‌لاسجردی با توجه به اینکه فضای کلی خاورمیانه در حال حاضر به‌سمت آرامش، روش‌های مسالمت‌آمیز و گفتگو‌های سیاسی حرکت می‌کند، معتقد است که نتانیاهو در تلاش است تا رفتاری خلاف جهت فضای عمومی منطقه در پیش بگیرد؛ مانند استفاده از سلاح و روش‌های قهر‌آمیز علیه همسایگان. او گفت: «لذا در چنین شرایطی به نظر می‌رسد که حمله به کشور همسایه توسط رقبای نتانیاهو به‌عنوان عامل چالش با دولت او تلقی خواهد شد و حتی در منطقه نیز چالش‌ها و اعتراضاتی را علیه اسرائیل رقم می‌زند چنان‌که در حال حاضر نیز برخی کشور‌های همسایه مانند فلسطین، لبنان و جهان عرب در این حوزه اعلام موضع کرده‌اند.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی به سیاست‌های نژادپرستانه این رژیم و عملکرد ضعیف کابینه بنیامین نتانیاهو اذعان کرد.
محمد بن سلمان از این پویایی سود می‌برد، زیرا وقتی شما یک دولت در امریکا دارید که یک سیاست خارجی خاورمیانه‌ای دارد که به طور منحصر به فرد بر عادی سازی روابط بین عربستان سعودی و اسرائیل متمرکز شده این بدان معناست که محمد بن سلمان می‌تواند از هر کاری که انجام می‌دهد فرار کرده و مسئولیت آن را نپذیرد و با درخواست پاسخگویی مواجه نشود
عادی‌سازی رابطۀ سعودی‌ها با اسرائیل، قاعدتاً برخی از محافل جمهوری اسلامی را که «مصادره به مطلوب» کردن سیاست عربستان در دستور کار تبلیغاتی‌شان قرار گرفته است، شوکه خواهد کرد، اما بسیار بعید است که این ماجرا به خودی خود، اختلال بزرگی در روند عادی‌سازی رابطۀ تهران و ریاض ایجاد کند و آن را به نقطۀ بحرانی قبل برگرداند.
با چرخش سیاست منطقه‌ای اخیر ریاض در همگرایی و تعامل با کشورهای منطقه، اینک رسانه‌های صهیونیستی با نواختن زنگ خطر از رویکرد جدید عربستان در آشتی با دشمنان تل آویو احساس خطر می‌کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به انتشار مطالبی درباره اینکه به زودی تعداد افرادی که از اسرائیل خارج می‌شوند به دو میلیون تن می‌رسد، هشدار‌های پی در پی مقام‌های صهیونیست به نزدیک بودن فروپاشی این رژیم را از دیگر نشانه‌های تضعیف صهیونیست‌ها دانستند و به کنایه گفتند: ما گفته بودیم ۲۵ سال دیگر را نمی‌بینند، اما گویا خودشان عجله دارند و زودتر می‌خواهند بروند.
نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی با بیان اینکه از دست دادن حمایت آمریکا، از هر بحران و حتی جنگ برای این رژیم خطرناک تر است، گفت: با ادامه سیاست نتانیاهو، همه چیز روی سرمان خراب می شود.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه وی کماکان سیاست شهرک سازی در سرزمین های فلسطین را ادامه می دهد.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: بیش از دو سوم ارتش اسرائیل در کرانه باختری زمین‌گیر شده‌اند و منشأ همه این شکست‌ها را انقلاب اسلامی می‌دانند، لذا حداقل کاری که می‌توانند کنند رجزخوانی است.
در سیاست خارجی درگیر دائم با اسرائیل را رقم می زنید، آقای سیستانی در عراق را برای دستگیری روح الله زم می رنجانید و رابطه‌تان را با او را بهم می زنید. با عربستان سعودی هم به ته خط می رسید در حدی که متحدین شما تاسیسات نفتی او را می زنند، و او هم ایران اینترنشنال را برای شما تجهیز می کند تا در خیابان‌های خودتان جنگ شود، با اروپا هم تمام عیار درگیر می شوید و خودتان را نفر دوم جنگ اوکراین می‌کنید و با امریکا هم تکلیف معلوم است؛ چه کسی گفته اتخاذ چنین سیاست‌هایی عاقلانه است؟‌ در آن واحد درگیری با سیاسیون داخلی، و رنجاندن همه از خودتان ، خون به دل کردن مردم در حوزه اقتصادی، چه دستاوردی برای نظام تا کنون داشته است. در مسائل فرهنگی، سخت گیری‌های زیادی را اعمال می‌کنید. مسئولان مربوطه در این حوزه همه ضعیف هستند. این همه بی تدبیری برای چیست؟
«باید توجه داشته باشیم که خیلی زود دیر می شود و به راحتی دیگر نمی توان راه سومی را در حوزه سیاست خارجی تعریف کرد. زیرا از یک سو شما در مقابل خود جهان غرب را قرار داده اید که با رهبری آمریکا و مدیریت اروپا و کنشگری اجرایی اسرائیل در منطقه می‌تواند یک وحدت عملیاتی را شکل دهد و ائتلاف آمریکایی-اروپایی-اسرائیلی در کنار ائتلاف عربی-عبری-غربی قرار می‌گیرد و ایران را در وضعیت سختی قرار می دهد و از سوی دیگر، در داخل منطقه نیز کنشگرانی نظیر عربستان، ترکیه و همچنین اسرائیل را دارید که در پی ایجاد یک وحدت عملیاتی جهت برخورد با ایران هستند.»
حجت‌الاسلام طائب افزود: سخن از رفراندوم پاس گل به آمریکا و اسرائیل است، نباید تزلزلی در مسیر پیمودن ارزش‌های انقلاب اسلامی نشان دهیم و یا بخواهیم پایه مردمی نظام جمهوری اسلامی ایران را مخدوش و یا بی‌معنا کنیم.
دولت فعلی اسرائیل توافق هسته‌ای احیا شده بین ایران و قدرت‌های جهانی را متوقف کرده است. چندین مانور درخشان در سال گذشته توسط جانشینان نتانیاهو نفتالی بنت و یائیر لاپید (در کنار سایر تحولات ژئوپولیتیکی) موفق بوده اند در حالی که نتانیاهو علیرغم بهترین تلاش هایش شکست خورد. توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران در زمانی که نتانیاهو نظاره گر آن بود امضا شد.
دولت فعلی اسرائیل توافق هسته‌ای احیا شده بین ایران و قدرت‌های جهانی را متوقف کرده است. چندین مانور درخشان در سال گذشته توسط جانشینان نتانیاهو نفتالی بنت و یائیر لاپید (در کنار سایر تحولات ژئوپولیتیکی) موفق بوده اند در حالی که نتانیاهو علیرغم بهترین تلاش هایش شکست خورد. توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران در زمانی که نتانیاهو نظاره گر آن بود امضا شد.
منابع عربی در کاریکاتورهایی به انتخابات کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) پرداخته و آن را رخدادی در راستای تشدید سیاست های ضد فلسطینی توصیف کرده اند.
از دوازدهم اکتبر و در پی عملیات مقاومتی گروه عرین الاسود در شمال نابلس که به کشته شدن یک نظامی صهیونیست منجر شد، اسرائیل شهر نابلس را تحت محاصره قرار داده است. حازم قاسم، سخنگوی حماس گفته که ادامه محاصره و سیاست مجازات جمعی که اشغالگر برای هفتمین روز متوالی بر شهر نابلس تحمیل کرده تنها بیانگر ناتوانی و شکست سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی در مقابله با مقاومت و انتفاضه ملت فلسطین در کرانه باختری است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه جلسه مشترک با مقامات رژیم صهیونیستی تصریح کرد که بروکسل و تل‌آویو درباره توافق هسته‌ای ایران با یکدیگر اختلاف نظر دارند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد که مذاکرات پیرامون رفع تحریم های ضدایرانی متوقف شده است و این یکی از موضوعاتی است که بروکسل با رژیم صهیونیستی درباره آن توافق ندارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه بعید میدانم اسرائیل بخواهد در این مقطع کاری انجام دهد، گفت: احتمالا احیای برجام ظرف مدت یک هفته تا ده روز اتفاق می‌افتد.
رئیس جمهور ترکیه بر این باور است که از معادلات اقتصادی در منطقه کنار گذاشته شده است و به نوعی طی این مدت استانبول را نادیده گرفته‌اند. به همین دلیل الان در تلاش است که به نوعی مانع از توافق ‌های اقتصادی میان اسرائیل و یونان و قبرس شود
صاحب‌نظران روس معتقدند اگر تنش‌ها میان ایران و اسرائیل شدت یابد و به‌ویژه به درگیری کشیده شود، روسیه قادر نخواهد بود به سیاست یکی به میخ یکی به نعل ادامه دهد و احتمالاً ناچار می‌شود طرف ایران را بگیرد.
رضا نصری، کارشناس سیاست خارجی در واکنش به حمله به سلمان رشدی: حال تماشا کنید چگونه لابی طرفدار اسرائیل و مخالف برجام حمله آن را به ایران و سپس به توافق هسته‌ای نسبت خواهد داد
رضا نصری، کارشناس سیاست خارجی در واکنش به حمله به سلمان رشدی: حال تماشا کنید چگونه لابی طرفدار اسرائیل و مخالف برجام حمله آن را به ایران و سپس به توافق هسته‌ای نسبت خواهد داد
دبیرکل حزب‌الله با اشاره به جنگ جدید رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه گفت، برخی رژیم‌ها می‌خواهند ما را متقاعد کنند که اسرائیل «کبوتر صلح» است، اما این رژیم بر کشتار و جنایت بنا شده است. برخی دنبال قلب حقیقت هستند در حالی که اسرائیل متکی بر ارتکاب جنایات است.
یک کارشناس اقتصادی معتقد است: اقتصاد رفتاری با کالابرگ موافق‌تر است، اما از نگاه اقتصاد خرد، تجربه نشان داده است هرگونه مداخله از این جنس یعنی کالابرگ یا مداخله قیمتی کارآیی ندارد و به شدت رد می‌شود. منظور از مداخله قیمتی همان قیمت گذاری دستوری است که کاهش رفاه حاصل از این نوع رفتار بسیار زیاد است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ