بودانوف مدعی شده روسیه از ایران خواسته موشک‌های بالستیک به این کشور تحویل دهد، اما ایران حتی یک موشک به روسیه تحویل نداده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اوکراین مدعی شد: حملاتی با استفاده از ۳۵ فروند پهپاد ایرانی شاهد انجام شد که ۳۲ فروند آن از سوی سامانه موشکی و ضدهوایی اوکراین ساقط شد.
ادعای اصلی غرب برای خارج کردن برجام از دستورکار مذاکراتی خود، این بود که ظهور متغیرهای جدید به‌ویژه ادعای نقش پهپادی ایران در کمک به روسیه در جنگ اوکراین باعث شده تا نسخه احیای برجام و رفع تحریم‌ها و آزادشدن پول‌های بلوکه شده ایران، صرفا منجر به تقویت نقش موشکی و منطقه‌ای ایران در منطقه شود. این مساله به‌خصوص با توجه به سیاست چرخش به شرق ایران در دولت سیزدهم و تشدید همکاری‌ها با چین و روسیه برای غرب با حساسیت بیشتری هم همراه شده است.
نیروی‌های روسیه از موشک‌های ضدزره دهلاویه ایران که در واقع کپی موشک ضد زره کورنت خودشان است استفاده می‌کنند، حال برخی منابع روسی مدعی شدند ویدیو مربوط به شلیک و اصابت این موشک به زرهپوش اوکراینی است.
نشریه آنلاین اوکراینی اعلام کرد که دولت این کشور قصد دارد تا تحریم‌های دیگری را علیه ایران اعمال کند.
وزارت اقتصاد اوکراین روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای روی وب‌سایت خود ایران را به «حمایت مادی از تجاوزگری روسیه» متهم کرد و اعلام کرد قصد دارد بخش‌هایی از اقتصاد ایران را هدف تحریم قرار دهد.
اولین گام تغییر رویکرد ایران در جنگ اوکراین و اتخاذ موضع بی‌طرفی قابل راستی‌آزمایی در قبال این جنگ است. رویکردی که در راستای منافع کشور است و بدون آن، بازگشت به مذاکرات هسته‌ای و دستیابی به توافق، غیرممکن است. جدا از سرنوشت جنگ، استمرار رویکرد کنونی کشورمان، مغایر با منافع ملی است.
تشویق عربستان سعودی و سایر کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشتر و ادغام دفاع هوایی و موشکی و امنیت دریایی با یکدیگر و ایالات متحده یکی از اهداف اصلی مذاکراتی بود که این هفته در ریاض برگزار شد. این موضوع به مقابله با ایران کمک می‌کند که از حمله روسیه به اوکراین حمایت کرده است.
وزارت دفاع و ارتش اوکراین ضمن تکرار ادعا‌های بی اساس علیه ایران، مدعی شدند که روسیه بار دیگر با استفاده از پهپاد‌های ایرانی به خاک اوکراین حمله کرده است.
وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه و کالین کال، معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا که به اوکراین سفر کرده‌اند، در جمع خبرنگاران مدعی شدند که روسیه به دلیل مواجه شدن با کمبود در توان موشکی و پهپادی خود به ایران و کره شمالی روی آورده است.
آندری نبیتوف، رئیس پلیس منطقه کی‌یف، عکسی از آنچه او می‌گوید تکه‌ای از یکی از پهپادهاست منتشر کرده و در آن به زبان روسی نوشته شده «سال نو مبارک».
رئیس سازمان اطلاعات نظامی اوکراین در مصاحبه با یک روزنامه آمریکایی آشکارا اذعان کرد: ایران به روسیه موشک نداده است.
یک شبکه تلویزیونی اسرائیل مدعی شد که تل آویو به مسکو هشدار داده است که در صورت دریافت موشک‌های بالستیک ایرانی، ممکن است موشک‌های با دقت بالای خود را در اختیار اوکراین قرار دهد.
«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز (چهارشنبه) ۱۶ نوامبر/ ۲۵ آبان ماه در توییتی اعلام کرد نشست نوامبر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا یک ساعت دیگر آغاز می‌شود.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر این که موضوع پهپادهای ایران در اوکراین از مسئله مذاکرات هسته ای جداست، همچنین گفت: مدارکی درباره استفاده از موشک های ایران در جنگ اوکراین نیست.
شبکه i۲۴ رژیم صهیونیستی گزارش داد: درحالی که پهپادهای ایرانی نقش فزاینده‌ای در اوکراین ایفا می‌کنند ایران از تازه‌ترین توانایی نظامی خود رونمایی کرد.
یک مسئول در اتحادیه اروپا اعلام کرد: ما از این گزارشات مبنی بر اینکه ایران می‌خواهد موشک‌های بالستیک به روسیه بدهد تا در جنگ اوکراین استفاده کند اطلاع داریم و تلاش داریم اطلاعاتی جمع‌آوری کنیم که این مساله را اثبات کند.
کنعانی تاکید کرد: در این بیانیه همچنین ادعاهایی در مورد تحویل پهپاد و موشک به روسیه علیه اوکراین مطرح شده که سراسر بی اساس است، وزیر امور خارجه قبلا پاسخ این اتهامات را داده است.
اتحادیه فوتبال اوکراین رسما خواستار حذف ایران از جام جهانی قطر شد.
ولودیمیر زلنسکی با بیان اینکه هیچ اعتمادی به مقامات ایران ندارد، مدعی شد: «ما باید از خودمان دفاع کنیم اول از همه در برابر دروغ‌هایی که توسط برخی افراد پخش شده است».
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ادعاهای بی اساس که بر پایه اطلاعات غلط و مفروضات مغرضانه مطرح می‌شود، بخشی از فضاسازی سیاسی و هدفمند دستگاه‌های رسانه‌ای برخی از کشورها علیه ایران است.
چندی است که برخی اخبار تایید نشده‌ای از ارسال پهپادهای ایران به روسیه منتشر شده که بارها از سوی مقامات ایرانی رد شده است.
کنعانی انجام اقدام متناسب از سوی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تصمیم دولت اوکراین را مورد تأکید قرارداد و به دولت این کشور توصیه کرد از تاثیرپذیری از طرف‌های ثالث که به دنبال تخریب روابط دو کشور هستند، اجتناب کند.
سخنگوی وزارت خارجه اوکراین در توییتر نوشت: «در واکنش به اقدام ایران در عرضه سلاح به روسیه در جنگ علیه اوکراین، امروز ما ابطال اعتبارنامه سفیر ایران در کی‌یف را اعلام کردیم.»
سرگئی بوردیلیاک سفیر اوکراین در جمهوری اسلامی ایران امروز در پایان مأموریت خود با امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ