سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش بارندگی در نواحی شمالی کشور اعلام کرد: افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی پیش‌بینی می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اصفهان- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: کارخانه ذوب آهن اگر نتواند در مهلت تعیین شده اشکال فنی بخش کُک‌سازی را رفع کند، این مسئله را بطور ویژه پیگیری قضایی خواهیم کرد.
شفیق گفت: جلسه اضطراری آلودگی هوا در استان با حضور دستگاه‌های متولی برگزار و با نظر مساعد استاندار تصمیم بر این شد تا ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان از ساعت ۹ صبح امروز تعطیل شوند.
نکته قابل تامل در این میان، تاثیرپذیری بسیار بالاتر ایران از تنش پیرامون رود ارس است چراکه نه ترکیه که سرچشمه‌های این رود در خاکش واقع شده و نه ارمنستان و آذربایجان، هیچ کدام به اندازه کشورمان از این منبع آبی چشمگیر بهره مند نمی‌شوند و از این رود برای آبیاری مزارع و باغات استفاده نمی‌کنند. بهره برداری وسیعی که نشان می‌دهد احتمال آلوده شدن ارس تا چه اندازه برای کشورمان جدی‌تر است.
مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور با تاکید بر پایش پرتوی مستمر و دوره‌ای رودخانه «ارس» تصریح کرد: در آخرین پایش پرتوی صورت گرفته، آلودگی به مواد پرتوزا در این رودخانه رویت نشده است.
رشت- مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه این استان درگیر آلودگی هوا است، گفت: آلودگی هوا در گیلان زیر پوشش سبز و طبیعت چشم نواز آن پنهان شده است.
آلودگی هوا با ایجاد استرس اکسیداتیو و التهاب سیستمی، فعالیت‌های الکتروفیزیولوژیک قلب را تغییر می‌دهد. مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا ظرف چند ساعت به قلب آسیب می‌رساند.
اصفهان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: تعداد روزهای ناسالم در کلانشهر اصفهان در هفت سال گذشته به سبب توسعه ناپایدار در این خطه ۲۳۸ درصد افزایش داشته است.
رئیس پارک ملی دز تصریح کرد: آلودگی آب رودخانه دز در پی ورود پساب کارخانه‌های همجوار به رودخانه، مشکلی است که گوزن‌های زرد ایرانی پارک ملی دز را تهدید می‌کند؛ زمانی که آب آلوده باشد خطر وجود دارد. چندین بار این موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری شده، اما فعلا نتیجه مثبتی حاصل نشده است و پیگیری این موضوع ادامه دارد.
آژانس غذا، محیط زیست و بهداشت حرفه‌ای فرانسه دریافت که آلودگی مترو این کشور سه برابر هوای بیرون است. تحقیقات در متروی لندن ذرات فلزی بسیار ریز را کشف کرد که به اندازه‌ای کوچک هستند که امکان قرارگیری در خون انسان را دارند.
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض سطوح بالای آلاینده‌های هوا با آسیب‌های استخوانی در زنان یائسه مرتبط است.
کیفیت هوای تهران، در سه ایستگاه مورد سنجش برای تمامی شهروندان در وضعیت ناسالم قرار گرفت.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: آلودگی هوا تا پایان هفته در کلان شهرها ادامه دارد.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: آلودگی هوای کلان‌شهرها تا ۴ روز آینده ادامه دارد.
سازمان هواشناسی برای تهران و البرز در روز شنبه و یکشنبه به علت آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها هشدار در سطح نارنجی صادر کرد.
تمام مدارس شهرستان البرز در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در تمام مقاطع تحصیلی مجازی است. فعالیت سایر مدارس مناطق استان نیز به صورت حضوری بوده و عوامل اجرایی در مدارس الزامی نیست.
یک مطالعه جدید گزارش می‌دهد که آلودگی هوا ممکن است باعث حملات بیشتر آسم در کودکان و نوجوانان ساکن در شهر‌ها شود.
اصفهان- مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آلودگی هوا با تعطیلی مدارس از بین نمی‌رود؛ باید علت‌یابی شده و علت اصلی برطرف شود.
شاخص آلودگی شهر همدان امروز ۱۴ دی ماه عدد ۱۵۹ است که برای تمام تمام گروههای سنی ناسالم تشخیص داده شده است.
اهواز- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز از مراجعه ۶۰۲ نفر به مراکز درمانی تابع این دانشگاه در شبانه روز گذشته در پی آلودگی هوا خبر داد.
شاهسونی با اشاره به اینکه غلظت ذرات معلق PM2.5 در روز جاری (۱۱ دی ماه) در تهران بیش از ۱۰ برابر رهنمود سازمان جهانی بهداشت بود، اظهار کرد: اکنون مهم‌ترین آلاینده در هوای کلانشهر تهران ذرات معلق PM۲.۵ است، گفت: این ذرات اثرات زیادی بر سلامت انسان دارد و مهم‌ترین عامل خطرناک در هوا برای انسان‌ها است.
آلودگی هوای تهران تا یکشنبه هفته آینده
تبریز- مدتی است که آلودگی هوا میهمان اکثر شهرهای ایران از جمله تبریز شده است و مردم دیگر نای نفس کشیدن ندارند که ردپای بی‌تدبیری‌ها در این موضوع کمتر از آسمان نیست.
آلودگی هوا در طولانی مدت منجر بروز حساسیت‌ها و خارش شدید چشم و کدورت قرنیه می‌شود و اگر عفونت‌های چشمی رخ دهد موجب کاهش دید نیز خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ