دولت معتقد است تکلیف قانونی خود را انجام داده و لایحه بودجه را تقدیم مجلس کرده است اما در مقابل مجلس بر این باور است که لایحه بودجه بدون انجام تشریفات قانونی مجلس و بدون لحاظ جداول و با تاخیر ارائه شده و حتی روال در انجام این مهم، نیز رعایت نشده است
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دیروز بعد از ۵ ماه اوراق مالی اسلامی منتشر شده و برخی معتقدند انتشار این نوع اوراق اولین گام به سوی سیاست انبساطی پولی است.
روزنامه ایران: مردم از مدیریت خسته و نشسته که با یک نگاه تک‌بعدی، حکمرانی می‌کرد به ستوه آمده بودند و مشکل سال‌های پایانی دهه ۹۰، نه تنها شاخص‌های افول‌کرده اقتصاد بود بلکه مشکل اصلی این بود که گویا با پدیده بی‌دولتی مواجه هستند و دولت مدعی اعتدال حتی مسئولیت خیلی از کار‌های خسارتبارش را هم گردن نمی‌گرفت.
نماینده مردم اراک در مجلس گفت: دولت سیزدهم سیاست همسایگی و توجه به کشورهای منطقه را به خوبی دنبال می‌کند که این رویکرد موجب تحکیم ثبات و صلح در منطقه می‌شود.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفت وگوی تلفنی با همتای پاکستانی خود، بر اهمیت سیاست خارجی همسایه محور در دولت دکتر رییسیتاکید کرد
رهبر معظم انقلاب سال ها پیش سیاست های کلی نظام ذیل اصل۴۴ را ابلاغ و بارها بر واگذاری تصدی‌گری صنایعی مانند خودروسازی به بخش خصوصی تاکید کرده اند.
‌لاسجردی با توجه به اینکه فضای کلی خاورمیانه در حال حاضر به‌سمت آرامش، روش‌های مسالمت‌آمیز و گفتگو‌های سیاسی حرکت می‌کند، معتقد است که نتانیاهو در تلاش است تا رفتاری خلاف جهت فضای عمومی منطقه در پیش بگیرد؛ مانند استفاده از سلاح و روش‌های قهر‌آمیز علیه همسایگان. او گفت: «لذا در چنین شرایطی به نظر می‌رسد که حمله به کشور همسایه توسط رقبای نتانیاهو به‌عنوان عامل چالش با دولت او تلقی خواهد شد و حتی در منطقه نیز چالش‌ها و اعتراضاتی را علیه اسرائیل رقم می‌زند چنان‌که در حال حاضر نیز برخی کشور‌های همسایه مانند فلسطین، لبنان و جهان عرب در این حوزه اعلام موضع کرده‌اند.»
دقت کردیم که قانون بودجه منجر به توسعه تشکیلات نشود، با وجود اینکه در بندهای مختلف پیشنهاداتی مبنی بر تشکیل صندوق آمده بود، اما آز آنجا که براساس سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی ما نه تنها نباید شرکت دولتی جدید ایجاد کنیم، بلکه باید شرکت های دولتی موجود را نیز واگذار کنیم، اما متاسفانه در سال های اخیر رویه شده است که حتی در قانون بودجه، صندوق ایجاد می شود
روسای جمهور ایران و چین در راستای ارتقای سطح روابط دو کشور در طول دولت سیزدهم دیدار و گفتگوهایی داشته و بارها مواضع و انتظارات خود از تعامل با یکدیگر را مورد بحث و بررسی قرار داده اند.
با شکایت جدید از گوگل، روند بررسی شرکت های فناوری بزرگ از جمله متا، اپل و آمازون در دولت ترامپ آغاز شد و در دولت جوبایدن همچنان ادامه دارد.
در خاورمیانه جدیدی به سر می‌بریم که نقش آمریکا کم‌رنگ شده و حضور و مداخلات آمریکا در منطقه تضعیف‌شده و کشور‌های منطقه مخصوصا کشور‌های قدرتمند منطقه به‌دنبال تنوع بخشیدن در سیاست خارجی‌شان هستند؛ حتی عربستان و مطمئنا ایران و ترکیه، که باعث شود وابستگی سیاسی امنیتی به آمریکا تا حدود زیادی از بین برود؛ حتی برای متحدینی مانند عربستان. این امری است که برای سیاست‌های راهبردی تهران خیلی پراهمیت است.
نقش جمهوری خواهان کنگره به طور کلی در سناریوی بهبودی کلیدی است. دولت بایدن می‌تواند به بازگشت‌های سیاسی موفق «بیل کلینتون» و «باراک اوباما» که به وضوح با میانجی‌گری حزب جمهوری خواه صورت گرفت نگاه کند. بر اساس شواهد به خصوص در مورد کوین مک کارتی ممکن است تاریخ تکرار شود.
سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به سیاست دولت در تثبیت بازار ارز گفت: تثبیت بازار ارز به معنای تثبیت نرخ ارز نیما در قیمت ۲۸,۵۰۰ تومان نیست.
این سریال از زمان انتشار تا کنون با حمایت بسیاری از چهره‌های سیاسی حاکمیتی مواجه شده و در مهم‌ترین برنامه‌های تلویزیونی مورد تمجید واقع شده و رویکرد‌های آینده‌نگرانه آن به کلی نادیده گرفته شده است. به عنوان مثال با فعال شدن هشتگ اعدام نکنید، سکانسی از سریال که کاراکتر خاتون معترض به کشته شدن دوست مبارزش پروین توسط عوامل زیردست شوهرش، در صفحات مجازی بار‌ها بازنشر شد.
این سریال از زمان انتشار تا کنون با حمایت بسیاری از چهره‌های سیاسی حاکمیتی مواجه شده و در مهم‌ترین برنامه‌های تلویزیونی مورد تمجید واقع شده و رویکرد‌های آینده‌نگرانه آن به کلی نادیده گرفته شده است. به عنوان مثال با فعال شدن هشتگ اعدام نکنید، سکانسی از سریال که کاراکتر خاتون معترض به کشته شدن دوست مبارزش پروین توسط عوامل زیردست شوهرش، در صفحات مجازی بار‌ها بازنشر شد.
مدیرکل انتخابات وزارت کشور جزئیاتی از لایحه جامع انتخابات مبتنی بر سیاست های کلی انتخابات تشریح کرد و گفت: این لایحه تقدیم هیئت دولت شده است.
یک فعال سیاسی نوشت: هر چه اوضاع کشور پیچیده‌تر شود، دولت آقای رئیسی ناکارآمدتر و بحرانی‌تر خواهد شد. جای او بودم یا خودم را از اسارت پایداری‌ها نجات می دادم و کابینه‌ای به کلی متفاوت و مقبول اهل تخصص می‌چیدم و یا اینکه از ریاست جمهوری استعفاء می‌دادم.
وزیر اقتصاد و امور دارایی کشور گفت: سیاست دولت در اجرای برنامه اشتغالزایی فاصله گرفتن از پولپاشی کور است؛ باید تسهیلات را به کارآفرینانی که ایجاد شغل می‌کنند اختصاص داد و تحقق آن را رصد کرد.
وزیر اقتصاد و امور دارایی کشور گفت: سیاست دولت در اجرای برنامه اشتغالزایی فاصله گرفتن از پولپاشی کور است؛ باید تسهیلات را به کارآفرینانی که ایجاد شغل می‌کنند اختصاص داد و تحقق آن را رصد کرد.
اردبیل- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با سیاست انقباضی و تورم بسیار بالا در تکمیل پروژه‌های عمرانی دچار مشکلات عدیده ای است.
مدرن دیپلماسی جهت پاسخ به این پرسش، استدلال اصلی خود را به توجه به مولفه "تاریخ" قرار می‌دهد و بر این باور است که این گزاره، پیش بینی روندِ کلی آنچه در آینده اتفاق خواهد افتاد را تا حد زیادی تسهیل می‌کند. پیش بینی در علم سیاست کار سختی است و سخت‌تر از آن، پیش بینی رفتار یک دولت نظیر ایران است که به دلیل رویه‌های غرب و متحدان آن، شدیدا نسبت به تحرکات بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای با محوریت تضعیف منافع خود بدبین است. با این حال، تاریخ و سابقه معادله اتمی ایران تا حد زیادی نشان دهنده شکنندگیِ ماهیت هرگونه توافقی است که میان تهران و غرب به امضا برسد.
مشهد معاون هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: دولت سیاست مشخصی در خصوص ارز اربعین اعلام نکرده و به ستادها نیز موضوعی ابلاغ نشده است.
قم- معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سیاست دولت مردمی سازی اقتصاد است افزود: از جمله اهداف سفرهای استانی دولت نیز تقویت همین اقتصاد مردمی است.
اعضای کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیست و هشتمین جلسه خود، بازبینی، ساماندهی و تعیین تکلیف شرکت‌های دولتی در سیاست های کلی برنامه هفتم را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: یکی از مشکلات دولت قبل عدم هماهنگی در تصمیم‌سازی‌های کلان بود. به طور مثال در حوزه برجام نتوانستند به توافق کلی برسند و در نهایت نمی‌دانستند باید چه کاری انجام دهند تا برجام به سامان برسد که منافع ملی ایران را تامین کند و به همین علت دولت قبل گفت چون بین قوا اختلاف نظر وجود داشت به جمع بندی‌نرسیدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ