ایلان ماسک سرویس استارلینک را مورد آزمایش قرار داد که برهمین اساس هزاران ماهواره در جو زمین قرار می‌گیرند. این شرکت هوافضا اولین دسته از ماهواره‌های استارلینک را در ماه می‌سال ۲۰۱۹ وارد مدار کرد. تاکنون بیش از سه هزار ماهواره برای پوشش اینترنت توسط استارلینک به فضا فرستاده شده و مجوز پرتاب ۱۲ هزار ماهواره را از کمیسیون ارتباطات فدرال گرفته اند و در نهایت قرار است با ۴۲ هزار ماهواره تمام نقاط کره زمین به اینترنت متصل شوند و به گفته ایلان ماسک این اتفاق حداکثر تا ۱۸ ماه دیگر رقم خواهد خورد!
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
موسسه ccs پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۷ بازار تلفن‌های همراه دارای قابلیت پیام رسانی ماهواره ای، نزدیک به ۱۸ میلیارد دلار درآمد داشته باشند و به بیش از ۴.۸ میلیارد نفر در سراسر جهان خدمات ارائه کنند.
وزیر ارتباطات گفت: ما شبانه روزی در تلاش هستیم تا برای طرح فیبر نوری که طرحی راهبردی است اقدام کنیم زیرا بر اساس آن سرعت اینترنت تا ۱۰۰۰ مگا بیت بر ثانیه افزایش می‌یابد.
شرکت T&AT طیف رادیویی را به AST SpaceMobile اجاره می‌دهد تا بتواند اینترنت ماهواره‌ای را بدون هیچ گونه تغییری در تلفن همراه مشتریان، برای آن‌ها ارسال کند.
وزیر ارتباطات گفت: منابع لازم برای توسعه پروژه فیبر نوری توسط دولت تامین می شود و براساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی تا سال ۱۴۰۴ باید ۸۰درصد خانوارها به اینترنت با سرعت ۲۵ مگابیت متصل شوند.
وزیر ارتباطات گفت: منابع لازم برای توسعه پروژه فیبر نوری توسط دولت تامین می شود و براساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی تا سال ۱۴۰۴ باید ۸۰درصد خانوارها به اینترنت با سرعت ۲۵ مگابیت متصل شوند.
سابقه چند دهه اخیر نشان می‌دهد که تلاش مسئولان دولت‌های مختلف به بهانه‌های متفاوت در نهایت محدود کردن ارتباطات بین مردم و ارتباط آن‌ها با دنیای بیرون بوده و هرچند کمیت و کیفیت این ارتباط در گذر زمان به‌روزتر شده، اما از ممنوعیت دستگاه پخش ویدئو و ماهواره گرفته تا اعمال محدودیت در اعطای اینترنت پرسرعت خانگی و بعد هم چند موج فیلترینگ، اثبات می‌کند که حد مطلوب ارتباط مجازی و جهانی برای مسئولان کشور، چیزی تقلیل‌یافته‌تر از آن میزانی است که مردم مطالبه می‌کنند و به آن نیاز دارند.
کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) در حال تنظیم قانونی است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد خدمات اتصال ماهواره‌ای را مستقیماً به گوشی‌های موبایل ارائه کنند.
اسپیس ایکس در نظر دارد تا با همکاری تی-موبایل، آزمایش سرویس ارتباط مستقیم ماهواره با شبکه‌های سلولی (Sat-to-Cell) را در دنباله سال جاری میلادی آغاز کند.
معاون حقوقی وزارت علوم در نامه ای از روسای دانشگاه ها و پژوهشگاه ها خواست لیست اعضای هیئت علمی خود را برای دسترسی به اینترنت باز به این معاونت ارسال کنند.
در وضعیتی که وزیر ارتباطات از افزایش تعداد کاربران پیام‌رسان‌های بومی و شبکه‌های داخلی و همچنین مناسب بودن سرعت اینترنت خبر می‌دهد، مدیران اپراتور‌های مختلف کشور با اشاره به ضرر‌های چند صد میلیاردی خود، وضعیت فعلی این شرکت‌ها را بحرانی و نیازمند مساعدت می‌دانند.
اگر پیش از وجود ماهواره و اینترنت، این امکان وجود داشت که رسانه‌های داخلی را کنترل کرد تا حرف و خبری که مطابق میل قانون‌گذاران نیست نگویند و ننویسند، اکنون امکان اجرای این‌گونه محدودیت‌ها برای رسانه‌های فرامرزی که در دسترس مردم هستند، وجود ندارد.
گروهی که وال استریت ژورنال موفق به گفتگو با آن‌ها شده می‌گویند تا کنون ۴۰ دستگاه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را با موفقیت وارد ایران کرده، و در حال حاضر ۴۰ دستگاه دیگر را هم برای ارسال به این کشور در دست تهیه و آماده‌سازی دارد.
اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۰ سرویس خود را برای عموم باز و در سال ۲۰۲۱ شروع به دریافت سفارشات کرد. از آن زمان تا به امروز، اسپیس ایکس با استفاده از راکت فالکون ۹ در حال افزایش تعداد ماهواره‌هایش در اطراف زمین بوده است و حالا ۳۰۰۰ ماهواره فعال دارد.
بازیکنان آرژانتین پیروزی برابر فرانسه در فینال جام جهانی قطر را در شبکه‌های اجتماعی خود جشن گرفتند.
استارلینک سرویس اینترنت مبتنی بر ماهواره‌ای است که توسط اسپیس ایکس توسعه پیدا کرده و هدف آن ارائه دسترسی به اینترنت پرسرعت در مناطق دورافتاده و محروم است. تا سپتامبر ۲۰۲۲، این صورت فلکی از بیش از ۳۰۰۰ ماهواره تشکیل شده است که در مجموع نزدیک به ۱۲ هزار ماهواره در آن مستقر خواهد شد.
در حال حاضر، شرکت فضایی متعلق به ایلان ماسک، 3500 ماهواره استارلینک نسل اول را به فضا پرتاب کرده و مجوز FCC را برای پرتاب 7500 ماهواره نسل دوم دیگر تا قبل از پایان این دهه دریافت کرده است.
با افزایش بدهی اوکراین به شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت استارلینک، تا کنون ۱۳۰۰ پایانه استارلینک در این کشور قطع شده و در صورت قطع کلی، ممکن است جنگ به شکل دیگری پیش برود.
روسیه در پنجمین عملیات پرتاب فضایی خود طی دو هفته اخیر چند ماهواره ارتباطی را به مدار زمین فرستاد تا بتواند در آینده نزدیک اینترنت ماهواره ای اختصاصی خود را راه‌اندازی کند.
کمتر اتفاق علمی بزرگی در دنیاست که رخ دهد اما یک نخبه ایرانی در مهاجرت بخشی از این پروژه های بزرگ علمی نباشد. از پروسه ساخت واکسن کرونا تا پروژه ساخت اینترنت ماهواره ای استارلینک.
وزیر میراث فرهنگی گفت: اینترنت آمده که انقلاب اسلامی را نجات دهد و من برخلاف کسانیکه فضای مجازی را تهدید می‌دانند معتقدم بزرگترین فرصت فضای مجازی است.
به گفته وزیر کشور تا پایان‌یافتن اغتشاشات محدودیت‌های اینترنتی ادامه دارد. هرگاه دستگاه امنیتی و اطلاعاتی مطمئن شود که دیگر چنین موضوعیتی نیست این محدودیت‌ها برداشته می‌شود.
براساس اعلام شرکت سازنده، سیستم اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس قادر است سرعت اینترنت ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه را به صورت تئوری به هر نقطه از کره زمین برساند. تلفن‌های همراه در مناطق دورافتاده تا سال آینده به ماهواره‌های اسپیس ایکس متصل می‌شوند.
وزیر ارتباطات گفت: در ایام اربعین حسینی مسیر نجف تا کربلا با تجهیزات فیبرنوری فیبرکشی میشود و در ایستگاه‌های مختلف از طریق وای‌فای اینترنت پرسرعت و رایگان در اختیار زوار قرار میگیرد.
زارع‌پور خاطرنشان کرد: برای تحقق کامل این طرح ملی، همه دستگاه‌های مرتبط باید پای کار بیایند. وزارت ارتباطات هم به عنوان متولی موضوع، هماهنگ‌کننده بین سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط، استانداران و فرمانداران در سراسر کشور خواهد بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ