معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد با اجرای ۸ پروژه فناورانه توسط شرکتهای دانش بنیان زیست دریایی توسعه می یابد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با افت ۹متری آب، حدود ۲۴درصد از مساحت سطح خزر کوچک خواهد شد؛ معاون سازمان حفاظت محیط زیست دراین‌باره گفت: کاهش تراز آب دریای خزر در سواحل شمالی خزر به‌ویژه روسیه و قزاقستان به‌دلیل شیب ملایم و عمق کم آب‌های ساحلی، تبعات بسیار شدیدتری خواهد داشت.
سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان از پنج کشور ساحلی خزر خواست تا فارغ از هر ملاحظه‌ای و قبل از وخامت بیشتر اوضاع و کم شدن آب این دریاچه و فاجعه زیست محیطی منطقه، چاره‌جویی کنند.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری و پزشکی دقیق گفت: محصولات زیستی ایران به ۱۷ کشور دنیا صادر می‌شود و ایران رتبه چهارم آسیا در تولید داروهای زیستی را دارد.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با سفیر قزاقستان در ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
مهدی عزیزی کارتونیست روزنامه‌ی هم میهن خبر یک مقام سازمان محیط زیست درباره ورود فاضلاب به دریای خزر و خلیج فارس را سوژه‌ی کاریکاتور خود کرده است.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: علاقه داریم تا از طریق نمایشگاه کتاب تهران که یک رویداد بسیار مهم بین‌المللی است شاخص‌های محیط زیستی را به دانش آموزان و کودکان معرفی کنیم
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اجرای طرح جامع پارک طبیعت پردیسان گفت: ایران جزو ۱۰ کشور اول دنیا در تنوع زیستی است.
یک کارشناس محیط زیست با بیان اینکه انتقال آب دریا کمکی به احیای زاینده‌رود نخواهد کرد، گفت: احیای زاینده‌رود وقتی رخ خواهد داد که آب در بستر رودخانه جاری شود، اما سوال اساسی این است که قرار است با انتقال آب دریا به اصفهان، آب در رودخانه جاری شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، بعید به‌نظر می‌رسد که چنین اتفاقی رخ دهد؛ زیرا انتقال آب به‌صورت لوله و تحت نظارت خواهد بود.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت بسیج در کاشت نهال گفت: باید سردمدار نجات دنیا از آلودگی‌ها و ضرر و زیان ناشی از تخریب محیط زیست باشیم.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: نقش انقلاب اسلامی در حوزه محیط زیست بی‌بدیل و در دنیا مثال زدنی است گرچه برخی کوته‌نظران نمی‌خواهند به این موضوع اعتراف کنند.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری از تولید واکسن ویژه آبزیان برای اولین بار بدست متخصصان ایرانی خبر داد.
مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم‌ها و سواحل دریایی توضیحاتی درباره وضعیت ماهی‌های خاویاری ارائه داد و گفت: صید ماهی‌های خاویاری دریای خزر و فروش خاویار آنها ممنوع است.
مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم‌ها و سواحل دریایی با اشاره به تدوین برنامه اقدام ملی حفاظت از فُک خزری از تشکیل تیم امداد و نجات ویژه برای حفاظت از تنها پستاندار دریای خزر خبر داد.
بر اساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ۱۰ پروژه ملی اجرایی می‌شود تا صنعت زیست دریا به جایگاه و نقش واقعی خود در تولید ناخالص ملی یک گام نزدیک‌تر شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به برخی استان‌ها خبر داد و گفت: اقدامات جهت بهبود وضعیت تالاب انزلی در حال انجام است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به سیستان و بلوچستان و خراسان خبر داد و گفت: اقدامات جهت بهبود وضعیت تالاب انزلی در حال انجام است.
معاون محیط زیست طبیعی گفت: کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که همچون کشور ما تمام هزینه‌های حفاظت از محیط زیست بر دوش دولت باشد.
مدیرکل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی سازمان محیط زیست از تأسیس کارگاه تاکسیدرمی،انتقال فسیل ردپای مهره داران ماه نشان زنجان و انعاد تفاهم نامه همکاری با انجمن دیرینه شناسی دریک سال اخیر خبر داد.
معاون محیط زیست سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: تنها ما در کشور ایران هستیم که تمام بار حفاظت از تنوع زیستی را به دوش دولت گذاشته ایم و بعد می‌پرسیم که چرا نتیجه نمی‌گیریم.
توسعه میادین حوزه دریای خزر از سوی کشورهای ساحلی با توجه به نیاز بازارهای جهانی از یک سو و نیاز این کشورها به منابع مالی برای پیشرفت به سرعت در حال گسترش است.
مدیر کل دفتر زیست بوم‌ها و سواحل دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست ضمن رد خبر بزرگ شدن دریای خزر، در رابطه با این موضوع توضیحاتی داد.
دریای خزر از گذشته تاکنون به لحاظ اقتصادی، زیست محیطی و سیاسی اهمیت ویژه داشته است. سیدمحمد مجابی ضمن تاکید به ارزشمندی دریای خزر، از بزرگ شدن این دریا خبر داده است.
در روز جهانی خزر، سرپرست دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به عملکرد این سازمان در حوزه دریا خزر، از ورود 70 درصد فاضلاب تصفیه نشده به این دریا خبرداد.
به اعتقاد مشاور معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کنوانسیون تهران می تواند عاملی برای حفظ محیط زیست دریای خزر باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ