بر اساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی و مرکز اطلاعات مالی، به هیچ وجه عضویت در نهاد FATF محوریت فعالیت این مرکز در دولت مردمی قرار ندارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با نظر هیات اجرایی کنفدراسیون دوومیدانی آسیا سه ایرانی به عضویت کمیته و کمیسیون‌های تخصصی در آمدند.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از عضویت داوطلبانه یک میلیون و ۵۲۰ هزار نفر در این سازمان خبر داد.
طبق اعلام این رأی، انتصاب میثم لطیفی به ریاست سازمان اداری و استخدامی کشور به دلیل عضویت وی در دانشگاه امام صادق(ع) به عنوان یک نهاد غیردولتی و غیرانتفاعی، غیرقانونی است و از این روی حکم انتصاب وی که از سوی رییس جمهور کشورمان صادر شده بود، ابطال می‌شود.
طبق اعلام این رأی، انتصاب میثم لطیفی به ریاست سازمان اداری و استخدامی کشور به دلیل عضویت وی در دانشگاه امام صادق(ع) به عنوان یک نهاد غیردولتی و غیرانتفاعی، غیرقانونی است و از این رو حکم انتصاب وی که از سوی رییس جمهور کشورمان صادر شده بود، ابطال می‌شود.
رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «سی ان ان» با تحریک‌آمیز خواندن پیوستن کی‌یف به ناتو قبل از توقف جنگ گفت: خطر رویارویی مستقیم نظامی واشنگتن با روسیه را دامن خواهد زد.
امام جمعه موقت تهران گفت: اگر ولایت تبلیغ نشود، دین خنثی و یک پیکر بی‌جان است. روح، حقیقت و ضمانت اجرای دین ولایت و امامت امیرالمومنین و ائمه است.
معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور گفت: عضویت کامل در شانگهای با موفقیت نهایی شد و گام بعدی بریکس است.‌
وزیر امور خارجه گفت: عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای گام مهمی در پیگیری سیاست خارجی فراگیر و تقویت سیاست همسایگی است.
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای برای کشور ظرفیت اقتصادی و سیاسی منطقه‌ای و جهان ایجاد می‌کند.
زهره الهیان عضویت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ریاست کمیته حقوق بشر، ریاست فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد و ریاست فراکسیون طب سنتی را در مجلس یازدهم در کارنامه دارد.
حسین صابری محقق و مدرس پوشش ریسک پولشویی: پرونده لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام مانده و گویی عزمی نیز برای حل آن وجود ندارد. با عضویت در این نهاد و استفاده از ظرفیت‌های کشور هر چقدر ریسک کشور کمتر شود، هزینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تجارت بین‌المللی به‌عنوان موتور محرکه توسعه، کاهش می‌یابد. او در این گفتگو به نقد‌هایی که به حضور ایران در FATF شده، اشاره کرده و به آنان پاسخ می‌دهد.
حسین صابری محقق و مدرس پوشش ریسک پولشویی: پرونده لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام مانده و گویی عزمی نیز برای حل آن وجود ندارد. با عضویت در این نهاد و استفاده از ظرفیت‌های کشور هر چقدر ریسک کشور کمتر شود، هزینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تجارت بین‌المللی به‌عنوان موتور محرکه توسعه، کاهش می‌یابد. او در این گفتگو به نقد‌هایی که به حضور ایران در FATF شده، اشاره کرده و به آنان پاسخ می‌دهد.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حضور و عضویت آحاد مردم در این نهاد خیریه را موجب گسترش و ترویج فرهنگ احسان و نوع دوستی در جامعه اسلامی دانست.
رئیس مرکز اطلاعات مالی جمهوری اسلامی ایران و دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با پولشویی نسیت به تعلیق عضویت روسیه از نهاد FATF واکنش نشان داد.
بر اساس تصمیم گروه ویژه اقدام مالی کره شمالی و ایران همچنان در فهرست سیاه پولشویی این گروه باقی خواهند ماند و عضویت روسیه در این نهاد نیز تعلیق می‌شود.
کارگروه ویژه اقدام مالی با طرح این ادعا که اقدامات روسیه در اوکراین مغایر با اهداف این نهاد است، عضویت این کشور را به حالت تعلیق درآورد.
نهاد نظارت بر جرائم مالی جهان "اف‌ای تی اف" روز جمعه نام آفریقای جنوبی و نیجریه را به فهرست خاکستری کشور‌های تحت نظارت ویژه برای رعایت تدابیر جلوگیری از پولشویی و تامین مالی تروریسم افزود.
اتحادیه شطرنج اروپا (ECU) انتظار دارد روسیه به‌زودی از عضویت این نهاد خارج شود.
اتحادیه شطرنج اروپا (ECU) انتظار دارد روسیه به زودی از عضویت این نهاد خارج شود.
مرکز اطلاعات مالی اعلام کرد به هیچ وجه عضویت در نهاد FATF، محوریت فعالیت این مرکز در دولت مردمی قرار ندارد.
مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان گفت: عضویت در سازمان های مردم نهاد تمرینی برای حضور موثر جوانان در جامعه و کشف فعالیت های مورد علاقه آنها است.
لغو عضویت ایران از این کمیسیون ایجاد یک رویه خطرناک، جانبدارانه و مبتنی بر رفتار‌های دوگانه توسط برخی از دولت‌های عضو است که نه تنها منجر به تضعیف اعتبار عالی‌ترین مرجع بین‌المللی در حوزه زنان می‌شود بلکه فضا را برای سوء استفاده سیاسی آتی برخی از دولت‌ها برای اعمال اهداف و اغراض سیاسی­شان در این نهاد فراهم می‌کند.
افزایش حملات به سازمان نایاک، آن‌قدر افزایش یافت که اخیراً رضا اصلان، عضو هیات مدیره نایاک مجبور به استعفا شد. در رویدادی جنجالی‌تر، «نبات» اینفلوئنسر اینستاگرام، مدعی شد در تجمع ونکوور به اتهام عضویت در نایاک، مورد حمله قرار گرفته است. اکنون مساله این است که سازمان نایاک چیست و چه شائبه‌هایی پیرامون فعالیت‌های این نهاد وجود دارد؟
سازمان همکاری شانگ‌های در ژوئن سال ۲۰۰۱ به طور رسمی از سوی کشور‌های چین، روسیه، قزاقستان، قیرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شد. با وجود اعلام رسمی این نهاد در اوایل دهه ۲۰۰۰ بنیان اصلی ایجاد این سازمان را می‌بایست در رقابت قدرت‌های بزرگ بر سر منطقه آسیای میانه در دوران پس از پایان جنگ سرد (بعد از ۱۹۹۱) دانست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ