دبیر شورای امنیت روسیه با تأکید بر اینکه آمریکا و انگلیس در صف نخست علاقه‌مندان به تداوم درگیری در اوکراین هستند، از مانع‌تراشی آمریکا در مسیر صلح اوکراین و روسیه خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله اوکراین به نفتکش روسی در تنگه «کرچ» را به شدت محکوم می‌کنیم.
وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین اعلام کرد: از زمان آغاز ضدحمله در ژوئن- ژوئیه تا کنون، کی‌یف بیش از ۴۳ هزار پرسنل نظامی خود را از دست داده است.
رئیس جمهور روسیه می‌گوید که مسکو برخلاف غرب که تنها به منافع خودش فکر می‌کند، آماده بررسی راهکارهای دستیابی به راه‌حل صلح‌آمیز برای اوضاع اوکراین است.
نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا می‌گوید که رئیس جمهور کنونی این کشور در حال آماده‌سازی ارتش آمریکا برای جنگ با روسیه در خاک اوکراین است.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: در سال گذشته میلادی (2022) مسکو آماده صلح با کی‌یف بود، اما مداخلات واشنگتن و اروپا مانع از تحقق آن شد.
دیپلمات ارشد روسیه در سازمان ملل متحد می‌گوید که ضدحملات اوکراین علیه مسکو «خودکشی» است.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز اعلام کرد: مسکو آماده تماس درباره وضعیت اوکراین است، البته اثربخشی این تماس ها مهم هستند.
یک نشریه امنیتی آمریکایی در تحلیلی از دورنمای جنگ اوکراین به مقامات کی‌یف توصیه کرد که به دور از بلندپروازی‌های غیرواقع بینانه آماده پذیرش صلح با مسکو با نقشه جدید باشند.
نشریه واشنگتن‌پست مدعی شد که انگلیس آماده است تا موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کند.
نشریه واشنگتن‌پست مدعی شد که انگلیس آماده است تا موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کند.
سخنگوی دولت روسیه می‌گوید مسکو از طرح فرانسه برای پایان‌دان به جنگ اوکراین اطلاعی ندارد، اما در این زمینه آماده شنیدن هر طرح و نظری است.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در سخانی تصریح کرد: پیش‌نویس قطعنامه غرب در مجمع عمومی سازمان ملل ضدروسی است؛ آن ها اوکراین را برای جنگ چند ساله با مسکو آماده‌ می کنند.
از زمان حمله روسیه به اوکراین، ترس از رویارویی هسته‌ای افزایش یافته است. پوتین حجم و قدرت زرادخانه مسکو را به جهان یادآوری کرد و گفت که آماده است از همه ابزار‌های لازم برای دفاع از "تمامیت ارضی" روسیه استفاده کند.
فرمانده ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی می‌گوید که اوکراین نقشی که غرب برایش تعیین کرده را به عنوان پایگاه آماد و تخلیه ضدروسی ایفا کرده و به «دژکوب» آمریکا علیه مسکو بدل شده است.
مقامات ارشد اوکراینی با کمک اطلاعات غربی، ماهواره‌های تجاری و شبکه‌ای از پارتیزان‌ها که برای تضعیف اشغال روسیه تلاش می‌کنند، گفتند که «مقاصد فوری مسکو» در کانون توجه آن‌ها قرار گرفته است. روس‌ها در حال جمع‌آوری ده‌ها‌هزار سرباز (از جمله سربازان وظیفه از بسیج توده‌ای در پاییز گذشته) درست خارج از برد موشک‌های دقیق ساخت آمریکا هستند. شرایط نشان می‌دهد که روس‌ها می‌توانند برای محاصره نیرو‌های اوکراینی در سراسر مناطق دونتسک و لوهانسک آماده شوند.
وزیر خارجه روسیه می‌گوید که غرب برای حل مساله اوکراین تاکنون پیشنهاد جدی مطرح نکرده و لفاظی آنها درباره آماده بودن برای مذاکره و آماده «نبودن» مسکو، منشاء شیطانی دارد.
کاخ کرملین در واکنش به ادعای کاخ سفید درباره آمادگی واشنگتن برای مذاکره با مسکو بر سر حل و فصل بحران اوکراین، اعلام کرد که روسیه آماده مذاکره است اما غرب باید درخواست‌های مسکو را بپذیرد.
رئیس شبه‌جزیره کریمه ادعای کی‌یف درباره حضور متخصصان پهپادی ایران در جریان حمله اوکراین به این شبه‌جزیره را «داستان خیالی» توصیف کرد.
وزیر دفاع انگلیس در گفتگوی تلفنی با همتای روس خود از آمادگی لندن برای کمک به روسیه و اوکراین جهت دستیابی به آتش بس خبر داد.
به گفته سخنگوی کاخ کرملین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود، گفته است که مسکو همچنان برای مذاکره با اوکراین آماده است.
کی‌یف و مسکو در اوایل جنگ و در زمانی که نظامیان روس کی‌یف را محاصره کرده بودند مذاکراتی را با میانجیگیری ترکیه انجام دادند. گرچه این مذاکرات به عقب نشینی نیرو‌های روس از پایتخت اوکراین منجر شد، اما نتوانست به جنگ پایان دهد و جنگ کماکان در شرق این کشور، تاکنون ادامه دارد.
وزیر امور خارجه گفت: هدف اصلی از سفر به مسکو تلاش برای حل بحران اوکراین بر اساس درخواست به عمل آمده از جمهوری اسلامی ایران است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: غرب در حال برنامه‌ریزی برای ساخت داستانی است که در آن ادعا می شود روسیه آماده خرابکاری علیه یکی از کشتی‌های حامل غلات اوکراین است.
یک کارشناس مسائل دفاعی روسیه مدعی شدند که پیونگ‌یانگ به مسکو پیشنهاد داده ۱۰۰ هزار داوطلب را به اوکراین خواهد فرستاد تا در کنار ارتش روسیه علیه فاشیست‌های اوکراینی مبارزه کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ