عضو جامعه روحانیت مبارز می‌گوید: مسئله معیشت مردم مسئله‌ای فوری است که حتماً باید فکر عاجلی کرد تا هر چه سریع‌تر خیال مردم راحت شود. مسائل فرهنگی مثل حجاب به نوع منطقی باید اصلاح شوند. مثلاً در دانشگاه به دانشجویان باحجاب امتیاز ویژه‌ای داده شود و کسانی را هم که رعایت نمی‌کنند، هدایت کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: باید قوانین موجود در حوزه عفاف و حجاب در دستگاه‌های دولتی، ادارات، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، شهرداری‌ها، مترو و اماکن اصناف اجرایی شود.
معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: فارغ التحصیلان مقاطع بالای دانشگاه‌ها بعضا از مهارت و تخصص مورد نیاز برخوردار نیستند و باید دانشجو منطبق با مهارت های مورد نیاز بازار تربیت شود.
بیمه دانشجویان سازمان تأمین‌اجتماعی که چند سالی است در قالب کلی بیمه مشاغل آزاد، امکان‌پذیر شده است، شرایط بسیار سهل و ساده‌ای دارد و برای اینکه تحت پوشش بیمه دانشجویی قرار بگیرد، شرط اصلی این است که دانشجوی در حال تحصیل در یکی از دانشگاه‌ها یا مراکز آموزش عالی رسمی باشید.
رییسی در دیدار اخیرش با جمعی از فعالان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان درباره موضوع فیلترینگ اظهار کرد: فعالیت هر سکوی خارجی که حاضر به مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی با ایجاد دفتر در داخل کشور باشد، هیچ منعی ندارد.
این حقوق‌دان می‌گوید: «مسئله اینجاست که در جریان اعتراضات اخیر برخی دانشگاه‌ها تصمیم گرفتند دانشجویانی را که در جریان این اعتراضات شرکت کرده بودند، بعضا از ورود به دانشگاه ممنوع یا آن‌ها را تعلیق کنند. این بخش ارتباط مستقیمی با فرمان عفو رهبری پیدا نمی‌کند. در واقع این دانشجویان در دستگاه قضا متهم نشدند و خود دانشگاه‌ها درباره آن‌ها تصمیماتی اتخاذ کردند. در نتیجه این دانشجویان مشمول عفو نمی‌شوند و برای حل مشکل آن‌ها باید به شیوه دیگری عمل کرد».
در جریان این ناآرامی‌ها هیچ دانشجویی در دانشگاه‌ها یا محوطه دانشگاه‌ها بازداشت نشد. در واقع کسانی که بازداشت شدند، افرادی بودند که در اغتشاشات خیابانی نقش داشتند. همان‌طور که گفته شد، صد‌ها نفر هیجان‌زده شدند و بر همین اساس دست به شورش زدند. من گمان می‌کنم که ما شاهد نوعی اغراق در این اعداد و ارقام، حتی اگر توسط گروه‌های حقوق بشری گفته شده باشد، هستیم. ما نمی‌توانیم بازداشت روزنامه نگاران در ایران را تایید کنیم. برچسب زدن مجدد به فردی که بازداشت شده، بسیار ساده است. شما می‌توانید در هر لحظه آن شخص مورد نظر را مدافع حقوق بشر، روزنامه نگار و هر چیز دیگری بنامید. هیچ خبرنگاری در جریان ناآرامی‌ها بازداشت نشد.
مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور در مورد مدارک ثبت‌نام گفت: پذیرفته‌شدگان باید حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۶/۳۱ دارای مدرک دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه، پیش‌دانشگاهی نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی، دیپلم نظام آموزشی جدید یعنی نظام آموزشی ۳-۳-۶ و یا مدرک کاردانی باشند، در غیر این صورت مجاز به ثبت‌نام در دانشگاه محل قبولی نیستند.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همان‌طور که در دانشگاه‌ها این‌طور فرهنگ شده که دانشجوی پسر با پوشش نامناسب و دانشجوی دختر با آرایش تند اجازه ورود به محیط دانشگاهی را ندارند، باید این فرهنگ در سایر عرصه‌های اجتماعی هم اجرا شود.
«ای کاش اعلام می‌کردند که در کدام حوزه‌های قرار است تبادل دانشجو و استاد با کره شمالی برای ما مفید باشد. ادبیات؟ علوم تجربی؟ پزشکی؟ کشاورزی؟ فلسفه؟ هنر؟ آیا ظرف ۵۰ سال گذشته، یک استاد یا دانشجوی ایرانی به کره شمالی رفته است؟ اصلا جایگاه دانشگاه‌های کره شمالی در عرصه بین المللی کجا است؟ آیا یک فارغ التحصیل دانشگاه کره شمالی وجود دارد که مدرکش در آمریکا و انگلیس و امثال این‌ها مورد قبول باشد؟ اصلا طی ۴۰ سال اخیر اساتید کره شمالی چند مقاله در خصوص جامعه شناسی یا تاریخ یا روانشناسی یا روابط بین الملل و... منتشر کرده‌اند؟»
دانشجویان دانشگاه‌های دولتی برای ادامه تحصیل و یا کار به خارج از کشور، باید مدرک تحصیلی خود را در وهله نخست ترخیص کنند. آن‌ها باید مدرکشان که در گِرو دانشگاه است را آزاد کرده و به اصطلاح «تعهد خدمت آموزش رایگان» خود را لغو کنند. تمامی افرادی که در دانشگاه‌های دولتیِ زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تحصیل کرده‌اند، مشمول این امر می‌شوند.
پورابراهیمی در ادامه درباره اینکه آیا فضای نقدی در دانشگاه ها وجود دارد، گفت: فضای نقد در دانشگاه ها وجود دارد اما می توانست خیلی بهتر از وضعیت فعلی باشد؛ به دلایل مختلفی در دانشگاه‌ها رکود و رخوت ایجاد شد و این روزها شاهد فضای شدت (افراطی) هستیم.
ناگفته پیداست که تصویر منتشره، مستند خوبی برای پی بردن به واقعیت نیست و باید راستی آزمایی شود؛ تلاشی که راه به جایی نبرد تا بازار تفسیر و تعبیر همه چیز داغ شود و برخی تاکید کنند که این افزایش ها، نوعی تنبیه اعمال شده برای دانشجویان است که به تازگی موجب التهاب آفرینی در برخی دانشگاه‌ها و به دنبال آن، بعضی شهر‌های کشور شده اند.
علی بهادری جهرمی درباره برخورد درون دانشگاهی با برخی دانشجویان گفت: فرایند‌ها و سازوکار‌های درون دانشگاهی ظرفیت‌های کافی را برای پیشبرد علمی و نظم و انضباط دارد و باید اجازه داد این موضوعات درون دانشگاهی انجام شود و دولت هم استقلال دانشگاه‌ها را محترم می‌شمارد.
رئیس فراکسیون مستقلین ولایی با تاکید بر این‌که باید حرمت محیط دانشگاه حفظ شود گفت: نباید نیروهای امنیتی و انتظامی وارد دانشگاه شوند که اگر این اتفاق رخ دهد باید پاسخگو بوده چون اقدامی خلاف قانون کرده‌اند.
مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: هیچ دانشجویی از دانشگاه‌های هرمزگان نداریم که در بازداشت باشد. او گفت: در مجموع ۱۶ نفر اکنون در ارتباط با اغتشاشات اخیر در هرمزگان بازداشت هستند و مابقی دستگیرشدگان با قید وثیقه و ضمانت آزاد شده‌اند.
نوری تاکید کرد: باید مسئولان دانشگاه مراقب باشند تا کسانی به نام دانشجو، متعرض حیثیت دانشجو و دانشگاه نشوند و این‌که به نام دانشجو محیط دانشگاه را خراب نکرده، حرمت‌ها را نشکسته و خدایی نکرده فضای عقلانیت و اخلاق‌مداری و فضای پر از نزاکت و علمی به فضای ناخوشایند تبدیل نشود.
رئیسی سیاسی بودن را از الزامات فضای دانشگاه دانست و تاکید کرد: سیاسی بودن دانشگاه یعنی اینکه دانشگاه باید بیشتر و بهتر از هر بخش دیگری جامعه و نیاز‌های آن را بشناسد و برای خدمت به مردم اولویت‌هایش را با نظام مسائل کشور منطبق کند.
ناصر ایمانی فعال سیاسی اصول گرا با اشاره به اینکه قوانین مربوط به حضور نیرو‌های امنیتی و انتظامی در دانشگاه‌ها کاملا روشن است، اظهار داشت: بر اساس قوانین موجود در کشور این نیرو‌های حق حضور در دانشگاه‌ها را ندارند، تنها نیرو‌های انتظامی در مواردی که جنایتی در دانشگاه انجام شود، می‌توانند در این محیط حاضر شوند.
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: مشمولان غایب باید برای ادامه تحصیل مراحل قانونی خود را طی کنند. اگر کسانی دارای مشکل بودند می توانند توسط دفاتر پلیس ۱۰+ موضوع را پیگیری کنند.
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: مشمولان غایب باید برای ادامه تحصیل مراحل قانونی خود را طی کنند. اگر کسانی دارای مشکل بودند می توانند توسط دفاتر پلیس ۱۰+ موضوع را پیگیری کنند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید به صورت کاملا حضوری برگزار می‌شوند، تصریح کرد: نیاز است که تمهیدات لازم برای حضور پر شور و نشاط دانشجویان انجام شود. قبل از شروع سال تحصیلی جدید باید بحث‌های رفاهی، خوابگاهی، تغذیه و ایاب و ذهاب دانشجویان برنامه‌ریزی شود تا امکانات لازم برای دانشجویان مهیا شود.
رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که دانشگاه ها باید برای حکمرانی و سیاستگذاری در مسائل مهم کشور و جامعه چاره‌اندیشی و تدبیر کنند و مشارکت داشته باشند.
وزیر علوم بیان کرد: تدریس در دانشگاه و مدارس یک تخصص است و فعالان این حوزه باید مهارت کافی را داشته باشند و تنها مدرک کافی نیست، بلکه طرح سوال، شیوه ارتباط با استادان و دانش آموزان و ... مهم است تا تاثیر گذاری زیادی را شاهد باشیم و لازم است که برای آن‌ها کلاس‌های تخصصی را برگزار کنیم و در این زمینه تمهیدات لازم را اندیشیده ایم که تا پایان سال اجرایی خواهد شد.
قیمت نفت در ابتدای معاملات روز دوشنبه پس از این که عربستان سعودی قیمت فروش نفت خود برای ژوئیه را افزایش داد، بیش از دو دلار افزایش یافت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ