رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به سیستان و بلوچستان و خراسان خبر داد و گفت: اقدامات جهت بهبود وضعیت تالاب انزلی در حال انجام است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون اول رئیس جمهور گزارش‌های ارائه شده از پروژه انتقال آب دریا را امیدبخش ارزیابی کرد و افزود: لازم است برای برخی پروژه‌ها که نسبت به برنامه زمانبندی عقب هستند برنامه جبرانی تدوین شود.
هزینه انتقال آب بالاست به‌طوری‌که تنها بودجه اجرای طرح شیرین‌سازی و انتقال آب به یک و چهاردهم میلیارد دلار می‌رسد. با وجود این تعاریف و اسم بردن از مشکل تامین سرمایه، این انتقال، منتقدان فراوانی هم دارد و درباره آن همچنان شک و شبهه بسیار است. برخی کارشناسان معتقدند باید صنایع آب‌بر از این استان به کنار دریا منتقل شده و آب مصرفی در بخش کشاورزی هم کنترل شود.
کرمان- وزیر نیرو ضمن اشاره به پیشرفت ۴۵ درصدی خط انتقال آب دریا به شهرهای کرمان و رفسنجان، افزود: خط انتقال آب دریا تا شهرهای سیرجان، زرند و انار ادامه می‌یابد.
پیشنهاد مشوق‌های مالی بخش آب شرب طرح‌های تامین و انتقال آب و چگونگی اجرای آن در نشست بررسی طرح‌های انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
مشهد- سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: عملیات اجرای انتقال آب از دریای عمان به محور شرق کشور آغاز شده که تا پایان سال آینده عملیات انتقال آب دریای عمان به مشهد را اجرایی خواهیم کرد.
عملیات اجرایی طرح ملی نمک زدایی و انتقال آب از دریای عمان به مرکز و شمال سیستان و بلوچستان با حضور رئیس جمهور اغاز شد.
منصور بیجار بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح ملی که از مهر ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد شامل سامانه آبگیر و تأسیسات شیرین سازی و نمک زدایی برای ظرفیت نهایی۲.۴ میلیون متر مکعب در روز آب شیرین، سامانه انتقال آب به طول خط ۷۱۸ کیلومتر در سیستان و بلوچستان برای ظرفیت ٢٨٠ میلیون متر مکعب در سال، اجرای مسیر و تونل برای احداث سه خط لوله برای ظرفیت نهایی انتقال ٨٠٠ میلیون متر مکعب آب در سال و احداث نیروگاه سیکل ترکیبی یک‌هزار مگاواتی برای تأمین انرژی بوده است.
طیب نیا گفت:آبهای دریایی عمان گنجینه‌ای بزرگ است که دیگر کشورهای منطقه سالهاست ازآن استفاده می‌کنند و به دلیل راه داشتن به آبهای آزاد فاقد آلودگی است و هیچ خدشه‌ای به محیط‌زیست وارد نمی‌کند.
اصفهان- مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: رقم سرمایه‌گذاری در فاز اول پروژه انتقال آب دریای عمان به اصفهان ۲۵ هزار میلیارد تومان و در فاز دوم برای تجهیزات ۵۰ هزار میلیارد تومان است.
بسترهای حقوقی و تامین مالی و برخی موانع اجرایی طرح های انتقال آب دریا در چهاردهمین جلسه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور مورد بررسی قرار گرفت.
یک کارشناس محیط زیست با بیان اینکه انتقال آب دریا کمکی به احیای زاینده‌رود نخواهد کرد، گفت: احیای زاینده‌رود وقتی رخ خواهد داد که آب در بستر رودخانه جاری شود، اما سوال اساسی این است که قرار است با انتقال آب دریا به اصفهان، آب در رودخانه جاری شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، بعید به‌نظر می‌رسد که چنین اتفاقی رخ دهد؛ زیرا انتقال آب به‌صورت لوله و تحت نظارت خواهد بود.
نیروگاه هسته ای فوکوشیما دایچی قصد دارد به زودی انتقال بیش از یک میلیون تن آب رادیواکتیو از این نیروگاه را به دریا آغاز کند. ماهیگیران می ترسند که با این کار تجارت آنها نابود شود.
سیزدهمین جلسه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی در دفتر معاون اول رییس جمهور برگزار شد.
به غیر از چهارمحال و بختیاری، خوزستان هم مخالف سرسخت پروژه بهشت‌آباد است و مخالفانش معتقدند که انتقال آب منابع معدنی و نمکی موجود در مسیر، باعث شور شدن آب می‌شود. میزان شوری آب کارون در پایین‌دست، اکنون به ۱۶ هزار میکروموس رسیده که مقداری از شوری آب دریا کمتر است.
سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش توضیحاتی درباره انتقال تک درنای سیبری از بلژیک به ایران و هزینه های این موضوع ارائه داد.
اصفهان- فرماندار ورزنه از آغاز عملیات اجرایی بخشی از قطعه پنجم خط لوله انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان در این شهرستان خبرداد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به برخی استان‌ها خبر داد و گفت: اقدامات جهت بهبود وضعیت تالاب انزلی در حال انجام است.
قم- معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت موضوع پنج خط انتقال آب را از خلیج فارس و دریای عمان در دست اقدام دارد تا بتوان در استان هایی که با مشکل آب مواجه هستند، مسائل را برطرف کنیم.
مشهد ـ مجری مطالعات طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور گفت: نیاز آب صنایع در مشهد و حاشیه این شهر بیش از ۹۰ میلیون متر مکعب است.
اخیرا دست کم چهار قسمت از خطوط لوله گاز نورد استریم ۱ (NS) و نورد استریم ۲ (NS۲) در آب های کم عمق تنگه دانمارک در دریای بالتیک و در محدوده جزیره بورنهلم منفجر شد.
جلسه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی ایران به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و اعلام شد تا پایان سال ۱۴۰۳، آب مورد نیاز صنایع و معادن به اصفهان خواهد رسید.
هاجر چنارانی، درباره پروژه انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی، بیان کرد: بنده امروز هشدار می‌دهم که همان طوری که مافیا‌های بزرگ از فولاد مبارکه اصفهان بیرون زد، مافیا‌های بزرگ آب در پشت پروژه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی وجود دارد.
معاون اول رئیس‌جمهور از برنامه‌ریزی دولت برای ایجاد پنج خط انتقال آب دریا به مرکز کشور خبر داد و گفت: ۱۲ هزار میلیارد تومان معوقات گندم‌کاران در روزهای آینده پرداخت می‌شود.
معاون اول رئیس‌جمهور از برنامه‌ریزی دولت برای ایجاد پنج خط انتقال آب دریا به مرکز کشور خبر داد و گفت: ۱۲ هزار میلیارد تومان معوقات گندم‌کاران در روزهای آینده پرداخت می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ