهران، در تمامی مدارس پایتخت، آموزش در چهارشنبه دوم آذر ۱۴۰۱ مجازی برگزار می‌شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به همه راهکارهای کلیدی جهت مقابله با آلودگی هوا گفت: باید فکری به حال منابع داخلی ریزگردها شود.
ضرغامی به آلودگی‌های بصری که در شهر تهران وجود دارد، اشاره می‌کند و می‌گوید همه ما خرابه‌هایی که سال‌ها در آن زباله جمع شده و فضای شهری را نازیبا کرده دیده‌ایم، این خرابه‌ها سال‌ها بلاتکلیف رها شده و حتی زباله‌های آن هم جمع‌آوری نمی‌شود، درحالی‌که می‌توان از این فضا‌ها به نفع شهر استفاده کرد و هرگاه صاحبان آن پیدا شدند، این فضا به آن‌ها تحویل داده شود، اما این فضا‌ها تبدیل به زباله‌دانی شده است.
معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: برای کنترل و جمع‌آوری موش‌ها طرح‌های مختلفی را در مناطق برای اجرا گذاشته‌ایم و اکیپ‌های پشتیبان توسط اداره پسماند هم برای اجرا و هم برای بحث آموزش به مناطق اعزام می‌شوند. همچنین اکیپ‌های ثابتی هم در همه مناطق برای کنترل جوندگان و مبارزه با موش وجود دارد که در قرارداد‌های پیمانکاران خدمات شهری دیده شده است.
پیروز حناچی ۳۳ ماه با آرزو و شعار «تهران شهری برای همه»، کلیددار اداره شهر تهران بود. شاید بعد از سال‌ها او تنها شهرداری بود که تحصیلاتش با صندلی‌ای که بر آن تکیه داده بود، کاملا مطابقت داشت.
شهردار تهران افزود: برای این کار مدیریت شهری در حال برعهده گرفتن مسئولیت های بزرگ است و خودش را در میدان حاضر و پاسخگو می داند. وقتی چنین نگاهی در مجموعه مدیریت شهری حاکم می شود و بنا است خود این نهاد نیز تغییر کند و به عنوان تکیه گاه مردم قرار بگیرد، نیازمند این است که از انفعال خارج و به صورت هدفمند در همه عرصه ها حاضر شود.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: در حال حاضر آمار دقیقی از املاک شهرداری به صورت مدون و یکجا وجود ندارد، بنابراین همه املاک متعلق به شهرداری باید ظرف مدت معین در سامانه ثبت شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ