افروغ، استاد دانشگاه و جامعه شناس می گوید؛ ما از قانون اساسی دور شده‌ایم، بحث زمینه سازی برای اشتغال، بحث آموزش رایگان، فصل سوم قانون اساسی و اصل بیست و هفتم و ... در قانون اساسی آمده است که اقتصاد وسیله است. دقت کنید این به معنی بی توجهی به اقتصاد و معیشت نباید تعبیر و تفسیر شود. این بدان معناست که مردم باید از حداقل های معیشت و رفاه آبرومندانه برخوردار باشند تا با فراغ بال به شکوفایی فرهنگی و سیاسی خود بپردازند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
زهرا کاظم‌پورفرد، همسر مرحوم عماد افروغ با اشاره به ساده‌زیستی و تأکید ایشان بر پرهیز از اسراف، گفت: همه کسانی که به خانه ما رفت و آمد داشته‌اند، ساده‌زیستی ایشان را از نزدیک دیده و احساس کرده‌اند. ایشان از هرگونه تجملی ابا داشت و حتی به ما تأکید کرده بود که پس از فوت به هیچ وجه مراسم ختمشان در سالن‌های مجلل و یا مسجدی که بوی تشریفات دهد، برگزار نشود.
نماینده ادوار مجلس گفت: افروغ در کانون‌های سیاسی مانند مجلس با حب و بغض عمل نمی‌کرد و وابسته به جریانی نشده و با دیدن هر انحرافی سکوت نمی کرد.
نماینده ادوار مجلس گفت: مرحوم افروغ در بیان آنچه در دل داشت صراحت و شجاعت داشت در نتیجه او را دوگانه نمی‌دیدید، زیرا درون و برونش یکی بود و در نفاق فردی و حزبی گرفتار نبود.
به نظر می‌رسد زمان دایر کردن لاین ویژه «کتابخانه افروغ» در یک کتابخانه عمومی فرا رسیده است. کتابخانه‌ای که یاد او را در اذهان خوانندگان زنده نگه دارد. اما شاید مهم‌تر این باشد که الگوی رفتاری افروغ معیار قرار گیرد و هشدار‌های او نسبت به اکنونیت و آینده جامعه ایرانی مورد توجه قرار بگیرد
وزیر کشور با صدور پیام تسلیت مرحوم عماد افروغ را از چهره های اندیشمند و جامعه شناسی متعهد خواند.
عباس عبدی نوشت: آقای افروغ هنگامی که وارد مجلس هفتم شد، با شور و شوقی وصف‌نشدنی و اعتقاد به انقلاب اسلامی و عدالت و آزادی بیان آغاز به کار کرد، ولی خیلی زود سرخورده و ناامید شد که با این مجموعه بتواند کاری کند؛ لذا هم او و هم همفکرانش متوجه شدند که با یکدیگر سر سازگاری ندارند، لذا فاصله گرفتند و حتی مدتی را در یک روستا عزلت گزید.
صادق زیباکلام یادداشتی را درباره عماد افروغ منتشر کرد.
زیباکلام نوشت: بعد از ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد درعمل مرحوم عماد افروغ انزوا را پیش گرفت، چون واقعا نمی‌توانست با سبک فکری اصول‌گرایان تندرو، جبهه پایداری و آقای احمدی‌نژاد و آن خط فکری، هیچ‌گونه قرابت فکری داشته باشد. می‌توان گفت ستاره بخت اقبال سیاسی و اجتماعی مرحوم عماد افروغ بعد از به قدرت رسیدن جبهه پایداری و اصول‌گرایان تندرو، رو به خاموشی رفت.
به گفته فرزند مرحوم افروغ، وی به دلیل عوارض ناشی از بیماری سرطان بامداد امروز در بیمارستان درگذشت و قرار است مراسم تشییع وی در روزهای آینده برگزار و در صحن مصطفی خمینی حرم مطهر امام (ره) به خاک سپرده شود.افروغ از نظریه پردازان سرشناس اصولگرا و مبدع نظریه نقد درون گفتمانی بود
عماد افروغ، تحلیلگر و جامعه‌شناس دارفانی را وداع گفت.
جامعه‌شناس سیاسی گفت: اگر خوشبینانه به پرونده نفوذی‌ها در جمهوری اسلامی ایران بنگریم، نفوذی‌ها از همان ابتدای پیروزی انقلاب در صفوف انقلابیون حضور داشتند و گاه در بالاترین سطوح مدیریتی نیز خود را به مصادر کار رساندند. با این حال، ماجرای نفوذ میان مدیران مسئله‌ای نیست که پایان یافته باشد.
عماد افروغ گفت: بدون اصلاحات ساختاری انقلاب می‌شود... من در این کشور مسئولیتی ندارم که بگویم با حجاب چه کار کنیم، اما اگر امر دائر شود و بگویند این خانم با حجاب است، اما عفت باطن ندارد و این خانم بی‌حجاب است، اما عفت باطن دارد، من می‌گویم ارجح آن خانمی است که عفت باطن دارد.
«رأی به محمود احمدی‌نژاد بزرگ‌ترین اشتباه زندگی من است. البته باز هم تأکید می‌کنم که آن رأی را باید در ظرف زمانی خودش نگاه کرد؛ یعنی اگر تجربه امروز را داشتم حتما به او رأی نمی‌دادم اما اگر بدون تجربه کنونی به آن روزها برگردم، طبیعی است باز هم به او رأی می‌دادم اما در مجموع بله، بزرگ‌ترین خطایم همان بود.»
عماد افروغ گفت که مهم‌ترین شاخصه‌ام از دوران نوجوانی تا کنون زیربار زور نرفتن بوده است. او در پاسخ به این پرسش که چرا در مجلس هشتم با وجود اصرارهای بسیارِ گروه‌های مختلف سیاسی نامزد انتخابات نشدی گفت سقف مصلحت هر روز پایین‌تر می‌آید و دارد گردنم را می‌شکند و من اهل حقیقتم نه مصلحت.
افروغ گفت: من در حوزه معنایی، هم اصولگرا هستم و هم اصلاح‌طلب، اما در عالم سیاست ایران نه اصولگرا و نه اصلاح‌طلب مرسومم. او از قطبی‌شدن سیاست در ایران گلایه داشت و می‌گفت جامعه ما طیفی و متکثر است و در چنین جامعه‌ای پذیرفته نیست که سیاستی قطبی و منحصر به اصلاح‌طلبی و اصولگرایی باشد. او حتی گفت که قطبی‌شدن سیاست از روز‌های اول انقلاب آغاز شد و همه گروه‌ها در به وجودآمدن چنین فضایی نقش داشتند.
عماد افروغ گفت: به شرط ثابت بودن مسائل، اتفاقاتی رخ نمی دهد اما مگر قرار است همه چیز ثابت بماند؟ اگر ثابت بماند یک پیش بینی می کنیم و اگر تغییر کند پیش بینی دیگری می کنیم. هنوز این اتفاقات رخ نداده بود که مصاحبه ای انجام دادم. گفتم اگر همه چیز ثابت بماند کشور به سمت انقلاب می رود. ولی انشالله که تغییراتی حاصل شود.
عماد افروغ جامعه شناس و استاد دانشگاه گفت: دروغ الا ماشاالله در مسئولان ما جاری و ساری است و مربوط به این دولت و آن هم نیست.
عماد افروغ جامعه شناس و استاد دانشگاه گفت: دروغ الا ماشاالله در مسئولان ما جاری و ساری است و مربوط به این دولت و آن هم نیست.
افروغ، استاد دانشگاه و جامعه شناس می گوید؛ ما از قانون اساسی دور شده‌ایم، بحث زمینه سازی برای اشتغال، بحث آموزش رایگان، فصل سوم قانون اساسی و اصل بیست و هفتم و ... در قانون اساسی آمده است که اقتصاد وسیله است.
عماد افروغ جامعه شناس و استاد دانشگاه گفت: در ضرورت اعتراض و نقد و در اصل توجیهی آن هیچ تردیدی نیست؛ به‌دلیل اینکه صاحبان قدرت فریب قدرت را می‌خورند و یک جابه‌جایی در خادم و مخدوم بودن اتفاق می‌افتد.
افروغ تاکید کرد: «باید چاره‌ای اندیشید که دیگر این کار تکرار نشود و در صورت تکرار، محرومیت‌های تعریف شده و ذیربط اعمال شود.»
رئیس اسبق کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: طبق پیگیری‌هایی که من کردم، گشت ارشاد با وضع کنونی آن، هیچ توجیه قانونی ندارد. مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی هیچ اشاره‌ای به این نوع گشت ارشاد نکرده و حتی مصوبه ۴۲۷ شورای فرهنگ عمومی که در این زمینه مورد اشاره قرار می‌گیرد، مورد تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار نگرفته است. این نحوه برخورد هیچ سنخیتی با امر به معروف و نهی از منکر ندارد، مواجهه باید خیلی مودبانه و دور از توهین باشد.
رئیس اسبق کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: طبق پیگیری‌هایی که من کردم، گشت ارشاد با وضع کنونی آن، هیچ توجیه قانونی ندارد. مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی هیچ اشاره‌ای به این نوع گشت ارشاد نکرده و حتی مصوبه ۴۲۷ شورای فرهنگ عمومی که در این زمینه مورد اشاره قرار می‌گیرد، مورد تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار نگرفته است. این نحوه برخورد هیچ سنخیتی با امر به معروف و نهی از منکر ندارد، مواجهه باید خیلی مودبانه و دور از توهین باشد.
قاضی‌زاده هاشمی افرود: تعهداتی در دولت قبل به فیفا داده شد و در ایمیل فدراسیون جهانی فوتبال هم آمده است که این مسیر تصویب از طریق قانونی یعنی پارلمان کشور باید صورت بگیرد تا یک اساسنامه قانونی داشته باشیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ