وزیر اقتصاد و امور دارایی کشور گفت: سیاست دولت در اجرای برنامه اشتغالزایی فاصله گرفتن از پولپاشی کور است؛ باید تسهیلات را به کارآفرینانی که ایجاد شغل می‌کنند اختصاص داد و تحقق آن را رصد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دولت می‌تواند با استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های دیپلمات‌ها و سفرای کهنه‌کار کشور، ساختار مشورتی مستقلی ایجاد کند که راهکار‌های بهتری برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی ارائه دهند. به اعتقاد من، شخص رئیس‌جمهور کشورمان نیازمند چنین کانون مشورتی و پشتوانه فکری است و اگر بتواند از ذخیره بزرگ تجارت پیشکسوتان سیاست خارجی به خصوص سفرای بازنشسته استفاده کند، به‌ویژه در شرایط خطیر فعلی، می‌توانست خیلی بهتر از این سیاست خارجی کشور را فعال کند.
دیروز بعد از ۵ ماه اوراق مالی اسلامی منتشر شده و برخی معتقدند انتشار این نوع اوراق اولین گام به سوی سیاست انبساطی پولی است.
مشکل ایران نه‌تن‌ها در کار با آفریقا که حتی در کشور‌های آسیای میانه و قفقاز که در حوزه تمدنی ما بوده و فاصله جغرافیایی چندانی هم ندارند، در اراده سیاسی نیست. همانگونه که قبلا گفتم همه دولت‌ها و رؤسای‌جمهور به استثنای دولت روحانی که توجه کمتری به قاره آفریقا داشت، علاقه‌مند و بلکه مشتاق کار با آفریقا بودند. علت ناکامی دولت‌های پیشین که احتمال می‌دهم دولت رئیسی را نیز در رابطه با آفریقا زمین‌گیر کند، سازوکار و ساختار اقتصادی ما است. ساختار اقتصادی ما به شکلی است که نمی‌توانیم از فرصت‌های مبادلات خارجی به‌خوبی استفاده کنیم.
روزنامه ایران: مردم از مدیریت خسته و نشسته که با یک نگاه تک‌بعدی، حکمرانی می‌کرد به ستوه آمده بودند و مشکل سال‌های پایانی دهه ۹۰، نه تنها شاخص‌های افول‌کرده اقتصاد بود بلکه مشکل اصلی این بود که گویا با پدیده بی‌دولتی مواجه هستند و دولت مدعی اعتدال حتی مسئولیت خیلی از کار‌های خسارتبارش را هم گردن نمی‌گرفت.
نماینده مردم اراک در مجلس گفت: دولت سیزدهم سیاست همسایگی و توجه به کشورهای منطقه را به خوبی دنبال می‌کند که این رویکرد موجب تحکیم ثبات و صلح در منطقه می‌شود.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قبل در برقراری روابط با کشورهای منطقه، همسایه و محور مقاومت کم کاری داشت، درباره سوریه سیاست فشل را پیگیری کرد و تقریبا در این مسیر گامی برنداشت.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفت وگوی تلفنی با همتای پاکستانی خود، بر اهمیت سیاست خارجی همسایه محور در دولت دکتر رییسیتاکید کرد
معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر خارجه عمان گفت:توافق ریاض و تهران برای آغاز دوره جدیدی از مناسبات نشان داد سیاست همسایگی راهبرد هوشمندانه دولت برای تأمین منافع ملی است.
روسای جمهور ایران و چین در راستای ارتقای سطح روابط دو کشور در طول دولت سیزدهم دیدار و گفتگوهایی داشته و بارها مواضع و انتظارات خود از تعامل با یکدیگر را مورد بحث و بررسی قرار داده اند.
با شکایت جدید از گوگل، روند بررسی شرکت های فناوری بزرگ از جمله متا، اپل و آمازون در دولت ترامپ آغاز شد و در دولت جوبایدن همچنان ادامه دارد.
در خاورمیانه جدیدی به سر می‌بریم که نقش آمریکا کم‌رنگ شده و حضور و مداخلات آمریکا در منطقه تضعیف‌شده و کشور‌های منطقه مخصوصا کشور‌های قدرتمند منطقه به‌دنبال تنوع بخشیدن در سیاست خارجی‌شان هستند؛ حتی عربستان و مطمئنا ایران و ترکیه، که باعث شود وابستگی سیاسی امنیتی به آمریکا تا حدود زیادی از بین برود؛ حتی برای متحدینی مانند عربستان. این امری است که برای سیاست‌های راهبردی تهران خیلی پراهمیت است.
عطاءالله بیگدلی مجری برنامه شیوه و استاد دانشگاه گفت: دولتی ۲۸-۲۹ درصدی داریم و با آرمان ما درباره دولت مردمی فاصله دارد. بحران مشارکت سیاسی داریم.
سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به سیاست دولت در تثبیت بازار ارز گفت: تثبیت بازار ارز به معنای تثبیت نرخ ارز نیما در قیمت ۲۸,۵۰۰ تومان نیست.
دولت معتقد است تکلیف قانونی خود را انجام داده و لایحه بودجه را تقدیم مجلس کرده است اما در مقابل مجلس بر این باور است که لایحه بودجه بدون انجام تشریفات قانونی مجلس و بدون لحاظ جداول و با تاخیر ارائه شده و حتی روال در انجام این مهم، نیز رعایت نشده است
با روی کار آمدن حسن روحانی فاصله بیشتر شد، چون علی لاریجانی عملا متحد روحانی شد در حالی که باهنر منتقد دولت روحانی بود و احساس می‌کردند یار آنان به تیم مقابل پیوسته است. بعد از درگذشت حبیب‌الله عسگراولادی هم هرگز نتوانست شیخوخیت او را برای جناح راست بازتولید کند اگرچه مواضع اواخر عمر مرحوم عسگراولادی در قبال حصر به کام محافظه کاران خوش ننشست و او را کنار گذاشته بودند.
اقتصاد کشورمان با ارز چند نرخی دست و پنجه نرم می کند و همچنان بستر مناسب برای تک نرخی شدن ارز از سوی سیاست گذار ارزی فراهم نشده. رویه ای که منجر به ایجاد رانت و تشکیل صف خرید دلار توافقی و مسافرتی شده است. به گفته نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، فاصله قیمت میان نرخ نیمایی، بازار متشکل و قیمت ارز فیزیکی بسیار زیاد شده که به ضرر صادرکننده است
وزیر اقتصاد و امور دارایی کشور گفت: سیاست دولت در اجرای برنامه اشتغالزایی فاصله گرفتن از پولپاشی کور است؛ باید تسهیلات را به کارآفرینانی که ایجاد شغل می‌کنند اختصاص داد و تحقق آن را رصد کرد.
صالحی با تاکید بر اینکه بانک‌ها برای خروج از زیاندهی باید از بنگاه‌داری فاصله بگیرند، گفت: «با توجه به اینکه بانک‌ها پایه درآمدی خود را بر بنگاهداری تنظیم کرده‌اند، ناخودآگاه تبدیل به یک عامل مخرب در اقتصاد می‌شوند، کار بانک بنگاه‌داری نیست، در غرب بانک‌ها این کار‌ها را نمی‌کنند. یعنی از این مسائل منع شده‌اند. آن‌ها با ارائه خدمات بانکی که به مشتریان، بنگاه‌ها و تجار و بازرگانان می‌دهد، از جمله ضمانت نامه‌های بانکی، ال سی و... درآمد کسب می‌کنند.»
اردبیل- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با سیاست انقباضی و تورم بسیار بالا در تکمیل پروژه‌های عمرانی دچار مشکلات عدیده ای است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مردمی‌سازی یارانه‌ها، انحرافات و اختلاس‌ها و مافیا را از مسیر برمی‌دارد، کسانی که به دنبال شفافیت و حذف فساد هستند بدانند راه آن همین اصلاح سیاست یارانه‌ها است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مردمی‌سازی یارانه‌ها، انحرافات و اختلاس‌ها و مافیا را از مسیر برمی‌دارد، کسانی که به دنبال شفافیت و حذف فساد هستند بدانند راه آن همین اصلاح سیاست یارانه‌ها است.
مشهد معاون هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: دولت سیاست مشخصی در خصوص ارز اربعین اعلام نکرده و به ستادها نیز موضوعی ابلاغ نشده است.
قم- معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سیاست دولت مردمی سازی اقتصاد است افزود: از جمله اهداف سفرهای استانی دولت نیز تقویت همین اقتصاد مردمی است.
مدیرعامل فرابورس ایران به تصمیمات اتخاذ شده در زمینه تغییر دامنه نوسان اشاره کرد و گفت: حذف کامل دامنه نوسان در بازار سرمایه با توجه به تبعات منفی آن به هیچ عنوان قابلیت اجرایی شدن ندارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ