به دنبال اقدام موهن یک نشریه فرانسوی در توهین به مرجعیت، مقدسات و ارزشهای دینی و ملی، سفیر فرانسه در کشورمان عصر امروز به وزارت امور خارجه احضار شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفیر فرانسه در باکو پس از دیدار «امانوئل ماکرون» با جامعه ارامنه به وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان احضار شد.
محمد جواد ظریف در کلابهاوس گفت: ترامپ می خواست من را در فرانسه ببیند، اما من اجازه ملاقات نداشتم. یکی از سناتورهای نزدیک به ترامپ، در سفری به نیویورک سراغ من آمد و گفت ترامپ از شما برای حضور در کاخ سفید دعوت کرده وقتی به تهران منتقل کردم و گفتم در صورت عدم موفقیت مجازات را می‌پذیرم اما پیام به مراحل عالی نرسید و در سطوح پایین رد شد.
رئیس‌جمهور ایران قرار است روز چهارشنبه به دمشق سفر کند که نخستین سفر یک رئیس جمهور ایران از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه به شمار می‌آید و در حالی صورت می‌گیرد که تعاملات منطقه‌ای با این دو متحد دیرینه افزایش یافته است.
در راستای هماهنگی و تعامل مطلوب جهت اعزام کاروان ورزشی کشورمان به بازیهای المپیک پاریس، ظهر امروز سفیر فرانسه با حضور در کمیته ملی المپیک با محمود خسروی وفا رئیس و سید مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک دیدار و گفتگو کرد.
زنده‌یاد سمیعی گیلانی، مولف، ویراستار و مترجم، در محله سنگلج تهران در خانواده‌ای گیلانی به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در رشت گذراند و سپس وارد دانشگاه تهران شد. وی در اواخر دههٔ 1340 به‌عنوان ویراستار در مؤسسه انتشارات فرانکلین آن زمان مشغول خدمت شد و به‌موازات آن دورهٔ کارشناسی‌ارشد زبان‌شناسی را در دانشگاه تهران گذراند. چند روز پیش از آغاز سال ۱۴۰۲، نیکولا رُش (Nicols Roche)، سفیر فرانسه در ایران، با حضور در منزل سمیعی گیلانی، بالاترین نشان نخل آکادمیک فرانسه، کوماندور، را به او اهدا کرد.
خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شد که رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که قرار است به تهران سفر کند روز شنبه با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران دیدار خواهد کرد.
خبرگزاری فرانسه و برخی دیگر از رسانه‌های گزارش دادند، وزارت خارجه اتریش سفیر ایران در اتریش را در اعتراض به صدور مجازات زندان برای «یکی از شهروندان» اتریشی در تهران احضار کرد.
وزارت خارجه فرانسه در واکنش به مهلت یک ماهه بورکینافاسو به پاریس برای خروج نیروهایش، سفیر خود در آواگادوگو را فراخواند.
نخست وزیر عراق امروز در اظهاراتی پیش از سفر به فرانسه از عزم بغداد برای نزدیک نمودن دیدگاه های تهران و ریاض خبر داد.
در نامه آمده است: حداقلی‌ترین خواسته دانشجویان ایرانی از دستگاه دیپلماسی برای واکنش به این سوءاستفاده مهوع دولت فرانسه از اصل آزادی بیان و مواجهه دوگانه مقامات پاریس با آن، ابطال استوارنامه و اخراج سفیر این کشور، آقای نیکولارش از خاک جمهوری اسلامی ایران، آن هم در سریع‌ترین زمان ممکن است.
مشاور امنیت ملی عراق و سفیر فرانسه در بغداد با هم دیدار و درباره مسائل منطقه ای و بین المللی رایزنی کردند.
کولونا در ادامه مداخله‌های فرانسه و سایر کشورهای اروپایی در امور داخلی کشورمان مدعی شد: این ایران است که از طریق بازداشت اتباع فرانسوی سیاست‌های بدی را دنبال می‌کند.
وزارت امور خارجه فرانسه با اتخاذ موضعی مداخله جویانه به احضار سفیر این کشور در تهران به وزارت امور خارجه ایران در پی توهین یک نشریه فرانسوی به ارزش ها و مقدسات دینی واکنش نشان داد.
«نیکلاس رش» سفیر فرانسه در جمهوری اسلامی ایران بدنبال اقدام موهن یک نشریه فرانسوی در توهین به مرجعیت، مقدسات و ارزشهای دینی و ملی عصر امروز به وزارت امور خارجه احضار شد.
سخنگوی دولت بورکینافاسو از اخراج سفیر فرانسه در این کشور خبر داد.
آنکارا سفیر فرانسه در این کشور را به دلیل تبلیغات ضدترکیه در جریان تظاهرات کُردها در پاریس احضار کرد.
وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که سفیر فرانسه در مسکو را احضار کرده است.
سفیر انگلیس در تهران امروز پنجشنبه سطل رنگ به دست اقدام به پاکسازی دیوار سفارت این کشور از شعارهای ضد انگلیسی کرد. سایمون شرکلیف در توئیتی چند عکس از پاکسازی دیوار سفارت منتشر کرد و از سفارتخانه‌های آلمان، کره جنوبی، فرانسه، ایتالیا، برزیل و ... که در این عملیات به او کمک کرده بودند تشکر کرد. شرکلیف همچنین از برخی عابران نیز قدردانی کرد.
در پی اظهارات غیر قابل قبول وزیر امور خارجه فرانسه در مجلس ملی این کشور و تصویب قطعنامه مداخله جویانه مجلس فوق در قبال ایران سفیر این کشور در تهران احضار شد.
«نیکولا رش» سفیر جدید فرانسه در آغاز ماموریتش در جمهوری اسلامی ایران رونوشت استوارنامه خود را تقدیم امیرعبداللهیان کرد.
سفیر جدید جمهوری فرانسه در کشورمان، بعد از ظهر امروز در آغاز مأموریت خود در جمهوری اسلامی ایران با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.
سفارت فرانسه در تهران اعلام کرد: این سفارتخانه شایعات رایج در فضای مجازی مبنی بر اینکه فرانسه (و سایر کشور‌های اروپایی) صدور روادید برای اتباع ایرانی را تعلیق کرده‌اند، تکذیب می‌کند.
در واکنش به بیانیه مداخله جویانه وزارت امور خارجه فرانسه، روز گذشته کاردار سفارت فرانسه در نبود سفیر این کشور، توسط رئیس اداره دوم اروپای غربی به وزارت امور خارجه احضار شد.
او از فروردین ۱۳۹۸ تاکنون عهده‌دار سفارت فرانسه در تهران بوده است. فیلیپ تیه بو سفیر فرانسه ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ رونوشت استوارنامه خود را به محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه تقدیم کرده بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ