اصفهان- مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آلودگی هوا با تعطیلی مدارس از بین نمی‌رود؛ باید علت‌یابی شده و علت اصلی برطرف شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر آموزش و پرورش گفت: تغییر شاخص‌های آلودگی هوا و استاندارد‌های آن برای تعطیلی مدارس طی امروز و یا یکشنبه هفته آتی در جلسه هیئت دولت بررسی می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: تغییر شاخص‌های آلودگی هوا و استانداردهای آن برای تعطیلی مدارس طی امروز و یا یکشنبه هفته آتی در جلسه هیئت دولت بررسی می‌شود.
مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور در پی انتشار برخی مطالب انتقادی در رسانه‌ها از طرح احتمالی اصلاح شاخص‌های آلودگی هوا برای تعطیلی مدارس، توضیحاتی داد.
مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور در پی انتشار برخی مطالب انتقادی در رسانه‌ها از طرح احتمالی اصلاح شاخص‌های آلودگی هوا برای تعطیلی مدارس، توضیحاتی داد.
مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور در پی انتشار برخی مطالب انتقادی در رسانه‌ها از طرح احتمالی اصلاح شاخص‌های آلودگی هوا برای تعطیلی مدارس، توضیحاتی داد.
این روز‌ها کیفیت هوای کره زمین، رو به وخامت گذاشته و بیش از پیش آلوده و برای سلامت انسان مضر شده است. بنابر گزارش سازمان جهانی بهداشت، ۹۹درصد از جمعیت جهان، هوای آلوده تنفس می‌کنند و متاسفانه هر ساله ۷میلیون نفر در اثر آلودگی هوا، جان خود را زودهنگام از دست می‌دهند.
درحالی که وزیر آموزش و پرورش گفته بود رئیس‌جمهور به موضوع بازگشایی مدارس توجه دارد و می‌خواهیم پیشنهاد دهیم که شاخص‌ها برای تعطیلی مدارس را تعلیق کنند وزارت بهداشت از مخالفت خود با تغییر استاندارد‌های شاخص آلودگی هوا برای عدم تعطیلی مدارس خبر داده است.
عباس شاهسونی درباره برخی اظهارات اخیر مسوولان وزارت آموزش و پرورش مبنی بر لزوم تغییر شاخص‌های تعطیلی مدارس ناشی از آلودگی هوا، گفت: بعضی روز‌ها در تهران غلظت ذرات معلق PM ۲.۵ بیش از ۱۰ برابر راهنمای سازمان جهانی بهداشت می‌شود که این یعنی غلظت ذرات معلق به حدی زیاد است که برای سلامتی مردم و بویژه گروه‌های حساس خطرناک است.
مشهد ـ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تعطیلی در بخشهای مختلف نظیر مدارس و دانشگاه‌ها، راه حل کاهش آلودگی هوا نیست.
احمد وحیدی در واکنش به تعطیلی‌های مکرر مدارس گفت: تعطیلی مدارس موجب شد به دولت پیشنهاد دهیم تا استانداردهایی که براساس آن گروه‌های اضطرار استان‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند را کمی تغییر دهیم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: حتی اگر تعطیلی برخی از دستگاه‌ها و بخش‌های اداری را برای کنترل آلودگی هوا داشته باشیم شاید ضرر آن در مقایسه با تعطیلی مدارس کمتر باشد.
المیرا شریفی مقدم، مجری شبکه خبر با انتشار یک استوری در اینستاگرام خود به تداوم تعطیلی مدارس در پی تشدید آلودگی هوا کنایه زد.
اگرچه تعطیلی مدارس تنها مختص ایران نیست اما ایران جزو کشورهایی با بیشترین تعطیلی مدارس است؛ رکورد داری ایران نه تنها در دوره آلودگی بلکه در دوره همه گیری کرونا نیز موضوعی بحث برانگیز بود.
سلاجقه تأکید کرد: تعطیلی مدارس کمکی به آلودگی هوا نمی‌کند و این تصمیم در این مدت در بهبود شاخص‌ها اثری نگذاشته است. چراکه در شرایط تعطیلی، رفت و آمد‌ها قطع نمی‌شود و ممکن است خانواده‌ها باز هم با استفاده از وسایل نقلیه شخصی در خیابان‌ها رفت و آمد داشته باشند.
دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوا از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های تهران و غیر حضوری شدن آن طی روز آینده به دلیل افزایش آلودگی هوا خبر داد.
مدارس در برخی از روزها به دلیل بارش برف و برودت هوا تعطیلی می شود و روز دیگر همین سرمای هوا، آلودگی وا را به ارمغان می‌آورد.
تهران- تمام مقاطع مدارس استان تهران بر اساس مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوا غیرحضوری شد.
رئیس جمهور گفت: تعطیلی مدارس خسارات قابل توجهی به روند آموزشی وارد می‌کند و ضروری است شیوه‌هایی در کاهش مؤثر آلودگی هوا دنبال شود که در عین حال باعث آسیب به روند آموزش مدارس نشود.
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: تصمیم روز گذشته مبنی بر تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس اگر تا انتهای هفته ادامه داشت و مردم از شهر خارج می‌شدند شاید تأثیر اندکی بر کاهش آلودگی هوا داشت، اما تعطیلی مدارس تنها برای حفظ سلامت مردم است و راهکاری برای کاهش آلودگی هوا نیست.
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: تعطیلی مدارس تنها برای حفظ سلامت مردم است و راهکاری برای کاهش آلودگی هوا نیست
عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: برخورد‌های قضایی و انتظامی در وضعیت فعلی آلودگی هوا را کم نمی‌کند و باید به دنبال راهکاری عملی برای کاهش آلودگی هوا در کنار برخورد با ترک فعل‌ها داشته باشیم.
ساعاتی بعد از آنکه وزیر آموزش و پرورش از برگزاری «غیر حضوری» مدارس ابراز تاسف کرد و یادآور شد که امکان استفاده از شبکه شاد موجب شده که دانش آموزان از درس عقب نمانند و این موضوع جای خوشحالی دارد، در مراکز برخی استان های کشورمان جلساتی برگزار شد که با توجه به تداوم آلودگی هوا و شدت گرفتن آن، رای به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها برای فردا و حتی پس فردا دادند.
مدارس این شهرها و استان‌ها فردا تعطیل هستند/ تعطیلی برخی مراکز آموزش عالی در پی افزایش آلودگی هوا
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم‌اکنون شاخص آلودگی هوای پایتخت روی عدد ۱۶۳ یعنی در شرایط قرمز و بازه ناسالم برای تمام همه جامعه قرار دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ