کدخدایی مسئول پیگیری حقوقی پرونده شهید سلیمانی گفت: مقدمات دادگاه قاتلین شهید سلیمانی آماده شده و دادخواست آماده ارسال به دادگاه می‎باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در راستای اجرای مصوبات سفر استانی رئیس قوه قضائیه به استان البرز، مقدمات تعطیلی زندان رجایی شهر در حال انجام است.
یک دادگاه تجدیدنظر در آمریکا، به طور موقت دستور دادگاه اولیه مبنی بر محدودیت تماس برخی مقامات و سازمان های دولت بایدن با شبکه های اجتماعی را رد کرد.
قاضی دادگاهی فدرال در آمریکا ملاقات و برقراری ارتباط آژانس ها و مقامات دولت جو بایدن با شبکه های اجتماعی برای بازبینی محتوایشان را محدود کرد.
عباسعلی کدخدایی، درباره امکان به دادگاه کشاندن ترامپ و دیگر مقامات امریکایی که دستور ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را صادر کردند گفت: این امکان وجود دارد و در حال پیگیری است. وی همچنین از ارائه کیفر خواست ترور شهید سلیمانی به دادگاه خبر داد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برای فعال‌سازی سفارتخانه‌های ایران و عربستان یکسری مقدمات لازم است که در حال انجام است و سپس تبادل سفرای دو کشور انجام خواهد شد.
دادگاه عالی آمریکا در حال بررسی یک پرونده مربوط به آزادی بیان در شبکه های اجتماعی است تا مشخص شود مقامات اجازه بلاک کردن مردم عادی در این پلتفرم ها را دارند یا خیر.
علیزاده طباطبایی: متهم ردیف اول را از روز نخست بعد از این اتفاق تلخ در سوئیتی به صورت انفرادی نگهداری کردند در حالی که از همان ابتدا مقامات مسئول به صورت مکرر اعلام کردند که او تنها مرتکب خطای انسانی شده اســت. در دادگاه هم ما این مساله را مطرح و نسبت به آن اعتراض کردیم. او در تمام این مدت در یک سوئیت به صورت انفرادی بوده است. از سال گذشــته تا امسـال و در فاصله دو دادگاه که او را دیدم، تمام موهایش سفید شده بود و انگار ۱۰ سال پیر شده بود.
مقامات ارمنستان مدعی دهستند که هدف الهام علی اف از بستن گذرگاه لاچین، گروکشی و ایجاد فشار به ایروان برای موافقت آن‌ها با بازگشایی کریدور موسوم به «زنگزور» است.
بر اساس مدارک دادگاه، متهم علاوه بر آدم ربایی، به دو فقره ضرب و جرح، منع کیفری و ممانعت از اتهامات وارده متهم شد. او همچنین از دادن نمونه DNA به مقامات خودداری کرد که به خاطر آن هم اتهام دیگری به پرونده اش اضافه شد.
از اولین و مهمترین تصمیمات بنیانگذار جمهوری اسلامی بعد از حضور در ایران انتصاب مهندس مهدی بازرگان به عنوان نخست‌وزیر موقت بود، اما چرا و چگونه ایشان که از شخصیت‌های ملی - مذهبی و نزدیک به جریان فکری دکتر محمد مصدق بود و از نظر جهان‌بینی و بینش اسلامی دیدگاه متفاوتی نسبت به مسائل سیاسی و شیوه حکومت‌داری داشت، توسط امام خمینی با آن نگاه الهی - سیاسی، به عنوان نخست‌وزیر دولت موقت منصوب شد و سنگین‌ترین وظیفه در فراهم کردن مقدمات انتقال قدرت از رژیم پهلوی به نظام جمهوری اسلامی را بر عهده گرفت؟
مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: مقدمات احداث ایستگاه‌های مترو در زمان مناسب فراهم شده و توسعه شبکه مترو با کمترین انحراف از برنامه‌های زمان‌بندی میسر می‌شود.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: رئیس جمهور ترکیه از آقای رئیسی برای سفر به ترکیه دعوت رسمی به عمل آوردند و در این سفر هماهنگی‌های اولیه برای انجام سفر آقای رئیس‌جمهور به ترکیه انجام خواهد شد.
الهیان می‌گوید: کشور‌های غربی که شعار حقوق بشر آن‌ها گوش فلک را کر کرده است، باید پاسخگوی وضعیت آقای نوری در ۳۸ ماه حبس انفرادی باشند. آقای نوری باید از حق تماس با خانواده خود برخوردار باشد. مقامات سوئد باید شرایط بد آقای نوری را اصلاح کنند، شرایطی که سلامت روحی و جسمی او را به خطر انداخته است. آقای نوری حتی امکان معالجه توسط چشم پزشک را ندارد.
مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: محمد مهدی کرمی نه در مرحله تحقیقات مقدماتی در دادسرا و نه در دادگاه وکیلی معرفی نکرد و محمد حسینی دارای وکیل انتخابی بود.
مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: محمد مهدی کرمی نه در مرحله تحقیقات مقدماتی در دادسرا و نه در دادگاه وکیلی معرفی نکرد و محمد حسینی دارای وکیل انتخابی بود.
رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی گفت: برای بیش از ۹۰ نفر از مقامات و مسببین و مباشرین این جنایت کیفر خواست آماده شده است که مراحل خود را طی می‌کند.
دادگاه کیفری سعودی در شهر مدینه منوره، «شیخ کاظم العمری» از علمای دینی شیعیان را به چهار سال حبس محکوم کرد.
معاون اول قوه قضاییه گفت: تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری ناظر به مرحله تحقیقات مقدماتی جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی و همچنین جرایم سازمان یافته‌ای که دارای مجازات شدید مانند اعدام یا مجازات تعزیری درجه سه و بالاتر است.
سرپرست فدراسیون وزنه برداری از تلاش برای فراهم کردن شرایط ثبت نام و برگزاری انتخابات این فدراسیون برای تعیین رئیس آینده خبر داد.
در حالی که اواسط اردیبهشت سال جاری قاضی دادگاه سوئد رای داد تا حمید نوری از انفرادی خارج شده و محدودیت های تماس با وی برداشته شود، اما مسولان زندان خلاف رای قاضی عمل می کنند.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: تحقيقات مقدماتی ۴۶ پرونده مربوط به متهمان اغتشاشات اخير استان اصفهان در دادسرا به پايان رسيده و با صدور كيفرخواست برای رسيدگی به دادگاه ارسال شده است.
رئیس کل دادگستری کردستان گفت: تحقیقات مقدماتی ۱۱۰ نفر از متهمین پرونده مربوط به اغتشاشات اخیر در استان در دادسرا به پایان رسیده است و با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد.
براساس اسناد دادگاه مقامات وزارت دادگستری آمریکا خواستار آن شده اند تا ماه آینده در بحث شفاهی مربوط به درخواست تجدیدنظر رای دادگاه اپیک گیمز (خالق بازی Fortnite) علیه اپل شرکت کنند.
از زمانی که این پرونده شکل گرفت، تیم های منسجمی در قوه قضائیه و وزارت امور خارجه برای حمایت از این تبعه ایرانی شکل گرفت، چراکه واقعا یک پرونده کاملا سیاسی و ناعادلانه ای شکل گرفته بود. علاوه بر قوه قضائیه، وزارت امورخارجه هم از طریق سفارتخانه ها و هم از طریق مقامات مختلف ستاد وزارت خارجه و سفارت سوئد، پیگیری های مختلفی انجام دادند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ