در نامه آمده است: حداقلی‌ترین خواسته دانشجویان ایرانی از دستگاه دیپلماسی برای واکنش به این سوءاستفاده مهوع دولت فرانسه از اصل آزادی بیان و مواجهه دوگانه مقامات پاریس با آن، ابطال استوارنامه و اخراج سفیر این کشور، آقای نیکولارش از خاک جمهوری اسلامی ایران، آن هم در سریع‌ترین زمان ممکن است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بهرام قاسمی گفت: این وضعیت سیاست‌خارجی قابل دوام نیست و باید تغییر کند. نیاز به تغییرات مشخصی دارد که باید ابزارهایش را پیدا کرد. ابزارهای فعلی منافع ملی ایران را تامین نمی‌کنند. تا الان اقتصاد به سیاست‌خارجی یارانه داده و ما اقتصاد را در خدمت سیاست خارجی گذاشتیم و هزینه کردیم. منابع کشور را عمدتاً در خدمت سیاست‌خارجی و اهداف سیاست‌خارجی استفاده کردیم. این روند دیگر قابل ادامه دادن نیست.
سفیر فرانسه در باکو پس از دیدار «امانوئل ماکرون» با جامعه ارامنه به وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان احضار شد.
بر اساس قانون فرانسه، هر نوع رابطه جنسی بین رئیس و زیردست جرم تلقی می‌شود.
منابع رسانه‌ای غربی از قبیل رویترز و خبرگزاری فرانسه گزارش دادند که دولت چاد تصمیم به اخراج سفیر آلمان گرفته است.
در راستای هماهنگی و تعامل مطلوب جهت اعزام کاروان ورزشی کشورمان به بازیهای المپیک پاریس، ظهر امروز سفیر فرانسه با حضور در کمیته ملی المپیک با محمود خسروی وفا رئیس و سید مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک دیدار و گفتگو کرد.
وزارت خارجه فرانسه در واکنش به مهلت یک ماهه بورکینافاسو به پاریس برای خروج نیروهایش، سفیر خود در آواگادوگو را فراخواند.
مشاور امنیت ملی عراق و سفیر فرانسه در بغداد با هم دیدار و درباره مسائل منطقه ای و بین المللی رایزنی کردند.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: تورم مواد غذایی به ۶۴ درصد رسید / طائب: ایران از قدرت‌های نوظهور جهان است / هوای اراک در وضعیت بنفش قرار گرفت / قالیباف: آنقدر هزینه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بالا می‌بریم که کسی جرات این کار را نداشته باشد / سارا خادم الشریعه: پناهنده هیچ کشوری نشده‌ام و قطعا در زمانی مناسب به ایران بازخواهیم گشت ... را می‌خوانید.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: تورم مواد غذایی به ۶۴ درصد رسید/طائب: ایران از قدرت‌های نوظهور جهان است/هوای اراک در وضعیت بنفش قرار گرفت /قالیباف: آنقدر هزینه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بالا می‌بریم که کسی جرات این کار را نداشته باشد/سارا خادم الشریعه: پناهنده هیچ کشوری نشده‌ام و قطعا در زمانی مناسب به ایران بازخواهیم گشت ... را می‌خوانید.
عضو شورای اطلاع رسانی دولت نوشت: اخراج سفیر فرانسه کف توقع از دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی است.
عبدالله گنجی، عضو شورای اطلاع رسانی دولت، خواستار اخراج سفیر فرانسه شد و نوشت: اخراج سفیر فرانسه کف توقع از دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی است.
«نیکلاس رش» سفیر فرانسه در جمهوری اسلامی ایران بدنبال اقدام موهن یک نشریه فرانسوی در توهین به مرجعیت، مقدسات و ارزشهای دینی و ملی عصر امروز به وزارت امور خارجه احضار شد.
به دنبال اقدام موهن یک نشریه فرانسوی در توهین به مرجعیت، مقدسات و ارزشهای دینی و ملی، سفیر فرانسه در کشورمان عصر امروز به وزارت امور خارجه احضار شد.
سخنگوی دولت بورکینافاسو از اخراج سفیر فرانسه در این کشور خبر داد.
سفیر رژیم اشغالگر قدس در فرانسه امروز و پس از روی کار آمدن کابینه نتانیاهو، تهدید پیشین خود مبنی بر استعفا را عملی کرد.
آنکارا سفیر فرانسه در این کشور را به دلیل تبلیغات ضدترکیه در جریان تظاهرات کُردها در پاریس احضار کرد.
وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که سفیر فرانسه در مسکو را احضار کرده است.
«یاییل جرمن» سفیر رژیم اشغالگر قدس در فرانسه امروز تهدید به استعفا کرد.
در این جلسه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اتهامات بی پایه و اساس مقامات فرانسوی علیه کشورمان اعلام و اینگونه مداخلات غیر قابل قبول، تقبیح و محکوم شد.
در پی اظهارات غیر قابل قبول وزیر امور خارجه فرانسه در مجلس ملی این کشور و تصویب قطعنامه مداخله جویانه مجلس فوق در قبال ایران سفیر این کشور در تهران احضار شد.
«نیکولا رش» سفیر جدید فرانسه در آغاز ماموریتش در جمهوری اسلامی ایران رونوشت استوارنامه خود را تقدیم امیرعبداللهیان کرد.
سفیر جدید جمهوری فرانسه در کشورمان، بعد از ظهر امروز در آغاز مأموریت خود در جمهوری اسلامی ایران با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.
وزارت امور خارجه روسیه از احضار سفیر فرانسه در مسکو به دلیل تجهیز اوکراین به تجهیزات و تسلیحات نظامی خبر داد.
او از فروردین ۱۳۹۸ تاکنون عهده‌دار سفارت فرانسه در تهران بوده است. فیلیپ تیه بو سفیر فرانسه ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ رونوشت استوارنامه خود را به محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه تقدیم کرده بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ