عباسعلی کدخدایی، درباره امکان به دادگاه کشاندن ترامپ و دیگر مقامات امریکایی که دستور ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را صادر کردند گفت: این امکان وجود دارد و در حال پیگیری است. وی همچنین از ارائه کیفر خواست ترور شهید سلیمانی به دادگاه خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بهروز عظیمی شادی پس از گلش را با رونمایی از پیراهن حمزه کدخدایی تکمیل کرد.
عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: اصلاح قانون انتخابات دیر و به صورت حداقلی انجام شد؛ انتظار ما این بود که قانون جامعی درباره انتخابات به تصویب برسد. قانون موجود بخشی از اشکالات را برطرف می‌کند.
رئیس پژوهشکده شورای نگهبان گفت: زیر سؤال بردن سازوکارهای اجرا و نظارت بر انتخابات را از روش‌های همیشگی بدخواهان نظام برای دلسرد کردن مردم است؛ در حالی که در کشور ما اجرا و نظارت بر انتخابات کاملاً مردمی است و هم اعضای هیأت‌های اجرایی و هم اعضای هیأت‌های نظارت از میان مردم هستند.
کدخدایی گفت: در انتخابات‌های مجلس و خبرگان مراحل متعددی برای اعتراض افرادی که صلاحیت‌شان احراز نشده وجود دارد، اما در انتخابات ریاست‌جمهوری رد صلاحیت نداریم. بلکه تنها اعلام می‌شود این تعداد افراد واجد شرایط و صلاحیت‌ها هستند.
عباسعلی کدخدایی گفت: در انتخابات نباید نگاه صفر یا صدی داشت بلکه باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد. اگر کسی نظام و قانون را قبول دارد باید در چارچوب نظام و برای اهداف آن کار کند و همه باید کمک کنیم.
همچنین بر اساس بعضی خبرهای تایید نشده اقای کدخدائی هم که طی هشت ماه گذشته از سوی امیرعبداللهیان به عنوان مشاور وزیر و مسئول پیگیری پرونده شهید سلیمانی منصوب شده بود، در نظر است به عنوان سفیر عازم یکی از کشورها شود.
سال‌های قبل مطالب و مقالات زیادی در این حوزه در کشور‌های غربی هم نوشته شده است. سؤال این است که یک شهروند نسبت به یک مصوبه‌ی مطوّل یا یک موضوع تخصصی چقدر می‌تواند کارشناس باشد؟ مثلاً اگر یک موضوع اقتصادی باشد، من به عنوان یک شهروند چقدر می‌توانم پاسخ اقتصادی داشته باشم نسبت به آن مسئله. یا اگر یک مسئله‌ی سیاسی کلان در حوزه‌ی روابط بین‌الملل باشد، من واقعاً چقدر کارشناس هستم که می‌توانم نظر دقیق بدهم.
عضو حقوقدان شورای نگهبان با نگارش یادداشتی به انتخاب مجدد گزارشگر ویژه ملل متحد در امور حقوق بشر ایران واکنش نشان داد.
عضو حقوقدان شورای نگهبان با نگارش یادداشتی به انتخاب مجدد گزارشگر ویژه ملل متحد در امور حقوق بشر ایران واکنش نشان داد.
عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: رای امروز دادگاه لاهه علیه آمریکا که در پی شکایت ایران صورت گرفت، الزام آور است. کدخدایی: رای دادگاه لاهه علیه آمریکا الزام آور است
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اسوه صبر و مقاومت رفسنجان، مادر شهیدان کدخدایی و دو جانباز بازنشسته صنعت مس دیدار کرد.
کدخدایی گفت: دعوت از وابستگان رژیم سابق توسط مقامات آلمان در کنفرانس امنیتی مونیخ، مصداق بارز دخالت آشکار در امور داخلی کشورها است.
عضو حقوقدان شورای نگهبان و رییس پژوهشکده این نهاد گفت: در بحث قانونگذاری درباره تجمعات در مراحل ابتدایی هستیم.
عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: مصوبه مولدسازی از جهت مبنای قانونی فاقد ایراد اما نظارت بر عملکرد مسئولین امری بدیهی است.
عباسعلی کدخدایی در توئیتر نوشت: مصوبه موصوف به مولدسازی مستند به اصول متعدد قانون اساسی، از جهت مبنای قانونی فاقد ایراد است.
عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: بدعت پارلمان اروپا و انگلیس در نامیدن سپاه به عنوان یک سازمان تروریستی بیانگر تزویر و رفتار متناقض غرب است.
رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی گفت: برای بیش از ۹۰ نفر از مقامات و مسببین و مباشرین این جنایت کیفر خواست آماده شده است که مراحل خود را طی می‌کند.
کدخدایی مسئول پیگیری حقوقی پرونده شهید سلیمانی گفت: مقدمات دادگاه قاتلین شهید سلیمانی آماده شده و دادخواست آماده ارسال به دادگاه می‎باشد.
کدخدایی بر ضرورت تقویت دستگاه‌های امنیتی تاکید کرد و گفت: ایران در معرض دشمنی‌های بسیاری قرار دارد و در هر دوره شاهد بروز غائله‌هایی بودیم، اما آن غائله‌ها با حضور و پشتیبانی مردم پایان یافت. این اغتشاشات نیز با حضور مردم در صحنه به پایان خواهد رسید.
سخنگوی پیشین شورای نگهبان با حکم وزیر امور خارجه، مشاور وزیر و رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین المللی پرونده ترور و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی شد.
وزیر امور خارجه کشورمان طی حکمی عباسعلی کدخدایی را به سمت مشاور وزیر و رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین المللی پرونده ترور و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی منصوب کرد.
وزیر امور خارجه گفت: مصمم هستیم در تعامل با قوه قضائیه و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی حقوقدانان، اجرای عدالت نسبت به مرتکبین جنایت ترور «حاج قاسم» محقق شود.
پس از اجرای طرح «مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها» طبق دستور رئیس‌جمهور، ۴۰۰هزار تومان برای دهک‌های اول تا سوم و ۳۰۰هزارتومانی برای دهک‌های چهارم تا دهم به‌ازای هر نفر پرداخت شد. در این میان جاماندگان از یارانه و افرادی نسبت به دهک بندی‌ها اعتراض داشتند که درخواست‌ها بررسی می‌شود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز سه عضو حقوقدان شورای نگهبان را تعیین کردند.علاوه بر سه عضو انتخاب شده در نشست امروز مجلس، هم اکنون هادی طحان نظیف، محمدحسن صادقی مقدم و غلامحسین مولابیگی اعضای دیگر حقوقدانان شورای نگهبان را تشکیل می‌دهند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ