وزیر امور خارجه کشورمان گفت: رئیس جمهور ترکیه از آقای رئیسی برای سفر به ترکیه دعوت رسمی به عمل آوردند و در این سفر هماهنگی‌های اولیه برای انجام سفر آقای رئیس‌جمهور به ترکیه انجام خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشاور ریاست جمهوری ترکیه از مقدمه‌چینی کشورش برای میزبانی از رئیس‌جمهور روسیه خبر داد.
در راستای اجرای مصوبات سفر مورخ ۱۷ فروردین سال جاری حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه به استان البرز مبنی بر انتقال زندان رجائی شهر، با توجه به انجام مقدمات از سوی سازمان زندان‌های کشور و هماهنگی‌های صورت گرفته در این استان، تمامی زندانیان ندامتگاه رجائی‌شهر به ندامتگاه قزلحصار منتقل شدند و این زندان تعطیل شد.
در راستای اجرای مصوبات سفر استانی رئیس قوه قضائیه به استان البرز، مقدمات تعطیلی زندان رجایی شهر در حال انجام است.
اخیرا تحرکات میانجی عمانی بار دیگر شدت گرفته است؛ احتمالا سفر اخیر وزیر خارجه عمان نیز در راستای همین داستان بود یعنی مقدمات را فراهم کردند تا پول از عراق به عمان برود. السید بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه سلطنت عمان روز دوشنبه ۲۶ تیرماه به ایران آمد و رایزنی‌‌‌هایی با حسین امیرعبداللهیان داشت.
رسانه‌های اسرائیل شامگاه دوشنبه اعلام کردند «وزیر خارجه عمان» در حال آماده‌سازی مقدمات برای سفر به فلسطین است. هیچ روابط دیپلماتیک رسمی بین عمان و اسرائیل وجود ندارد، اگرچه پس از امارات، بحرین، مراکش و سودان، کشور بعدی است که به احتمالا به توافقنامه ابراهیم با اسرائیل بپیوندند.
بر اساس بیانیه صادره از سوی سرویس روابط خارجی اتحادیه اروپا، «جوزف بورل» در سفر امروز خود به مصر با مقامات این کشور از جمله عبدالفتاح السیسی دیدار خواهد کرد.
گفته شده که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بن فرحان در این سفر با رییس‌جمهور ایران و دیگر مقامات ایرانی دیدار و درباره توسعه روابط دو کشور گفتگو خواهد کرد.
رسانه‌های عبری از مقدمات مذاکرات پشت‌پرده میان آنکارا و تل‌آویو برای سفر قریب‌الوقوع بنیامین نتانیاهو به ترکیه خبر دادند.
در سفر رئیس‌جمهور به منطقه آمریکای لاتین، چندین سند همکاری در حوزه‌های مختلف بین مقامات ایرانی و ۳ کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کانادا به امضا خواهد رسید.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید قرار است با دستور کار آماده‌سازی مقدمات سفر «نارندرا مودی» نخست وزیر هند به واشنگتن ۲۳ و ۲۴ خرداد ماه به دهلی‌نو برود.
نخست‌ وزیر روسیه امروز در سفر به چین قرار است با مقامات پکن از جمله «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کند.
رئیس‌جمهور ساعاتی پیش در صدر هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی و به دعوت رسمی «جوکو ویدودو» همتای اندونزی خود عازم جاکارتا شد.
رئیس‌جمهور پس از سفر فشرده دو روزه و دیدار با مقامات سوریه، ساعتی قبل با بدرقه بشار اسد در فرودگاه دمشق، عازم کشورمان شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: سفر رئیس‌جمهور به سوریه می‌تواند مقدمات و بسترهای ادامه ایفای نقش و همکاری‌ها در دوره سازندگی و بازسازی این کشور را آماده کند.
سفیر ایران در بغداد با بیان این که رییس‌جمهور عراق را در این سفر یک هیات بلند پایه از مقامات، سیاسی، امنیتی و اقتصادی این کشور همسایه همراهی می‌کردند، افزود: در جریان رایزنی‌های صورت گرفته بین مقامات دو کشور بر موضوع تقویت و گسترش روابط دو کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی تاکید شد.
رئیس‌جمهور برزیل در مسیر بازگشت از چین، ضمن سفر به امارات با رئیس و مقامات ارشد این کشور دیدار و گفتگو کرد.
هیات عربستان سعودی در هفته گذشته از سفارت و اماکن دیپلماتیک خود بازدید نمود و متقابلا هیات فنی جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد مقدمات بازگشایی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض، کنسولگری کشورمان در جده و دفتر نمایندگی کشورمان نزد سازمان کنفرانس اسلامی به عربستان سعودی سفر نمود.
هیات فنی ایران هفته جاری برای بازدید از سفارت خانه تهران در ریاض و فراهم کردن مقدمات بازگشایی سفارت ایران در عربستان، راهی این کشور خواهد شد.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، روز دوشنبه (۷ فروردین) در دیدار از مواضع ارتش در خط مقدم زاپوریژیا جوایزی را به سربازان و مقامات پلیس اهدا کرد. سفر زلنسکی به منطقه و محل استقرار بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا در کنار رافائل گروسی، رئیس آژانس انرژی اتمی سازمان ملل انجام شد.
پایگاه خبری آکسیوس از سفر قریب الوقوع وزیر امور راهبردی و مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به واشنگتن با محوریت ایران خبر داد.
در مجموع ۶۸ نفر از اهالی رسانه برای پوشش خبری یک رزمایش عازم بندرعباس می‌شوند، تا از آنجا به چابهار بروند. مقدمات برای سفر آماده شده و هواپیمای ترابری ارتش جمهوری اسلامی ایران با مدل C-۱۳۰ ماموریت انتقال خبرنگاران را برعهده گرفته است. درست زمانی که همه آماده‌ی سفر هستند، هواپیما پنج ساعت تأخیر می‌کند و مسافران بالاخره عازم می‌شوند. چیزی از بلند شدن هواپیما نمی‌گذرد که نقص فنی در یکی از چهار موتور هواپیما مسافران را وحشت‌زده می‌کند. هواپیما تغییر جهت می‌دهد و دوباره به سمت فرودگاه مهرآباد بازمی‌گردد، اما با یک موتور خاموش سه کیلومتر نزدیکتر از باند فرودگاه و در شهرک توحید تهران سقوط می‌کند.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس برای سفر خارجی این تیم به دبی تایید داد اما هنوز مقدمات این سفر از سوی باشگاه فراهم نشده است.
سمنان- مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان گفت: جلسه بررسی جابه‌جایی ریل راه‌آهن از محوطه تپه‌حصار دامغان از مصوبات سفر استانی رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان با حضور مقامات کشوری برگزار شد.
انجمن اسلامی دانش آموزان از فراهم کردن مقدمات سفر و اسکان ۵ هزار دانش آموز در ایام اربعین خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ