توسعه میادین حوزه دریای خزر از سوی کشورهای ساحلی با توجه به نیاز بازارهای جهانی از یک سو و نیاز این کشورها به منابع مالی برای پیشرفت به سرعت در حال گسترش است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کیش - مدیر محیط زیست کیش گفت: ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی باعث کم کردن فشار از ایستگاه‌های طبیعی می‌شود و با این هدف اقدام به قلمه زنی و تکثیر مرجان‌ها و همچنین ساخت سازه‌ها برای زیر آب کردیم.
ورزشکاران و دوستداران محیط زیست با همکاری فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی، اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران اقدام به پاکسازی بخش‌هایی از ارتفاعات توچال تهران کردند.
«نیاز» در طراحی به روشنی شناخته شده است؛ البته در طراحی های کلان توسعه ای، با رویکرد توسعه پایدار، مقولات متنوعی از بوم شناسی و حفظ و بقای محیط زیست گرفته تا فرهنگ و آموزش مورد توجه است.
مدیرکل اداره محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: همزمان با سالروز رحلت جانگداز معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) پردیس محیط زیستی برای زائران حرم امام راحل برگزار می‌شود.
بنا بر برنامه هفتم توسعه در صورت دعاوی مطروح در محاکم قضایی علیه دو سازمان منابع طبیعی و محیط زیست هیاتی حداقل با ۳ کارشناس از دادگستری و به طور رایگان باید به موضوع رسیدگی شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برنامه هفتم توسعه گفت: با سازمان برنامه و بودجه رایزنی کرده‌ایم تا چهار حکم زیست‌محیطی به این برنامه اضافه شود.
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع‌زیستی، سازمان حفاظت محیط زیست بر ضرورت تغییر الگوی توسعه کشور برای حفاظت از محیط‌زیست و تنوع‌زیستی تاکید کرد.
سرپرست ستاد توسعه فناوری‌های راهبردی آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی ریاست جمهوری از اوج‌گیری فعالیت‌های ستاد در زمینه توسعه تحقیقات و اکتشافات آب ژرف سیستان خبر داد.
سرپرست ستاد آب اقلیم و محیط زیست معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به ضرورت توسعه و بومی‌سازی فناوری‌های مرتبط با حفاری و استحصال آب‌های ژرف در کشور تاکید کرد.
معترضان در یکی از روستاهای دورافتاده در آلمان که بسیاری از آن‌ها ماسک یا کلاه بر سر داشتند در اعتراض به توسعه معدن گارزویلر تجمع کرده بودند.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با سفیر امارات بر مدیریت چالش های منطقه ای محیط زیست با مشارکت و همکاری کشورهای منطقه تاکید کرد.
رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان با اشاره به ایجاد خانه‌های محیط زیست گفت: این موضوع در بهبود وضعیت محیط زیست شهری و ارتقای توسعه پایدار کمک کند.
اصل پنجاهم قانون اساسی، سیاست‌های کلی حفاظت محیط‌ زیست ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سند تحول دولت مردمی، چهار سند مهم و بالادستی در حوزه محیط زیست هستند که در آنها تاکید شده هر گونه توسعه فرع بر حفظ محیط‌ زیست است؛ اما این به معنای آن نیست که به بهانه حفاظت از محیط‌ زیست اجازه توسعه به صنایع و اقتصاد کشور ندهیم.
اصل پنجاهم قانون اساسی، سیاست‌های کلی حفاظت محیط‌ زیست ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سند تحول دولت مردمی، ۴ سند مهم و بالادستی در حوزه محیط زیست هستند که در آنها تاکید شده هر گونه توسعه فرع بر حفظ محیط‌ زیست است، اما این به معنای آن نیست که به بهانه حفاظت از محیط‌زیست اجازه توسعه به صنایع و اقتصاد کشور ندهیم.
فراخوان طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه حوزه آب و محیط زیست از سوی ستاد توسعه فناوری‌های آب فرسایش، خشکسالی و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری منتشر شد.
با حکم معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، سرپرست ستاد توسعه فناوری آب، اقلیم و محیط زیست این معاونت منصوب شد.
شرکت های توسعه فرآوری صنایع و معادن ماهان سیرجان و احیا استیل فولاد بافت در همایش ششمین دوره ممیزی عملکرد ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) ایمیدرو تقدیر شدند.
تفاهم نامه همکاری مشترک بین صندوق ملی محیط زیست و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر با هدف توسعه طرح‌های سازگار با محیط زیست منعقد شد.
در حکمی از سوی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کامران کیخواه آریا به‌عنوان رئیس مرکز توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شد.
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست پیشنهاد برگزاری جشنواره نظام پیشنهادات با هدف ارتقای عملکرد این سازمان را مطرح کرد.
اصفهان- معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: حمایت معیشتی و تأمین تجهیزات محیط بانان به طور جدی در دستور کار این سازمان است.
تبریز- مدیرعامل خانه فعالان محیط زیست و توسعه پایدار آذربایجان شرقی گفت: فعالان محیط زیستی از نهادهای مرتبط با احیای دریاچه ارومیه به دلیل احتمال قصور در اجرای قوانین شکایت می کنند.
معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: توسعه پایدار و متوازن هرمنطقه درگرو رعایت مسایل زیست محیطی است.
اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام افزایش و تقویت منابع صندوق توسعه ملی از طریق سرمایه گذاری در داخل و خارج کشور را تصویب کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ