وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن استقبال از فعال شدن اینترنت ماهواره ای در کشور گفت: استقبال از اینترنت ماهواره ای مشروط به رعایت قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
گسترش اینترنت ماهواره‌ای ضمن ایجاد تحول در ارائه خدمات اینترنتی، نگرانی‌هایی را نیز در مورد نقض حاکمیت ملی کشورها به وجود آورده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خصوص آخرین مصوبه اتحادیه جهانی مخابرات مبنی بر ورود اینترنت ماهواره‌ای به ایران گفت: همچون گذشته از ارائه دهندگان خدمات اینترنت ماهواره‌ای برای فعالیت در جمهوری اسلامی ایران به خصوص فعالیت در مناطق روستایی استقبال می‌کنیم.
اینترنت ماهواره ای با رایزنی وزارت ارتباطات و مصوبه اتحادیه جهانی مخابرات به صورت قانونی به ایران می آید.
اینترنت ماهواره ای با رایزنی وزارت ارتباطات و مصوبه اتحادیه جهانی مخابرات به صورت قانونی به ایران می آید.
وزارت ارتباطات عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد طرح توسعه فیبر نوری پیچیده، پرهزینه و زمان‌بر بوده و به‌همین دلیل دولت این کشور قصد دارد اینترنت ماهواره‌ای را در عراق راه‌اندازی کند.
دولت ترکیه پیشنهاد ایلان ماسک برای ارسال سرویس اینترنت ماهواره ای به این  کشور پس از وقوع سهمگین ترین زلزله طی چند دهه اخیر در این کشور را رد کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن استقبال از فعال شدن اینترنت ماهواره ای در کشور گفت: استقبال از اینترنت ماهواره ای مشروط به رعایت قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است.
زارع‌پور در رابطه با خطر ورشکستگی اپراتور‌ها در راستای فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای عنوان کرد: تعداد مشترکین و کاربران اینترنت ماهواره‌ای در تمام دنیا، یک درصد کل کاربران اینترنت هم نمی‌شود و این اینترنت برای شرایط ویژه و خاص است.
وزیر اطلاعات و فناوری اطلاعات ضمن استقبال از فعال شدن اینترنت ماهواره ای در کشور گفت: استقبال از اینترنت ماهواره ای مشروط به رعایت قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است.
رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی ارتباطی و لوازم جانبی تهران با استناد به گفته‌های یک مقام مسئول، دیش‌های اینترنت ماهواره‌ای استارلینک فعال در ایران را ۸۰۰ عدد اعلام نمود و خاطرنشان کرد که به‌علت قاچاق این تجهیزات، این رقم مدام بالاتر رفته و امکان استفاده از آن روز به روز راحت‌تر خواهد شد!
گروهی که وال استریت ژورنال موفق به گفتگو با آن‌ها شده می‌گویند تا کنون ۴۰ دستگاه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را با موفقیت وارد ایران کرده، و در حال حاضر ۴۰ دستگاه دیگر را هم برای ارسال به این کشور در دست تهیه و آماده‌سازی دارد.
نشست بررسی راهکارهای سیاست گذارانه و قانون گذارانه در خصوص مواجهه جمهوری اسلامی ایران با فناوری اینترنت ماهواره ای، در مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد.
روسیه در پنجمین عملیات پرتاب فضایی خود طی دو هفته اخیر چند ماهواره ارتباطی را به مدار زمین فرستاد تا بتواند در آینده نزدیک اینترنت ماهواره ای اختصاصی خود را راه‌اندازی کند.
کمتر اتفاق علمی بزرگی در دنیاست که رخ دهد اما یک نخبه ایرانی در مهاجرت بخشی از این پروژه های بزرگ علمی نباشد. از پروسه ساخت واکسن کرونا تا پروژه ساخت اینترنت ماهواره ای استارلینک.
اینترنت ماهواره‌ای استارلینک با هدف فراهم کردن ارتباط ماهواره‌ای به مناطق دورافتاده راه‌اندازی شده و طرحی جاه‌طلبانه از اسپیس ایکس برای راه‌اندازی مجموعه‌ای از ماهواره‌ها است.
چندی پیش ایلان ماسک خبر داد که می‌تواند سرویس اینترنت ماهواره‌ای‌اش را در ایران راه‌اندازی کند. اما آیا این سرویس پیش از این موفق بوده و اصلا می‌تواند در کشور ما فعالیت کند؟
با این وجود، بدون هر سه مورد ضروری یعنی ترمینال ها، دسترسی به شبکه ماهواره‌ای و ایستگاه زمینی طرح این ادعا که استارلینک در ایران «فعال شده است» اساسا بی‌معنی می‌باشد.
نورنیوز در گزارشی تلاش آمریکا برای فعالسازی اینترنت ماهواره ای استارلینک را فعالیتی غیر قانونی و دخالت در امور داخلی ایران دانست.
سایت رسمی استارلینک در چندین ISP ایرانی فیلتر شده است.
عیسی زارع پور گفت: اگر بخواهند خدمات به ایران بدهند باید ضوابط کشورمان را رعایت کنند. بعید میدانم به این زودی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران فعال شود.
خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که صاردات «برخی تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای» به ایران بلامانع است.
دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به تجهیزات خاصی نیاز دارد که هر مشترک باید علاوه بر خرید آنها، اشتراک ماهانه‌ای را هم برای استفاده از خدمات بپردازد.
ایلان ماسک، مالک شرکت استارلینک، روز سه‌شنبه گفت که برای معافیت از تحریم‌های ایران و راه‌اندازی اینترنت استارلینک ایران اقدام خواهد کرد. استارلینک تنها فرستنده اینترنت ماهواره‌ای جهان است.
ایلان ماسک سرویس استارلینک را مورد آزمایش قرار داد که برهمین اساس هزاران ماهواره در جو زمین قرار می‌گیرند. این شرکت هوافضا اولین دسته از ماهواره‌های استارلینک را در ماه می‌سال ۲۰۱۹ وارد مدار کرد. تاکنون بیش از سه هزار ماهواره برای پوشش اینترنت توسط استارلینک به فضا فرستاده شده و مجوز پرتاب ۱۲ هزار ماهواره را از کمیسیون ارتباطات فدرال گرفته اند و در نهایت قرار است با ۴۲ هزار ماهواره تمام نقاط کره زمین به اینترنت متصل شوند و به گفته ایلان ماسک این اتفاق حداکثر تا ۱۸ ماه دیگر رقم خواهد خورد!

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ