در پی حملات موشکی ارتش روسیه به پایتخت اوکراین، شبکه الحدث مدعی شد شهر کی‌یف با موشک‌های هسته‌ای بالستیک هدف قرار گرفته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اولین موشک بالستیک قاره‌پیمای اتمی عملیاتی شوروی به اسم R-5 پوبدا توسط صنایع هوافضای یوزماش طراحی و تولید شد، این صنایع پس از فروپاشی شوروی رونق خود را از دست داد.
یک مقام ارشد کاخ سفید مدعی شد واشنگتن اطلاع‌رسانی درباره آزمایش موشک‌های بالیستیک به روسیه را ادامه خواهد داد.
معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد مسکو کماکان به آمریکا در خصوص پرتاب موشک های بالستیک اطلاع رسانی خواهد کرد.
وب‌سایت آمریکایی «اکسیوس» در گزارشی به نقل از سه مقام اسرائیلی نوشت که ایران فعلا از تحویل موشک‌های بالستیک خود به روسیه صرف‌نظر کرده، ولی مشخص نیست که آیا در آینده نیز از تحویل این موشک‌ها خودداری خواهد کرد یا خیر.
سران سیاسی و رسانه‌های اروپایی با صراحت اعلام کرده‌اند که کمک‌های ایران به روسیه در جنگ اوکراین، مانعی بزرگ برای احیای توافق است. حتی برخی از ناظران سیاسی اعتقاد دارند، توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ آخرین قربانی جنگ روسیه با اوکراین است. برخی هم می‌گویند، ارسال موشک‌های بالتسیک از سوی ایران به روسیه، می‌تواند واپسین ضربه برای مرگ برجام باشد.
وی گفت: «روسیه هنوز هم مایل است که پهپادها و موشک‌های فاتح و ذوالفقار از ایران دریافت کند. اینها موشک‌های بالستیک هستند. ما ابزارهای (مورد نیاز) برای شکست آنها را نداریم».
سردار نقدی گفت: بازدارندگی آن‌ها در بمب اتم است، اما ما موشک بالستیکی درست کردیم که در عرض هشت ثانیه در موضع اصابت از هر پدافندی عبور می‌کند و این موشک هم نقطه‌زن و از اختراعات جمهوری اسلامی است، در دنیا هیچکدام از موشک‌های بالستیک نقطه‌زن نبودند به جز یک موشک اسکندر روسیه که ۳۰۰ کیلومتر هم بیشتر برد نداشت.
در پی حملات موشکی ارتش روسیه به پایتخت اوکراین، شبکه الحدث مدعی شد شهر کی‌یف با موشک‌های بالستیک هدف قرار گرفته است.
بودانوف مدعی شده روسیه از ایران خواسته موشک‌های بالستیک به این کشور تحویل دهد، اما ایران حتی یک موشک به روسیه تحویل نداده است.
معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ و موشک‌های بالستیک کوتاه-برد اسکندر روسیه در اختیار نیروهای مسلح بلاروس قرار گرفته است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد کشورهای غرب از آغاز عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین، هزاران تسلیحات نظامی را راهی اوکراین کرده اند.
روسیه استقرار اولین موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای سارمات را در نیروهای ارتش خود آغاز کرد.
هماهنگ‌کننده روابط راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا اذعان کرد که آمریکا نمی‌تواند ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه برای استفاده علیه اوکراین را تایید کند.
پنتاگون در راستای مواجه با تهدیدات فزاینده چین و روسیه، در حال مدرن‌سازی بخش‌های سه‌گانه هسته‌ای خود شامل بمب‌افکن‌های هسته‌ای، موشک‌های بالستیک هسته‌ای سیلو-پرتاب و کلاهک‌های زیردریایی است.
واحد اطلاعات نظامی وزارت دفاع انگلیس از تغییر در سیستم برخی موشک های کروز روسیه خبر داد.
یک شبکه تلویزیونی اسرائیل مدعی شد که تل آویو به مسکو هشدار داده است که در صورت دریافت موشک‌های بالستیک ایرانی، ممکن است موشک‌های با دقت بالای خود را در اختیار اوکراین قرار دهد.
یک مسئول در اتحادیه اروپا اعلام کرد: ما از این گزارشات مبنی بر اینکه ایران می‌خواهد موشک‌های بالستیک به روسیه بدهد تا در جنگ اوکراین استفاده کند اطلاع داریم و تلاش داریم اطلاعاتی جمع‌آوری کنیم که این مساله را اثبات کند.
دبیرکل ناتو مدعی شده است: «شاهدیم که ایران در حال ارائه پهپاد است و تحویل موشک‌های بالستیک به روسیه را بررسی می‌کند.»
دیمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین ادعا کرد که به ایران از مجاری دیپلماتیک درباره عواقب ارسال محموله‌های جدید پهپاد‌های تهاجمی و موشک‌های بالستیک به روسیه اطلاع داده شده است.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه از انهدام کارخانه تولید موشک های «نپتون» در اوکراین خبر داد.
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست مدعی شد ایران آماده ارسال موشک‌های زمین به زمین به روسیه می‌شود.
‏این فیلم منتشر شده توسط وزارت دفاع روسیه ظاهراً نشان می‌دهد که نیرو‌های روسی موشک‌های بالستیک اسکندر-ام را به سمت مواضع نظامی اوکراین شلیک می‌کنند. دیده می‌شود که نیرو‌ها در حال آماده سازی موشک قبل از شلیک آن هستند.
وزیر دفاع روسیه می گوید موشک های مافوق صوت کنیژال این کشور قادر به رهگیری هر هدفی هستند.
شرکت طراح این زیردریایی اشاره کرده که به دلیل پیشرفت در فناوری موشک‌های بالستیک پرتاب شده اندازه آرکتوروس نسبت به مدل زیردریایی قبلی (SLBN) ۲۰ درصد کاهش یافته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ