در پی حملات موشکی ارتش روسیه به پایتخت اوکراین، شبکه الحدث مدعی شد شهر کی‌یف با موشک‌های بالستیک هدف قرار گرفته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اولین موشک بالستیک قاره‌پیمای اتمی عملیاتی شوروی به اسم R-5 پوبدا توسط صنایع هوافضای یوزماش طراحی و تولید شد، این صنایع پس از فروپاشی شوروی رونق خود را از دست داد.
یک مقام ارشد کاخ سفید مدعی شد واشنگتن اطلاع‌رسانی درباره آزمایش موشک‌های بالیستیک به روسیه را ادامه خواهد داد.
کینژال موشک بالستیک هایپرسونیک هوا پرتابی است که از جنگنده میگ ۳۱ شلیک می‌شود. در نگاه نخست به کینژال به راحتی می‌توان شباهت این سلاح خطرناک به موشک مشهور اسکندر را مشاهده کرد چرا که این موشک بر اساس موشک زمین به زمین ۹K۷۲۰ Iskander-M طراحی و ساخته شده است.
نیروی هوایی اوکراین مدعی شد که برای نخستین بار از آغاز عملیات نظامی روسیه در این کشور، یک موشک بالستیک مسکو را سرنگون کرده است.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک موشک بالستیک پیشرفته قاره پیما را با موفقیت آزمایش کرده است.
این موشک بالستیک کوتاه برد در ترکیب با کشنده برپاگر پرتابگر (TEL) در صورت عملیاتی بودن رقیبی برای موشک مشهور اسکندر روسیه به شمار می‌رود. هر کشنده پرتابگر گروم - ۲ می‌تواند دو موشک حمل کند.
معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد مسکو کماکان به آمریکا در خصوص پرتاب موشک های بالستیک اطلاع رسانی خواهد کرد.
کشتی‌های ناوگان پاسیفیک، موشک‌های کروز «موسکیت» را به یک هدف دریایی دشمن فرضی در دریای ژاپن شلیک کردند.
سردار نقدی گفت: بازدارندگی آن‌ها در بمب اتم است، اما ما موشک بالستیکی درست کردیم که در عرض هشت ثانیه در موضع اصابت از هر پدافندی عبور می‌کند و این موشک هم نقطه‌زن و از اختراعات جمهوری اسلامی است، در دنیا هیچکدام از موشک‌های بالستیک نقطه‌زن نبودند به جز یک موشک اسکندر روسیه که ۳۰۰ کیلومتر هم بیشتر برد نداشت.
در پی حملات موشکی ارتش روسیه به پایتخت اوکراین، شبکه الحدث مدعی شد شهر کی‌یف با موشک‌های هسته‌ای بالستیک هدف قرار گرفته است.
بودانوف مدعی شده روسیه از ایران خواسته موشک‌های بالستیک به این کشور تحویل دهد، اما ایران حتی یک موشک به روسیه تحویل نداده است.
فرمانده نیروهای راهبردی موشکی روسیه از برنامه ریزی برای شلیک ۸ موشک بالستیک قاره پیما در سال ۲۰۲۳ میلادی خبر داد.
یک شبکه تلویزیونی اسرائیل مدعی شد که تل آویو به مسکو هشدار داده است که در صورت دریافت موشک‌های بالستیک ایرانی، ممکن است موشک‌های با دقت بالای خود را در اختیار اوکراین قرار دهد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که هیچ مدرکی دال بر ارسال موشک بالستیک از سوی ایران به روسیه وجود ندارد.
یک مسئول در اتحادیه اروپا اعلام کرد: ما از این گزارشات مبنی بر اینکه ایران می‌خواهد موشک‌های بالستیک به روسیه بدهد تا در جنگ اوکراین استفاده کند اطلاع داریم و تلاش داریم اطلاعاتی جمع‌آوری کنیم که این مساله را اثبات کند.
روسیه ممکن است به زودی دومین آزمایش جدیدترین موشک بالستیک قاره پیمای خود با عنوان «موشک سرمات» را انجام دهد.
دبیرکل ناتو مدعی شده است: «شاهدیم که ایران در حال ارائه پهپاد است و تحویل موشک‌های بالستیک به روسیه را بررسی می‌کند.»
وزارت دفاع روسیه از شلیک موفقیت آمیز یک فروند موشک بالستیک قاره پیما از یک زیردریایی هسته ای خبر داد.
در جریان برگزاری یک رزمایش هسته ای، ارتش روسیه اقدام به پرتاب موشک بالستیک قاره پیمای یارس نمود.
رزمایش نیروهای استراتژیک هسته ای روسیه با حضور  پوتین و همزمان با رزمایش هسته ای ناتو برگزار شد.
‏این فیلم منتشر شده توسط وزارت دفاع روسیه ظاهراً نشان می‌دهد که نیرو‌های روسی موشک‌های بالستیک اسکندر-ام را به سمت مواضع نظامی اوکراین شلیک می‌کنند. دیده می‌شود که نیرو‌ها در حال آماده سازی موشک قبل از شلیک آن هستند.
«کینژال» به معنای «خنجر» یکی از سلاح‌های بالستیک مافوق صوت روسیه است که در مارس ۲۰۱۸ توسط رئیس‌جمهور روسیه از آن رونمایی و به عنوان «سلاح ایده‌آل» توصیف شد.
«کینژال» به معنای «خنجر» یکی از سلاح‌های بالستیک مافوق صوت روسیه است که در مارس ۲۰۱۸ توسط رئیس‌جمهور روسیه از آن رونمایی و به عنوان «سلاح ایده‌آل» توصیف شد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای نظامی ذخیره ارتش اوکراین که در حال اعزام به مناطق جنگی بودند را با موشک بالستیک اسکندر هدف قرار داده و صدها نفر از آنها را کشته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ