رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همه‌ ما طی سال‌های اخیر شاهد بوده ایم که ایالات متحده با اتخاذ رویکرد یک جانبه گرایانه، صلح و امنیت جهانی را خدشه دار کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر دفاع ونزوئلا در نشست امنتیی در مسکو تأکید کرد که واشنگتن بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت در آمریکای لاتین است.
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید پیش‌شرط واشنگتن برای حمایت از مذاکرات صلح بین اوکراین روسیه را اعلام کرد.
دبیر شورای امنیت روسیه با تأکید بر اینکه آمریکا و انگلیس در صف نخست علاقه‌مندان به تداوم درگیری در اوکراین هستند، از مانع‌تراشی آمریکا در مسیر صلح اوکراین و روسیه خبر داد.
سخنگوی فرماندهی بخش شرقی ارتش چین تاکید کرد، ارتش چین همواره در سطح هشدار بالا قرار دارد و تمامی اقدامات لازم را برای واکنش قاطع به تمامی تهدید‌ها و اقدامات تحریک آمیز خواهد داشت و قاطعانه از حق حاکمیت و امنیت و همچنین صلح و ثبات منطقه‌ای دفاع می‌کند.
مشاور امنیت ملی آمریکا و رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین در خصوص اجرای طرح صلح ارائه شده از سوی دولت کی‌یف گفتگو کردند.
وزیر دفاع آمریکا در نشستی امنیتی تأکید کرد جنگ و درگیری احتمالی در تنگه تایوان ویرانگر خواهد بود و در عین حال مدعی شد آمریکا خود را متعهد به برقراری صلح در منطقه می‌داند.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید که رئیس جمهور آمریکا در جریان بازدید از «پارک یادبود صلح هیروشیما»، سخنرانی و بیانیه رسمی ایراد نخواهد کرد.
معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح یمن بر آمادگی این نیروها برای بازگشت به میدان جنگ در صورت لزوم تاکید کرد.
یک مقام آمریکایی به شرط محفوظ ماندن هویتش روز دوشنبه و همزمان با آغاز مذاکرات گفت: «هدف ما حصول اطمینان از انجام مذاکرات میان وزرای خارجه دو طرف برای چند روز متوالی با هدف دست‌یابی به صلحی پایدار و عادلانه است.» تمرکز این مذاکرات فارغ از دستیابی به صلح، بر «دستیابی به تفاهمی برای عادی‌سازی روابط» میان دو کشور متمرکز است.
رییس‌جمهور آمریکا امروز با اتخاذ موضعی عوام‌فریبانه ادعا کرد که دستور اعمال تحریم‌ علیه کسانی‌که صلح و امنیت در سودان را به‌خطر می‌اندازند را صادر کرده است!
رییس‌جمهور آمریکا امروز با اتخاذ موضعی عوام‌فریبانه ادعا کرد که دستور اعمال تحریم‌ علیه کسانی‌که صلح و امنیت در سودان را به‌خطر می‌اندازند را صادر کرده است!
چینی‌ها سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در کشور‌های جنوب خلیج‌فارس دارند و همینطور بزرگترین مصرف‌کننده انرژی خلیج‌فارس و این منطقه هستند؛ در نتیجه امنیت و ثبات خاورمیانه برای آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و طبیعتا صلح در این منطقه برای آن‌ها بسیار مهم است. با توجه به همین مسئله نیز ممکن است بخواهند در موضوع صلح خاورمیانه و حل مناقشه اسرائیل و فلسطین نیز ورود کنند و دیپلماسی خود را در قبال این موضوع نیز مانند آمریکا و اروپا فعال کنند، چراکه هم روابط بسیار گسترده‌ای با تل‌آویو دارند و هم این گستردگی روابط با کشور‌های عرب خاورمیانه وجود دارد.
رهبران ناتو با چالش بازنگری در امنیت اروپا و کشیده شدن به جنگ بزرگتر با روسیه روبه‌رو خواهند بود. دو مسئولیت دفاع قاطعانه از صلح اروپا و اجتناب محتاطانه از تشدید تنش نظامی با روسیه لزوماً با یکدیگر سازگار نیستند. آمریکا و اروپا ممکن است خود را عمیقاً برای ایجاد یک نظم امنیتی جدید اروپایی، غیرآماده ببینند.
کاخ کرملین امروز آمریکا و اروپا را متهم کرد که به اوکراین حتی اجازه نمی‌ دهند به هر گونه گفتگوی صلحی فکر کند.
مقام بلند پایه امنیتی آمریکا بار دیگر بر صلح آمیز بودن فناوری هسته ای ایران اعتراف کرد.
سخنگوی وزارت خارجه چین در سخنانی تصریح کرد: نقش مخرب آمریکا برای صلح و ثبات جهانی نگران‌کننده است .
نماینده ویژه کره‌ جنوبی در امور صلح و امنیت شبه جزیره کره امروز به همراه همتایان خود از ژاپن و آمریکا به آزمایش موشکی اخیر کره‌شمالی واکنش نشان دادند.
یک عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن آمریکا و انگلیس و ائتلاف سعودی را مانع برقراری صلح در یمن دانست.
ائتلاف احزاب یمنی با عنوان «اللقاء المشترک» تاکید کرد که آمریکا مخالف صلح و ثبات در یمن است.
وزیر خارجه سوریه در دیدار با فرستاده ویژه سازمان ملل از تداوم اشغالگری آمریکا و ترکیه در بخش هایی از خاک سوریه انتقاد کرد و محکومیت تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به کشورش را خواستار شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد جزییات طرح صلح ایران در مناقشه اوکراین و روسیه گفت: ایران در این زمینه پیشنهادات اجرایی ارائه کرد که دارای طبقه بندی است. در مورد مجموعه اتمی که در روسیه وجود دارد و لزوم عدم تکرار حادثه چرنوبیل که مربوط به امنیت مردم است، ایران اعلام کرد؛ حاضر است تجربیات خود در مسائل هسته‌ای و ایجاد منطقه امن هسته‌ای را در اختیار روسیه قرار دهد و همکاری‌های تخصصی بین دو کشور در این خصوص انجام شود. پیشنهاد ایران ابعاد بسیار گسترده‌ای داشت، در پیشنهاد ایران حضور نیرو‌هایی در مرز دو کشور از طرف سازمان‌های بین المللی پیش بینی شده است، تعهداتی نیز برای اروپا، آمریکا، روسیه و اوکراین تعیین شده است.
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: تقویت حضور نظامی آمریکا در اطراف تایوان، ثبات منطقه را هدف قرار می دهد.
وزارت خارجه تایوان امروز شنبه از ایالات متحده به دلیل آنچه انجام اقدامات مشخص برای حفظ امنیت و صلح در تنگه تایوان و منطقه توصیف شد، قدردانی صمیمانه کرد.
نخست‌وزیر مجارستان در سخنانی تصریح کرد که صلح در اوکراین بدون مذاکرات روسیه و آمریکا غیرممکن است و اکنون غرب با خودش در جنگ است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ