اختیارات جدید به روسای دانشگاه‌ها داده شد که ماهیت رابطه مدیریت دانشگاه و دانشجویان و اساتید را تغییر می‌دهد و آن را از فضای علمی و آکادمیک به محیطی امنیتی ـ پادگانی تبدیل می‌کند. بازبینی آیین‌نامه انضباطی دانشجویان فضای کلی را تغییر و امکانات دانشجویان را در دفاع از خود کاهش داده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
انتشار تصاویری از شستن دیگ‌ها و قابلمه‌ها و قصابی جلوی سردر دانشگاه تهران حسابی در فضای مجازی جنجال‌ساز شد.
راهپیمایی عید غدیر با شکوه قابل توجهی در تهران برگزار شد. تصویری از پخت غذای نذری برای شرکت کنندگان در این جشن در مقابل دانشگاه تهران بین کاربران فضای مجازی وایرال شده است.
روابط عمومی دانشگاه علامه‌طباطبائی درباره ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی اطلاعیه‌ای صادر کرد.
طبق روایت دانشجو‌ها از حدود ۹ صبح با حضور گارد ویژه فضای اطراف این دانشگاه امنیتی شده و با وجود اینکه گارد ویژه با دانشجو‌ها برخوردی نداشته، اما افراد لباس شخصی برای برخورد با دانشجو‌ها اقدام کردند. حتی طبق اظهار برخی دانشجوها، با والدین برخی دانشجو‌هایی که در داخل دانشگاه تحصن کردند، تماس گرفته شده تا فرزندشان هرچه زودتر از دانشگاه بیرون بیاید.
این گفته خانم جمیله علم‌الهدی همسر آقای سید ابراهیم رییسی در گفت‌وگو با تلویزیون ونزوئلا در جریان سفر جاری به سه کشور آمریکای لاتین بسیار مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته و از جمله یادآور شده‌اند دانشگاه شهید بهشتی (دانشگاه ملی ایران) در سال ۱۳۳۸ پایه گذاری شده حال آن که ایالات متحده ۲۴۷ سال قبل به استقلال رسیده است و ۶۴ طبعا از ۲۴۷ کمتر است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت سیزدهم ۴۲ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی هزینه کرد که نشان‌دهنده اهمیتی است که برای آموزش و پرورش قائل است گفت: هرچند رتبه‌بندی اشکالاتی در آیین‌نامه و اجرا داشت، اما در حال حل آن هستیم.
مرتضی افقه، عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران در پاسخ به این سئوال که آیا می‌توان امیدوار بود برنامه هفتم توسعه سرنوشتی متفاوت از سایر برنامه‌ها داشته باشد؟ گفت: متاسفانه ما در شرایطی به سر می‌بریم که پیش‌بینی وضعیت اقتصادی در شش ماه آینده برای اهل فن و فعالان اقتصادی غیرممکن شده است، چطور در این فضا می‌توان امید داشت برنامه هفتم توسعه سرنوشتی متفاوت از دیگر برنامه‌ها داشته باشد؟
دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه فردوسی گفت: در حال حاضر شرایط را به گونه‌ای می‌بینم که می‌توان آن را فضای جنگ نامید. گاهی در جنگ، افراد مجبور به انجام عملی می‌شوند که شاید دوست نداشته باشند.
اولین همایش ملی منتقدانه با موضوع «رویکردهای انتقادی به فرصت‌ها و چالش‌های ارتباطات شبکه‌ای در فضای مجازی» به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.
وحید سعادت‌طلب بعد از انتقاداتی که در توئیتر و فضای مجازی به او شد، صفحات اینستاگرام و توئیتر خود را غیرفعال کرده است. نام آیدی اینستاگرام او هم‌نام با اسم روستایی است که وحید در آن به‌دنیا آمده؛ دوتوولی. این روستا از توابع بخش ریز شهرستان جم در بوشهر است و طبق آخرین سرشماری ۴خانوار جمعیت دارد. وحید در پروفایل خود در سایت دانشگاه استکهلم اینطور نوشته است:
عضو شورای عالی فضای مجازی به زمزمه ها درباره تغییر دبیر شورای عالی فضای مجازی، انتخاب وی در این سمت و رفتن از دانشگاه صنعتی شریف واکنش نشان داد.
در مناظره مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف با عنوان «عنوان اعتراض دارم ۲» مطرح شد که «می‌توان با انجام اصلاحاتی در ساختار، فضا را برای بیان و پذیرش اعتراض آماده کرد.»
بر اساس اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی، استاد از دانشجو می‌خواهد که نام یک فرد را در مقاله‌اش ثبت کند، اما دانشجو زیربار نمی‌رود و در اعتراض به این تصمیم استاد، اقدام به خودکشی می‌کند.
مشهد ـ اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با صدور بیانیه ای در واکنش به اغتشاشات و حوادث اخیر حل مشکلات معیشتی مردم و نیز مدیریت عالمانه فضای مجازی را خواستار شدند.
رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی درخصوص ایجاد فضای اعتراض و گفتگو برای دانشجویان در محیط دانشگاه اظهار کرد: این دانشگاه از جمله دانشگاه‌هایی است که بیشترین فضا را برای اعتراض دانشجویان فراهم کرده است. سند ما هم روزی است که آقای علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت به دانشگاه ما دعوت شدند. بهترین سالن آمفی تئاتر دانشگاه را برای این نشست انتخاب کردیم و تلاش کردیم حسن نیت خود را نشان دهیم. به تمامی دانشجویان از جمله دانشجویان همسو و غیر همسو با جریانات اخیر نیز اعلام کردیم که در نشست حضور پیدا کنند.
سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه محیط عقلانی و به دور از رفتار خارج از شئون است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی زمینه بروز عقائد و نظرات در فضای مناسب را ایجاد کرده است.
شورای انضباطی با تاکید مجدد بر استقلال دانشگاه در رسیدگی به تخلفات دانشجویان، اعلام کرد از همه ظرفیت‌های خود همچون تذکر، مشاوره و تنبیهات انضباطی برای ایجاد فضای مناسب آموزش، پژوهش و زیست دانشجویی مطلوب در دانشگاه استفاده خواهد کرد.
غلامرضا ظریفیان گفت: در بخشی از دانشجویان با توجه به تغییرات و تحولات اجتماعی و فضای مجازی، ذائقه‌هایی ایجاد شده و معتقدند باید نوع سبک زندگی و پوشش متفاوتی داشته باشند. طبیعی است که بخشی دیگر به این اعتقاد ندارند و این دوگانگی چالش ایجاد می‌کند.
رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: استمرار اینگونه جلسات در شکل‌گیری فضای گفتگوی همدلانه و صریح میان دولت و دانشگاه مؤثر است.
رئیس جمهور با اشاره به حرمت دانشگاه و محیط علم و آرمانخواهی، تصریح کرد: هیچ شخصی مجاز به شکستن حرمت این فضای مقدس نیست و همه از مسئولان تا اساتید و دانشجویان مکلفند برای حفظ تقدس و حرمت این محیط تلاش کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: عقلانیت ایجاب می‌کند که فضای مجازی باید از ولنگاری خارج شود و اگر فضای مجازی ما قانونمند شود دیگر شاهد بسیاری از تحرکات و آشوب ها نخواهیم بود.
دانشگاه تهران، در پی انتشار شایعه مجازی شدن آموزش این دانشگاه که در فضای مجازی و برخی سایت‌ها منتشر شده است، تاکید می‌کند که آموزش در دانشگاه تهران به صورت حضوری آغاز شده و بر اساس برنامه‌ریزی قبلی ادامه دارد و هیچ‌گونه تغییری در این برنامه‌ریزی اتفاق نیفتاده است.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: کسی که فضای دانشگاه فرهنگیان را تجربه کرده است، قطعاً آمادگی بهتری برای معلم شدن دارد.
پژوهشگر هسته خط‌مشی فضای مجازی مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) در یادداشتی، مصوبه دولت در خصوص شوراهای عالی را مورد انتقاد قرار داده و آن را مغایر با جایگاه شورای عالی فضای مجازی دانسته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ