اینترنت ماهواره ای با رایزنی وزارت ارتباطات و مصوبه اتحادیه جهانی مخابرات به صورت قانونی به ایران می آید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
موسسه ccs پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۷ بازار تلفن‌های همراه دارای قابلیت پیام رسانی ماهواره ای، نزدیک به ۱۸ میلیارد دلار درآمد داشته باشند و به بیش از ۴.۸ میلیارد نفر در سراسر جهان خدمات ارائه کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از ورود ارائه دهندگان خدمات اینترنت ماهواره ای به ویژه استارلینک به کشور مشروط به رعایت قواعد سرزمینی استقبال می کنیم.
اینترنت ماهواره ای با رایزنی وزارت ارتباطات و مصوبه اتحادیه جهانی مخابرات به صورت قانونی به ایران می آید.
روزنامه یومیوری در گزارشی به نقل از یک منبع ناشناس دولتی اعلام کرد ارتش ژاپن مشغول آزمایش سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک متعلق به شرکت اسپیس ایکس است.
مک‌دوول می‌گوید سه ماهواره استارلینک V۲ Mini برای استقرار در مدار عملیاتی خود ارتفاعشان را افزایش داده بودند، اما یک ماهواره از مدار خارج شده است. افراد دیگری هم حرکت ماهواره‌های اسپیس‌ایکس را دنبال می‌کنند. برای مثال اکانت غیررسمی Starlink Insider در توییتر هم می‌گوید ماهواره ۳۰۰۶۲ از مدار سقوط کرده است.
چین مشغول انجام آمادگی های لازم برای پرتاب نخستین  محموله ماهواره های اینترنتی خود به مدار زمین است.
اسپیس ایکس در نظر دارد تا با همکاری تی-موبایل، آزمایش سرویس ارتباط مستقیم ماهواره با شبکه‌های سلولی (Sat-to-Cell) را در دنباله سال جاری میلادی آغاز کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات زمان پرتاب ماهواره ظفر را سه ماه اول سال آینده اعلام کرد و گفت: درباره اینترنت ماهواره ای در حال مذاکره هستیم.
دولت ترکیه پیشنهاد ایلان ماسک برای ارسال سرویس اینترنت ماهواره ای به این  کشور پس از وقوع سهمگین ترین زلزله طی چند دهه اخیر در این کشور را رد کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن استقبال از فعال شدن اینترنت ماهواره ای در کشور گفت: استقبال از اینترنت ماهواره ای مشروط به رعایت قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن استقبال از فعال شدن اینترنت ماهواره ای در کشور گفت: استقبال از اینترنت ماهواره ای مشروط به رعایت قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است.
وزیر اطلاعات و فناوری اطلاعات ضمن استقبال از فعال شدن اینترنت ماهواره ای در کشور گفت: استقبال از اینترنت ماهواره ای مشروط به رعایت قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است.
وزیر ارتباطات از ابلاغ قوانین سرزمینی به اپراتورهای استارلینک و وان وب خبر داد و گفت: از فعالیت اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی ماهواره‌ای در کشور به شرط رعایت قوانین استقبال می‌کنیم.
وزیر ارتباطات از ابلاغ قوانین کشور به اپراتورهای استارلینک و وان وب خبر داد و گفت: از فعالیت اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی ماهواره‌ای در کشور به شرط رعایت قوانین استقبال می‌کنیم.
هیاهو در صنعت ماهواره ادامه دارد. در بخش تلفن‌های ماهواره‌ای تحرکاتی مشاهده شده، شرکت‌هایی مثل ای. اس. تی اسپیس موبایل و اسپیس اکس با پروژه استارلینک با پرتاب‌های تجاری خود در این زمینه پیشرفت‌هایی داشته‌اند. اما تیم فارار تحلیل گر موسسه تی. ام. اف باور دارد شرکت‌هایی که به دنبال اتصال تلفن به ماهواره هستند با موانعی زیادی روبه‌رو هستند، چه از نظر مقرراتی و چه از نظر مالی.
مهندسان دانشگاه MIT رکورد جدیدی برای انتقال داده بین ماهواره و زمین ثبت کردند.
نشست بررسی راهکارهای سیاست گذارانه و قانون گذارانه در خصوص مواجهه جمهوری اسلامی ایران با فناوری اینترنت ماهواره ای، در مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد.
روسیه در پنجمین عملیات پرتاب فضایی خود طی دو هفته اخیر چند ماهواره ارتباطی را به مدار زمین فرستاد تا بتواند در آینده نزدیک اینترنت ماهواره ای اختصاصی خود را راه‌اندازی کند.
روسیه ۴ ماهواره به مدار زمین فرستاده است. این پنحمین عملیات پرتاب فضایی این کشور در بازه دو هفته اخیر است. یکی از این محموله ها نمونه اولیه ماهواره ای ارتباطاتی برای فراهم کردن اینترنت است.
شرکت وان وب فرایند تکمیل خوشه اینترنت ماهواره ای خود را از سر گرفته است. در ساعت ۱۲:۰۷ دقیقه بامداد امروز، ۳۶ ماهواره اینترنت وان وب همراه یک موشک GSL Mark III به فضا پرتاب شد.
کمتر اتفاق علمی بزرگی در دنیاست که رخ دهد اما یک نخبه ایرانی در مهاجرت بخشی از این پروژه های بزرگ علمی نباشد. از پروسه ساخت واکسن کرونا تا پروژه ساخت اینترنت ماهواره ای استارلینک.
وزارت دفاع آمریکا در حال بررسی پرداخت هزینه خدمات اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس در اوکراین است.
نورنیوز در گزارشی تلاش آمریکا برای فعالسازی اینترنت ماهواره ای استارلینک را فعالیتی غیر قانونی و دخالت در امور داخلی ایران دانست.
ایلان ماسک سرویس استارلینک را مورد آزمایش قرار داد که برهمین اساس هزاران ماهواره در جو زمین قرار می‌گیرند. این شرکت هوافضا اولین دسته از ماهواره‌های استارلینک را در ماه می‌سال ۲۰۱۹ وارد مدار کرد. تاکنون بیش از سه هزار ماهواره برای پوشش اینترنت توسط استارلینک به فضا فرستاده شده و مجوز پرتاب ۱۲ هزار ماهواره را از کمیسیون ارتباطات فدرال گرفته اند و در نهایت قرار است با ۴۲ هزار ماهواره تمام نقاط کره زمین به اینترنت متصل شوند و به گفته ایلان ماسک این اتفاق حداکثر تا ۱۸ ماه دیگر رقم خواهد خورد!

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ