سخنگوی فرماندهی بخش شرقی ارتش چین تاکید کرد، ارتش چین همواره در سطح هشدار بالا قرار دارد و تمامی اقدامات لازم را برای واکنش قاطع به تمامی تهدید‌ها و اقدامات تحریک آمیز خواهد داشت و قاطعانه از حق حاکمیت و امنیت و همچنین صلح و ثبات منطقه‌ای دفاع می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک هلیکوپتر تهاجمی کاموف Ka-۵۲ روسی (تمساح) در زاپروژیا این گونه با موشک RBS ۷۰ اهدایی سوئد به اوکراین منهدم و به تلی از خاکستر تبدیل شد:
آماده‌سازی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش برای یک تمرین تاکتیکی ۹۲ فروند هواپیمای جنگنده‌ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای حضور در یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فدایان حریم ولایت آماده شد.
حزب الله لبنان یک کوادکوپتر ارتش اسرائیل را در جنوب لبنان سالم به زمین نشاند./منبع: کاتافراکت
قبلا در حمله زاپروژیا کلیپی توسط روس ها منتشر شد که در آن هدف قرارگرفتن ادوات اوکراینی مشاهده می‌شد، اما به دلیل نبود پهپاد نظارتی، ما نمی‌توانستیم نتیجه پس از برخورد این نوع کوادکوپتر ها به ادوات زرهی را مشاهده کنیم. کلیپ بالا که متعلق به یک هفته گذشته می باشد، انهدام ادوات زرهی و توپخانه ای مختلف روسیه توسط کوادکوپتر های انتحاری مجهز به RPG اوکراین را نشان میدهد، از آنجایی که این کوادکوپتر ها پرتابه RPG را از زاویه بالا به هدف خود می‌کوبند، بدین شکل در اکثر مواقع نفوذ مناسب در زره داشته و باعث آتش سوزی یا در نهایت اَمورک شدن خودروی زرهی مذکور می‌شوند.
ویدئویی از مین ایستاده آلمانی دی ام 22 که در بسته های کمکی متعدد به اوکراین اهدا شد.
مقام‌های ارتش آمریکا مدعی شدند که یک ناو چینی در تنگه تایوان به ناوشکن آمریکایی نزدیک شد و «به شکل نا امنی» در فاصله ۱۳۷ متری آن قرار گرفته است. از سوی دیگر، چین بیان کرد که آمریکا عمداً در حال تحریک و برانگیختن تنش در این منطقه است.
امیر ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش از ارتباط تلفنی با استاد دوران دانشگاه خود، امیر معنوی شگفت زده شد.
فرمانده کل ارتش گفت: آمریکا هنوز به دنبال سلطه و هژمونی خودش است، ولی دوران تهدید برای کشور‌هایی مثل آمریکا گذشته است. سفر ناو گروه ارتش هم نشان داد که کشور‌ها خیلی به حرف آمریکایی‌ها گوش نمی‌کنند. ما در هر کجای جهان که لازم باشد حضور پیدا میکنیم و با تمام قدرت از منافع خودمان دفاع خواهیم کرد.
سی‌زِذ ۸۰۵ برن نیز تفنگ هجومی چند منظوره است که به حالت تمام اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک می‌تواند تیراندازی کند. این تفنگ از سال ۲۰۰۹ ساخته می‌شود و امروزه تنها ارتش جمهوری چک از این تفنگ استفاده می‌کند. این تفنگ به‌عنوان جانشینی برای نمونهٔ قدیمی تفنگ هجومی مدل ۵۸ معرفی شده‌است.
نیرو‌های ارتش جمهوری آذربایجان با استقرار در نوار مرزی ارمنستان، بار دیگر مسیر ارمنستان به مرکز قره‌باغ کوهستانی یعنی شهر استپاناکرت (خانکندی) را مسدود کردند.
تصاویری از لحظه برخورد هولناک یک موشک روسی به یک ساختمان مسکونی در اوکراین را ببینید.
جنگ با ایران جنگ ما نیست. ایران وطن ما است. اگر سربازان تالشی را بزور وادار به جنگ‌با ایران بکنند ما سلاح هایمان را به سمت کاخ ریاست جمهوری الهام علیف خواهیم گرفت
کاربرد اصلی این بالگرد برای جابجایی سربازان، ادوات توپخانه‌ای، سوخت، آب، موانع و سنگر و سایر تدارکات و تجهیزات مورد نیاز در میدان نبرد است.
نیرو‌های اوکراینی هنگام عقب راندن نیرو‌های روسی در منطقه دونتسک، پیاده نظام و خودرو‌های زرهی روسیه را در انفجار‌های بزرگ منفجر کردند. در این فیلم دراماتیک، تعدادی از اهداف روسی را می‌توان دید که در حال دود شدن هستند و خودرو‌های زرهی پس از اصابت موشک‌ها و حملات توپخانه اوکراینی در آتش می‌سوزند.
ارتش آمریکا اعلام کرد هفته گذشته یک جنگنده چینی در دریای چین جنوبی در فاصله ۳ متری هواپیمای نیروی هوایی آمریکا پرواز کرده و هواپیمای آمریکایی برای جلوگیری از برخورد با جنگنده مجبور شده مانور گریز انجام دهد.
شی جین پینگ رئیس جمهور چین که با لباس نظامی از مرکز فرماندهی عملیات مشترک در کمیته مرکزی نظامی حزب کمونیست بازدید می‌کرد خواستار تقویت توانمندی ارتش و آمادگی برای مبارزه شد. شی جین پینگ که با لباس نظامی از مرکز بازدید می‌کرد خواستار آن شد تا ارتش توانمندی خود را بر تحقق این هدف متمرکز کند و در پی پویایی در ماموریت‌های عصر جدید باشد.
سال گذشته جهان با دیدن صحنه‌های آشوب و بی‌نظمی در جریان فرار شهروندان افغانستان از طریق فرودگاه کابل پس از روی کار آمدن طالبان حیرت‌زده شد. حتی چند نفر از این عده به هواپیماهای ارتش آمریکا آویزان شدند و پس از بلند شدن هواپیما جان‌شان را از دست دادند. یاما بارز از بخش بی‌بی‌سی پشتو به دیدار خانواده یکی از کشته‌شدگان در حومه کابل رفته است. آنها خواهان برقراری عدالت‌ هستند و می‌گویند به راحتی می‌شد جلوی این سانحه را گرفت.
به دنبال درگیری‌های شدید دوشنبه شب، ۲۱ شهریور ماه، میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دولت ایروان از ادامه تلاش نظامیان آذربایجانی برای پیشروی به سمت خاک خود خبر داد. بر اساس ویدیو منتشر شده از سوی وزارت دفاع ارمنستان، نیروهای آذربایجانی در حال پیشروی در خاک این کشور هستند.
دریادار موسوی تاکید کرد که در این رزمایش، از پهپادهای انهدامی آرش استفاده ویژه‌ای شده و این پهپادها اهداف دریایی و زمینی خود را به صورت گسترده و با موفقیت منهدم کردند.
وزارت دفاع اوکراین گزارش داد که ارتش اوکراین با حمله توپخانه‌ای بسیار دقیق خود سیستم رادار ضد توپخانه Zoopark-۱ روسیه را در استان زاپوریژیا منهدم کرد. علاوه بر این سامانه، نیرو‌های اوکراینی چهار خودروی زرهی را نیز منهدم کردند. سامانه راداری اطلاعاتی Zoopark-۱ روسیه برای شناسایی مواضع آتش دشمن، سیستم‌های موشک پرتاب چندگانه، مواضع توپخانه و خمپاره، پرتابگر‌های موشک تاکتیکی و سامانه‌های پدافند هوایی و ... و همچنین محاسبه مسیر پرتابه‌ها و موشک‌ها در نظر گرفته شده است.
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: تیم اسکورت نیروی دریایی ارتش تحت فرماندهی ناوشکن جماران در محدوده دریای سرخ پس از درخواست کمک از سوی کشتی ایرانی با قایق‌های مهاجم درگیر و آن‌ها را متواری کردند.
ارتش تایوان در واکنش به رزمایش‌های چین، دست به انجام رزمایش دفاع در برابر حمله زد.
پس از سفر جنجالی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، خبرگزاری فرانسه امروز گزارش کرد که ارتش چین پرتابه‌هایی را به تنگه تایوان پرتاب کرد.
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، در حاشیه بازدید از منطقه اودسا برای نظارت بر صادرات غلات، از نیرو‌های نظامی مجروح در بیمارستان اودسا عیادت کرد. زلنسکی با سربازان مجروح صحبت کرد و با آن‌ها سلفی گرفت. یکی از نظامیان خارجی نیرو‌های مسلح اوکراین به زبان انگلیسی به زلنسکی توضیح داد که چگونه با سربازان روسی در رودخانه جنگید. این اولین بار است که رئیس جمهور اوکراین در انظار عمومی با یک نظامی خارجی ارتش اوکراین صحبت می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ