هماهنگ‌کننده روابط راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا اذعان کرد که آمریکا نمی‌تواند ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه برای استفاده علیه اوکراین را تایید کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور آلمان به‌رغم موضع اخیر وزارت خارجه این کشور درباره تصمیم آمریکا برای ارسال بمب خوشه‌ای به اوکراین، گفت که برلین نمی‌تواند و نمی‌بایست در تصمیم واشنگتن مداخله کند!
لیونل مسی بی تاب بازی برای اینتر میامی است و پس از بازی نمادین شب گذشته در ورزشگاه بوکاجونیورز گفت که بعد از مدتی استراحت راهی آمریکا خواهد شد.
دبیر فدراسیون والیبال گفت: با توجه به اینکه صدور ویزای نیمی از بازیکنان جهت شرکت در رقابت‌های لیگ ملت‌ها در آمریکا مبهم است نمی‌توانیم با هر شرایطی در مسابقات شرکت کنیم.
رییس جمهور پیشین آمریکا با تکرار این که میلی و وزارت دفاع آمریکا بوده‌اند که برنامه‌ای سری برای حمله نظامی به ایران داشتند، در بخش دیگری گفت: این اطلاعات سری است. ببینید، من به عنوان یک رییس جمهور می‌توانستن آن را فاش کنم. حالا نمی‌توانم. چون هنوز موضوعی محرمانه است.
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، دونالد ترامپ تصمیم گرفت تا به‌صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ این کشور با ایران و ۵ کشور دیگر خارج شود. رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سخنرانی ۱۱ دقیقه‌ای خود، اعلام کرد که کشورش از برجام خارج شده و تحریم‌هایی که در چهارچوب این توافق لغو شده بودند را بار دیگر علیه تهران به اجرا می‌گذارد. ترامپ در این سخنرانی گفت: «برای من واضح است که ما نمی‌توانیم از ساخت بمب هسته‌ای ایران تحت ساختار فاسد و پوسیده توافق فعلی جلوگیری کنیم.»
یک کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی تاکید کرد که عربستان تا زمانی‌که مسأله فلسطین حل‌وفصل نشود، به سوی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نخواهد رفت.
مدیر اطلاعات ملی آمریکا امروز در سخنانی اذعان کرد: آمریکا نمی‌تواند از نزدیک شدن بیشتر روابط میان چین و روسیه جلوگیری کند.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز در واکنش به حمله پهپادی به کاخ کرملین گفت که «ما نمی‌توانیم صحت آن را تأیید کنیم».
دینا اسفندیاری، مشاور ارشد گروه بین‌المللی بحران در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: توافق تهران و ریاض به ایران این امکان را می‌دهد که به سمت غرب، به سمت ایالات متحده و متحدانش برگردد و بگوید: ببینید، در نهایت شما هرگز نمی‌توانید من را به روشی که قبل از توافق هسته‌ای انجام دادید منزوی کنید.
فصیحی گفت: وضعیت بقیه بچه‌ها از من بدتر است و نمی‌دانیم چه کار کنیم. مدال که گرفتم خوشحال بودم اما دوست داشتم بقیه هم نتیجه بگیرند. دوست دارم همه با هم خوشحال باشیم. دوره قبل با این دوره خیلی متفاوت بود. بچه‌ها نسبت به امکاناتی که دارند، بهترین نتایج را گرفتند. نتیجه همیشه با امکانات ارتباط مستقیم دارد. هر نتیجه ضعیف نشان از شرایط و امکانات ضعیف دارد. بچه‌ها با انگیزه و استعداد ناب خودشان است که نتیجه می‌گیرند.
رئیس‌جمهوری روسیه ضمن بیان اینکه "کشور‌های ناتو هم‌دست جنایات رژیم کی‌یف هستند"، گفت: وقتی این کشور‌ها چنین اقداماتی را در اوکراین انجام می‌دهند، من نمی‌توانم تصور کنم که ارتش آمریکا بخواهد از تاسیسات هسته‌ای ما بازرسی کند. چنین چیزی "واقعا مضحک" است.
رئیس جمهور روسیه می‌گوید با توجه به اینکه آمریکا درصدد شکست دادن روسیه است، مسکو هیچ چاره‌ای ندارد جز اینکه توانمندی هسته‌ای ناتو را مدنظر قرار دهد.
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره ادعای ساخت مشترک کارخانه پهپاد ایران و روسیه گفت: نمی‌توانم گزارش‌ها در خصوص طرح ایران و روسیه برای ایجاد کارخانه تولید پهپاد در روسیه را تایید کنم.
سفیر روسیه در واشنگتن می‌گوید ارسال تانک‌های آمریکایی به اوکراین اقدامی تحریک‌آمیز علیه مسکو است و مقامات کاخ سفید نمی‌توانند آن را با استدلالِ «اقدامی دفاعی» توجیه کنند.
«باید به فکر مشکلات داخلی خودمان باشیم. مادامی که ما درگیر اختلافات و مشکلات این چنینی باشیم، نمی‌توانیم در عرصه بین‌المللی با قدرت بیشتر چانه‌زنی کنیم. وقتی که ما اوضاع داخل را سر و سامان دادیم می‌توانیم پای میز مذاکره با اروپا و آمریکا برویم و بعد هم در راستای بهبود رابطه با همسایگان وارد عمل شویم. باید توجه داشت که برای همچین موضوعی لازم است که انعطاف و نرمش داشته باشیم.»
مقامات آمریکا می‌گویند تداوم جنگ اوکراین و ارسال مداوم سلاحهای آمریکایی به اوکراین، موجب کاهش ذخایر انبارهای این کشور می‌شود و واشنگتن نمی‌تواند طبق برنامه تایوان را در برابر چین مسلح کند.
بهشتی پور تحلیل‌گر سیاست خارجی در صدا و سیما: به چه زبانی باید گفت و چه اتفاقی در کشور باید رخ دهد که بفهمید رویکرد تقابلی جواب نمی‌دهد؟ بدون مذاکره با آمریکا نمی‌توانید مشکلات را حل کنید.
رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا مدعی شد: از آغاز مذاکرات گفته‌ایم نمی‌توانیم رفتار رئیس‌جمهور بعدی را کنترل کنیم، اگر ایران روی آن اصرار دارد، گفتگو فایده ندارد / یک توافق روی میز بود که همه شرکت‌کنندگان دیگر با آن موافق بودند، اما هر بار ایران تقاضای غیرواقعی یا بی‌ربط مطرح کرده / چیزی برای آزادی گذشته از موعد باقر نمازی مبادله نشد
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ضمن اذعان به اینکه جمهوری اسلامی ایران تصمیمی برای ساخت سلاح هسته‌ای ندارد، گفت: واشنگتن نمی‌تواند درباره عدم خروج دولت بعدی این کشور از برجام تضمین بدهد.
رابرت مالی گفت در صورت حصول توافق برای بازگشت آمریکا به برجام، واشنگتن نمی‌تواند تضمین دهد دولت بعدی این کشور از آن خارج نخواهد شد. او گفت: من می‌توانم درک کنم چرا آن‌ها این تضمین را می‌خواهند، اما ما از لحظه شروع این مذاکرات در حدود یک سال و نیم پیش گفتیم که سیستم ما به این شکل کار نمی‌کند.
معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره عملیات انهدام مواضع و محل استقرار گروهک‌های تروریستی و ضد ایرانی در اقلیم شمال عراق توسط نیروی زمینی سپاه پاسداران، با مطرح کردن ادعا‌هایی گفت: مایلم تکرار کنم که ما نقض استقلال و تمامیت ارضی عراق توسط ایران را محکوم می‌کنیم. تایید می‌کنیم که یک شهروند آمریکایی، دیروز در نتیجه حمله‌ای موشکی به کردستان عراق کشته شده است، اما به خاطر ملاحظاتی نمی‌توانم جزئیات بیشتری ارائه بدهم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آمریکایی‌ها دچار بحران گفتمان تمدنی شدند و این را می‌توان سرآغازی برای اضمحلال آن‌ها دانست. آنان نمی‌توانند برابر ایران راه به جایی ببرند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: پاسخ ایران به آمریکا انتقال داده شد و ما منتظر پاسخ آمریکا هستیم. امیدواریم این پاسخ به ما اجازه دهد که مذاکرات را کامل کنیم. امیدوارم این اتفاق بیفتد، اما نمی‌توانم به شما در این زمینه اطمینان بدهم.
جوزپ بورل گفت: پاسخ ایران به آمریکا انتقال داده شد و ما منتظر پاسخ آمریکا هستیم. امیدواریم این پاسخ به ما اجازه دهد که مذاکرات را کامل کنیم. امیدوارم این اتفاق بیفتد، اما نمی‌توانم به شما در این زمینه اطمینان بدهم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ